Burės iš paukščio skrydžio

Published by Rokas Arbušis on

trakai jachtos

Per valandą – 90 jūrmylių, didžiausias pasiektas momentinis greitis – 106 mazgai. Ir tai dar neįvertinus vėjo greičio, tiesiog tokie GPS rodmenys (greitis žemės grunto atžvilgiu).

Ne, tokios greitos jachtos nėra (arba aš to nežinau), nors netikiu, kad įmanoma – kol kas greičio rekordai su burėmis viršija 50 mazgų, ir nelabai ten jachtomis pavadinsi. Tad ir šiuokart ne jachta tokius greičius patyriau – skridau lėktuvu „Piper 28“

Vieną iš tų retų laisvų savaitgalio pusdienių, kuomet negalėjau vykti prie vandens buriuoti, sulaukiau kvietimo išnaudoti progą paskraidyti – iš Molėtų aeroklubo iki Paluknio aerodromo užsipilti degalų. Kitądien tas pats lėktuvas kartu su kitais skrido į Taliną minint Baltijos kelio 20-metį.

Po šio trumpo paskraidymo kam papasakoju, visad sulaukiu klausimo: „Ar nebuvo baisu?“. Ne, nebuvo. Nors niekaip empiriškai nepajaučiu, kaip tas geležies gabalas gali skristi, bet skraidžiau ne vieną kartą, tad tikrai nieko baisaus. Gal kiek neramus pakilimo ar nusileidimo momentas. Bet tai kažkuo primena kilimą ir leidimąsi jachta nuo didelės bangos.

Ne taip jau labai toli lėktuvai nuo burlaivių. Sparnų keliamoji jėga remiasi tuo pačiu principu, kaip ir bermudų šliupo trikampės burės. O visa navigacija, dalis terminų, mato vienetai – viskas perimta iš jūrų. Tik viskas gerokai greičiau vyksta, o radijo ryšys su žeme palaikomas nuolat.

Yra ir dar panašumų – nedideli aerodromai ar aeroklubai savo dvasia kažkuo primena jachtklubus (marinas), tik jų yra gerokai daugiau.

Smagiausia buvo praskristi virš Trakų ir pamatyti ežeruose plaukiančias jachtas. Nuostabus vaizdas, tad geriau nei žodžiai tai nupasakos nuotraukos.

Dar viena kiek netikėta sąsaja su buriavimu – Molėtų (nors iš tiesų, tai arčiau Giedraičių, bet toks pavadinimas) aeroklubo angare radau dvi… jachtas.

Manyčiau, tai 470 Finn ir Laser (Luč?) klasių jolių (Nauticalis, cic) korpusai. Kiek pasakojo klubo nariai, jachtų jie ir daugiau kadaise turėjo, o dabar teliko tie du korpusai. Ir, anot pašnekovo, nelabai jau tinkami buriuoti – plastikas suminkštėjęs, o nei takelažo, nei švertų, vairų, juolab, burių, seniai nėra.


7 Comments

Vadimas · 09/01/2009 at 8:00 AM

grazu… daug pazystamu veidu: banys motoruoja, edgaras melynu trimaranu, rimas su fuji reklama ant stakselio, sigis su melyna lenkiska, mirka treneriauja su savo petersonu tarp optimistu. o tos joles – tai finas ir lazeris.

bitlas · 09/01/2009 at 8:11 AM

finas ir luch
che

Rokas Arbušis · 09/01/2009 at 8:43 AM

@Vadimai,
va matai, tu kaip vietinis, iškart pažinai. o man tik viena jachta iš tolo pažįstama — Kosto su geltona bure prie pilies.
parašyk komentaruose prie foto, kas yra kas. įdomiau :)

@bitlai,
kaip ir Vadimui, ačiū už patikslinimą. niekad nemaniau, kad Finn toks didelis.

Vadimas atsakė:

@Rokas Arbušis, na je prie pilies su geltona, tai tikrai Kosto Dixie, bet neapsirik: yra dabar jau du geltoni dvyniai su Dokos reklama. Savo geltona Petersona Kostas pardave Kirilui. Neatskirsi!

Rokas Arbušis atsakė:

@Vadimai,
mat kaip… nežinojau. ačiū už info.

gramas · 09/01/2009 at 12:23 PM

Tikrai gražu. Negalvojau, kad tiek veiksmo ant ežero vyksta! Ten visada tiek buriavimo, ar čia renginys koks vyksta? Tikrai ne kiekvieną savaitgalį Kuršmarėse tiek burių sutiksi…

Aivaras · 09/02/2009 at 11:11 AM

Velniskai grazios fotkes is Traku!

Comments are closed.