Šeštoji vienutininkų regatos aplink pasaulį „Vendee Globe“ flotilė retėja – lapkričio 11 dieną startavo 30 jachtų, devynios jau pasitraukė iš distancijos. Tuoj po starto keletui jų dėl gedimų grįžus į Le Sablio (Prancūzija) uostą ir vėl išplaukus, Indijos vandenyne trys jachtos patyrė rimtas avarijas. Bet dvi iš jų dar plaukia.

Išmesta į krantą
 

Stamm-kuergelen

„Pradėjau blogai, ir baigėsi skausmingai, nes nėra nieko blogiau, nei matyti savo jachtą išmestą į krantą“, – skausmą šveicaro Bernardo Stammo balse, regis, gali jausti už tūkstančių jūrmylių, krante jo net nepažinodamas.

Jo jachta „Cheminées Poujoulat“ jau pirmą varžybų naktį susidūrė, kaip manyta, su žvejų laivu. Lūžo bukšpritas, kurį buriuotojas susiremontavo ir vėl grįžo į distanciją. Vėliau šveicaro kranto komanda pranešė, kad pagal navigacinius parodymus, jachta galėjo susidurti su 80 metrų maltiečiu krovininiu laivu.

Stamm-kuergelen_1

Dabar gi, gruodžio 14 dienos vakarą, „Cheminées Poujoulat“ Prancūzijai priklausančiame Kergeleno archipelage buvo išmesta į krantą. Buriuotojas čia atplaukė remontuotis gedimų, tačiau dėl stipraus vėjo (gūsiais siekė iki 40 mazgų) negalėjo prisišvartuoti vietos uoste, o naktį jachtą bangos ir vėjas nutraukė nuo plūduro. Škiperis išgelbėtas, bet jachtos naktį išgelbėti nepavyko. Ar sugrįš jis į varžybas, abejoja ir pats buriuotojas.

Šveicarui išties nesiseka, nors jis, teigiama, buvo vienas iš regatos sirgalių numylėtinių. Gal kaip tik todėl, kad 2000 metų „Vendee Globe“ varžybos jam pasibaigė vos savaitė po starto – regatą teko palikti nepataisomai sugedus automatiniam pilotui. O 2004 metais „Transat“ lenktynėse jo jachta neteko falškilio likus penkiems mėnesiams iki kitų „Vendee Globe“ varžybų…

Ir (vėl pikti likimo pokštai?), toje pat prieplaukoje dėl falškilio gedimo iš distancijos pasitraukęs kiek anksčiau švartavosi kitas šveicaras, Dominque Wavre („Temenos II“). Kuris taip pat pirmą varžybų naktį buvo pasitraukęs iš regatos – gedimai elektros įrangoje.

Turiu priežasčių sirgti už šveicarus, bet nei vienas jų varžybose nebedalyvauja….

 
Per vandenyną – be stiebo
 

 

Kurį laiką regatoje pirmavęs, vėliau pozicijas užleidęs prancūzas Loickas Peyronas gruodžio 12 dieną iškrito iš regatos – jo jachta „Gitana Eighty“ neteko stiebo.

„Nebuvo jokių priežasčių, jokių aplinkybių, galėjusių įspėti apie tai, kas nutiks. Staiga didelis triukšmas ir išėjęs į denį pamačiau, kad jachta jau be stiebo“, – įvykį prisimena buriuotojas. Avarijos metu pūtė 15 mazgų (gūsiais iki 30) vėjas.

Surinkęs iš vandens tai, kas įmanoma (pažiūrėjus vaizdo medžiagą ir žinant, kiek visa tai gali sverti vandenyje (!!!!!), įsivaizduoju, kokiu titaniškų pastangų reikėjo), L.Peyronas iš giko sumeistravo avarinį stiebą ir plaukia tolyn… į Australiją.

„Australija dabar yra optimaliausias pasirinkimas. Ypač, kai neturi jokių garantijų dėl ateinančių orų. Plaukti be stiebo labai vargina, nes jachtos svorio centras žemai ir mane stipriai krato. Taigi, miegu mažai“, – iš Indijos vandenyno rašo prancūzų buriuotojas.

 
Ir vėl povandeninės kliūtys
 

Barcelona-World-Race-30512

Paskutines kelias dienas regatoje pirmavęs prancūzas Jean-Pierre Dickas („Paprec Virbac 2“) gali greitai užleisti lyderio pozicijas. Jo jachta, pučiant 20 mazgų vėjui, atsitrenkė į kažkokią povandeninę kliūtį. Ir vėl spėjama, jog tai galėjo būti banginis.

Nuo smūgio nukentėjo vairo mechanizmas. Jachta plaukti gali, tačiau jos greitis stipriai sumažėjo. Buriuotojas nebegali naudotis elektroniniu autopilotu, o į darbą paleidus vėjo autopilotą, tenka mažinti burių plotą. Tad ir greitis krenta. Buriuotojas sako, jog praplaukęs arčiausiai esančius kontrolinius „vartus“, bandys susiremontuoti vairo mechanizmą.

Beje, bėdų su vairo plunksnomis jachta turėjo ir neseniai vykusioje „Barcelona World Race“ regatoje. Tik tuomet Jean-Pierre Dickas plaukė ne vienas. Nuotraukoje jo komandos narys, airis Damianas Foxallas remontuoja vairo plunksną.

  • * * *

Gruodžio 15 dienos, 15 valandos (Grinvičo laiku) „Vendee Globe“ flotilės išsidėstymas (kapitonas (-ė), šalis, jachta, jūrmylės iki finišo):

  1. Jean-Pierre Dick, Prancūzija, Paprec-Virbac 13973,
  2. Mike Golding, Didžioji Britanija, Ecover 3, 14007,
  3. Roland Jourdain, Prancūzija, Veolia Environnement, 14027,
  4. Michel Desjoyeaux, Prancūzija, Foncia, 14028,
  5. Sébastien Josse, Prancūzija, BT, 14051,
  6. Jean Le Cam, Prancūzija, VM Matériaux, 14088,
  7. Armel Le Cléac´h, Prancūzija, Brit Air, 14226,
  8. Vincent Riou, Prancūzija, PRB , 14242,
  9. Marc Guillemot, Prancūzija, Safran, 14293,
  10. Yann Eliès, Prancūzija, Generali,14307,
  11. Samantha Davies, Didžioji Britanija, Roxy, 14837,
  12. Brian Thompson, Didžioji Britanija, Bahrain Team Pindar, 14929,
  13. Dee Caffari, Didžioji Britanija, Aviva, 15288,
  14. Arnaud Boissières, Prancūzija, Akena Vérandas, 15326,
  15. Steve White, Didžioji Britanija, Toe in the Water, 15780,
  16. Jonny Malbon, Didžioji Britanija, Artemis , 16039,
  17. Rich Wilson, JAV, Great American III, 16154,
  18. Jean-Baptiste Dejeanty, Prancūzija, Groupe Maisoneuve, 16447,
  19. Derek Hatfield, Kanada, Algimouss Spirit of Canada, 16579,
  20. Raphaël Dinelli, Prancūzija, Fondation Océan Vital, 17024,
  21. Norbert Sedlacek, Austrija, Nauticsport-Kapsch, 17066.

Regatoje nebedalyvaujančios jachtos (kapitonas, šalis, jachta):

  1. Loïck Peyron, Prancūzija, Gitana Eighty.
  2. Alex Thomson, Didžioji Britanija, Hugo Boss,
  3. Unai Basurko, Ispanija (Baskų kraštas), Pakea Bizkaia,
  4. Kito de Pavant, Prancūzija, Groupe Bel,
  5. Marc Thiercelin, Prancūzija, DCNS,
  6. Bernard Stamm, Šveicarija, Cheminées Poujoulat,
  7. Jérémie Beyou, Prancūzija, Delta Dore ,
  8. Yannick Bestaven, Prancūzija, Aquarelle.com ,
  9. Dominique Wavre, Šveicarija, Temenos II.