Ant bangos“ skaitytojo Andriaus atsiųstas vaizdelis. Žiūrėjau kelis kartus, kaip viens pats vyras surengė sau buriavimo dieną nedidele jachta gruodį.

Plaukioti vienam nedidele jachta man ne pirmiena, bet šiame filmuke sužavėjo trys dalykai:

  • kaip jis vienas pats suringavo grotą ant giko (ne visada taip gražiai pavyksta ir ką nors į pagalbą pasikvietus);
  • kaip jis vienas pats prisišvartavo;
  • filmavimas – seniai svarstau kaip galima būtų įamžinti plaukimus tam nenaudojant superduper brangios vaizdo technikos ir technikų (technikės, žinoma, pageidaujamos).

Daugiau Seano Aikeno nu(si)filmuotų vaizdų galima rasti jo Vimeo paskyroje. Aktyvus žmogus.


14 Comments

Marcius · 01/07/2010 at 10:59 PM

dar labai žavinga “buržuikė” :) Nera blogo oro – yra bloga apranga (pasirengimas) ;)

Giedrius · 01/08/2010 at 2:10 AM

patiko :), man dar patiko kaip ir stakseli graziai nusileido ir praktiskai iskarto susilankste. O kas del filmavimo tai tikrai idomiai, ten pas ji tiek kameru prikabineta.

Pijus · 01/08/2010 at 9:28 AM

Nemanau kad kameru ten daug. Manau kad viskas padaryta su viena kamera per kelis plaukimus.

gramas · 01/08/2010 at 11:43 AM

tai va, kodėl virtuvėlė ne tik kambuzu, bet ir altorium vadinama…

Marius · 01/08/2010 at 2:27 PM

Geras filmukas, gerai atrodo kai jis is uosto nuplaukineja is virsaus filmuota.

audrius · 01/08/2010 at 7:35 PM

Super nufilmuota/sumontuota. Pasinagrinejau ir radau kad filmuota GoPro kamera (130-170 laipsniu apzvalgos kampas, fiksuotas 0.6 m – begalybe fokusas, 1,4f objektyvo sviesumas, waterproof) – grazumelis uz 600-1200 Lt,

Dainius · 01/09/2010 at 6:07 PM

Na su grotu viskas labai paprasta- jis nėra labai didelis ir į likpazį veriasi su šliaužikliais, kurie nuleidus grotą lieka likpazyje. Visa kita jau nesudėtinga.

lp · 01/10/2010 at 9:21 PM

pora linku apie super duper filmavimo technika. nors siap kainos man nepasirode nezmoniskos…

http://www.horizontrue.com
http://www.vio-pov.com

Docent · 01/14/2010 at 10:19 AM

Filmavimas perkėlinėjant kamerą, ar išdėstant kelias kameras įvairiose laivo vietose ir man patiko. Dėl tokio švaraus groto suringavimo, tai manau, kad paslaptis yra medžiagos susigulėjime. Juk grotą, jeigu jo nenutakeluojame, dažniausiai lankstome ant giko tose pačiose vietose, todėl, atpalaidavus falą, medžiaga pati paslaugiai sukrenta į tokią padėtį, prie kokios ji yra “pripratusi”. Žinoma, jeigu grotas bus nuleidinėjamas stovint ne visai tiesiai prieš vėją, tai greičiausiai jis nesukris taip tvarkingai.
Iš esmės tas vienutininkas tvarkosi neblogai, tačiau jis švartuojasi su varikliu, o tai jau nereikalauja didelės buriavimo patirties. Juk bures jis pasikelia, arba nusileidžia už uosto ribų. Todėl jį reikėtų vadinti ne buriuotoju, o buriuotoju-motoristu :)

Giedrius · 01/14/2010 at 2:21 PM

na tai suprantama kad paprasciau iseiti ir gryzti su motoru
p.s o idomu kiek lietuvoje zmoniu iseina ir gryzta su buremis i uosta.

Docent · 01/15/2010 at 11:33 AM

Kauno jachtklube tai dauguma švartuojasi visgi be variklio. Bent jau save gerbiantys buriuotojai :). Asmeniškai aš nemėgstu variklių, nes tai neekologiška, triukšminga ir dar reikalauja papildomos priežiūros. Tačiau tokiais momentais, kai nespėjus grįžti į jachtklubą iki saulės laidos užklumpa štilis ir ima kankinti liūdesys, tai pagalvoju, kad gal ir neblogai būtų turėti variklį. Bet gal geriau elektrinį. Tik kad jie gerokai brangesni, tai vis atidėlioju :)

Rokas Arbušis atsakė:

@Docent,
Kaune sąlygos tam tinkamos. ir nemažai neturi variklių. ir dažnai po 17 val. dairaisi, kas galėtų partempti. arba į/iš uosto ištempti — mažai jachtai tie aukšti vartai gerai vėją užstoja.
švartuotis be variklio privalu mokėti. nes kartais jie genda. bet akcentuoti tai kaip privalumą? na, bent jau aš taip nebedarau.
esu matęs kaip tai daro didelės jachtos mažuose uostuose, dar daugiau girdėjau istorijų. įmanoma.
tik kam rizikuoti?
ypač, kai sąlygos netinkamos. pvz, Minijos jachtklube prieš srovę. būna, pasitaiko, ir negirdėjau apie nesėkmes. bet pagalbinis variklis praverstų.
juolab, uostuose ir neleidžia su burėmis švartuotis.

Docent atsakė:

@Rokas Arbušis,
taip, Kaune sąlygos tam neblogos, neskaitant tų vartų. Pačiam jachtklube vietos manevrams su burėmis užtenka. Mano nuomone, tai geriausias buriuotojo praktinių įgūdžių egzaminas būtų duoti išvesti pro tuos vartus prieš vėją trimaraną, kuris ir platus ir turi stiprų dreifą. Ypač po vendo – atrodo, kad jis plaukia greičiau į šoną, negu į priekį :).
Variklis, žinoma, privalumas, geriau turėt, negu neturėt. Tačiau mano atveju tai susiję su vargais, nes vienintelė išeitis kabint pakabinamą. Tačiau jo palikinėti negalima, nes tuoj kas nors nukabins. O kiekvieną kartą vežiotis bagažinėje ir nešiot į laivą prieš plaukimą ir atgal po plaukimo nepatogu. Žinoma, jei reikėtų plaukti į rimtesnius vandenis, tai tektų įsigyti tą pakabinamą, nes daug kur su burėmis švartuotis uždraudė. Man rodos, kad tai įvyko po to, kai kažkokie vokiečiai “išlipo” į krantinę, nes ėjo su pilnu grotu pavėjui ir nežinojo, kad jį nuleidinėti reikia prieš vėją, nes pavėjui jis “užsispaudžia”. O apsisukti, nusileist grotą ir iš antro karto ramiai prieit prie molo vairininkas kažkodėl nesumąstė. Nebepamenu, kur apie tai rašė.
Jau 2 vasaras nebeburiavau jūroje (Kuršių marių regatos pirmas etapas juk nesiskaito). Man įdomu, o ką daryt tiems, kurie neturi variklio, pabaigė geriamąjį vandenį ir, pavyzdžiui, turi žmogų, kuriam reikia medicininės pagalbos. Jei toks laivas priplauktų prie krantinės burių pagalba, ar jam būtų už tai bauda? Reikės pasidomėt :)

Rokas Arbušis atsakė:

@Docent,
būtų kvaila, jei kas esant ekstremaliai situacijai imtų už tai baudas išrašinėti. bet taip būna. mūsų pasieniečių pavyzdžiai “įkvėpiantys”.
kai pas švedus su “Ambersail” prie krantinės švartavomės paskutinę akimirką varikliui sustreikavus, niekas baudų nerašė, dar pagyrė: “Nice landing without engine”.
tiesa, prisišvartavome rezervuotoje vietoje, tai liepė susiremontuoti variklį ir ryte dingti. ką ir padarėme.
o Kauno jachtklube kartą esu padaręs klaidą ir “pabučiavęs” krantinę jachtos bortu. pūtė tuomet gerokai…

Comments are closed.