minitransat build

Buvau bemanąs, kad savadarbės jachtos „wakaruose“ jau atgyvena.

Vaikystėje sklaidyti rusiški žurnalai „Катера и яхты“ sudarė vaizdą, kad savom rankom pasistatyti jachtą lengviau, nei nusipirkti gamyklinę.

Dabar besidairant į naujų ir padėvėtų jachtų rinką, kaip tik nustebina savamokslių statomos jachtos.

Bet vienišais vilkais jų nepavadinsi: susibūrę į bendruomenės  jie neįkyriai siūlo nusipirkti jachtų brėžinių ir patiems statytis laivus.

Ir tai tik vienas pavyzdys. Yra ir nemokamų planų ar nuorodų katalogų ta tema.

Kadangi naudoju Google nuotraukų talpinimo internete tarnybą Picasą, šioji kartais pasiūlo man draugysčių – kitų internautų nuotraukų albumų. Nes pagal Google logiką (algoritmą) man turi patikti jų nufotografuotos jachtos. Kartais būna įdomių.

Naujausias pasiūlymas – vieno prancūzo albumų rinkinys  kuriame kaip sykis yra daug nuotraukų, kaip statomi ir kaip plaukia savomis rankomis suręsti laivai. Man įdomiausias pasirodė savos gamybos kata-? tri-? maranas. Drūtas toks daiktas.

Žinia, gerų savos statybos laivų pavyzdžių turime ir Lietuvoje.

O ką jau kalbėti apie traktorius!

Kitaip tariant, pasaulis platus, tik dairytis reikia.

P.S. Nuotraukoje viršuje – statomas lenktyninis Mini-Transat klasės laivas.


12 Comments

Regis · 02/01/2011 at 8:32 AM

Man rusų resursas patiko:

http://www.boatportal.ru/

Geraširdžiai vandens transporto statybos aktyvistai.

Rokas Arbušis atsakė:

@Regis,

jiems tai į kraują įaugę, ne kitaip.

Aidas Kasparas · 02/01/2011 at 9:03 AM

Ejk tu sau, aš ir nežinojau, kad „traktoristas“ Niksonas — lietuvys!

Rokas Arbušis atsakė:

@Aidas Kasparas,

ir „belarusas“ ne „lietuvys“, bet kai prie jo pasikrapšto dzūkas/žemaitis/aukštaitis/suvalkas — tampa lituvišku.

Marcius · 02/01/2011 at 9:03 PM

idomu, kur galima būtų dėti lietuvišką, home made, ekonominės klasės jachtikę.. (pvz kokių 20 pėdų ilgio).
Kažkaip įtariu būtų galima pastatyt prie palangos tilto vietoj bezdžionėlės – turistams nusifotkint. Abejoju ar pavyktų priregistruoti, o jei ir pavyktų, tai kainuotų pakankamai daug, dėl ko daug labiau apsimoka nusipirkt griuveną iš kokios Švedijos (bet su dokumentais! ..popierius popierius popierius!..) ir ją renovuoti (jei yra noro krapštytis..). Atvirai pasakysiu – nesu tokio būdo išbandęs, todėl būtų gerai, jeigu stipriai klysčiau…

Rokas Arbušis atsakė:

@Marcius,
pavyktų ir ne vienas pavyzdys yra.
viena tokia savo laiku skriejo Kuršių marių regatoje sunkiai pavejama, bet dabar tik Kauno mariose naujesnių laivų savininkus savo greičiu paerzina (statyta Lietuvoje pagal prancūzišką projektą).
ir dar bemaž dvi žinau Kaune, vieną Kintuose (čia nekalbame apie “Ragainė II” ir “Ragainė III” (realiai — tik koruspas)).
o pažiūrėk į Vilkaviškio jachtklubo flotilę. ir plaukioja, ir keliais legaliai pervežamos.
tad — įmanoma.

sailingboy atsakė:

@Rokas Arbušis, kaip Paezeriu ezero vaikui, smagu girdet apie Vilkaviskio flotile :)

Rokas Arbušis atsakė:

@sailingboy,
o tu pasididžiuok jų tinklapiu — http://skvalas.lt/
ir pažiūrėk su kokiomis jachtomis jie briuoja (pagal vienos regatos reklamą taip pat).
ir vis tik smagu, kad buriuoja.

sailingboy atsakė:

@Rokas Arbušis, Aciu uz linka. Budamas Vilkaviskyje daznai galvoju, kad Paezeriu ezeras yra pirmas Lietuvoje pagal jachtu kieki ezero ploto vientui (tankuma). bent jau daugiakorpusiu :) ir negaliu pasakyt, kad tuo nesididziuoju ;) Smagi publika ten!

Rokas Arbušis atsakė:

@sailingboy,
manau, tenykščiai buriuotojai galėtų ir tavimi didžiuotis. rimtai.

boa atsakė:

@Rokas Arbušis, kas jau cia tokia skriejo, labai idomu butu suzinot?..

Rokas Arbušis atsakė:

@boa,
anot jos statytojo Sauliaus — „Zunda“ (baltas korpusas, raudona horizontali juosta). prieš n metų.

Comments are closed.