Kaip visada – sprendžia kapitonas

Published by Rokas Arbušis on

jachtos (c) Ragainė II

Sulaukėme aplink pasaulį plaukiančios jachtos “Ragainė II” kapitono Andrius Varno elektroninio laiško iš Kanarų salų (rašyta 19 00 UTC, 24 spalio):

• Sveikas,
      • Pasiekėm Las Palma, sutikom „Ambersail’ą“, dabar   ryte pusryčiaudami planuojam, kur toliau plaukti – ar į rytinį Gran Canarios salos kraštą, ar į vakarinį. Ar iš vis neplaukti šiandien, o važiuoti į profesoriaus V.Lansbergio koncertą salos viduryje, tad dar komanda tariasi.
      • Labai jau įspūdingos Kanarų salos, net sunku aprašyti. Viena vieta gražesnė už kitą. Stovėjome Fuertoventuros salos pietinėje dalyje, įlankoje išmetę inkarą. Aplink, kaip visada, stovėjo dar 6 jachtos. Mūsų draugai amerikiečiai taip pat irgi čia. Su valtele išsikėlėm į krantą ir apėjom visą iškyšulį. Tokios įspūdingos vietos dar nebuvau šioje kelionėje radęs: iškyšulys, senas švyturys, aplink uolos, mažas, labai mažas kaimelis, kavinė su terasa ant iškyšulio krašto ir aplink vien akmenys ir juodas žvyras. Na tiesiog mėnulio peizažas ir nėra turistų ir prašmatnių viešbučių.
      • Po ilgesnes pertraukos teko buriuoti visa dieną: iš Fuertoventuros į Las Palma (50 j.m.). Vėl “vind wanas” (automatinis vairo mechanizmas) darbavosi, o mes sau ramiai skaitinėjome knygas. Tiesa prieš pat Las Palmą stipriai buvome išgąsdinti – didelis delfinas pranėrė po jachtos apačią ir suveikė gylio matuoklio signalizacija (nustatyta buvo 4 m gyliui). Baisiausiai pradėjo cypsėti. Išsigandau iš kur vandenyne tokia sekluma, kol supratau, kad čia delfino darbas: tokių tad nuotykių kartais būna.
        Las Palmo jachtų uostas sutiko mus prikimštas jachtų. Čia jos renkasi iš viso pasaulio, kurios dalyvaus ARC 2008 regatoje per Atlantą: Las Palmas – St.Lucia – Karibai. Daugumos jachtų įgulas sudaro šeimos, jachtos nuo 8 metrų iki maksi. Starto mokestis apie 500 svaru (britu). Mes sustojom šalia norvegų jachtos, Bavarija 36. Du jauni norvegai vyrukai irgi kirs Atlantą šioje regatoje, o po to gegužę grįš namo Golfo srovės pagalba. Tiesiog stebiuosi, koks populiarus buriavimas visam pasaulyje, ir kiek daug įvairiausių jachtų vagoja vandenynus.
      • Na, o mes jau laukiame „Ambersail‘o“. Lietuvos trumpabangininkai pastoviai mus informuoja, kokios „Ambersail‘o“ pozicijos. Išeina, kad bus Las Palme apie 20 oo UTC, tad laukiam. „Ambersail‘as“ atlekia į Las Palmo įlanka, tiksliai, kaip šveicariškas laikrodis. Švartuojam laivą ir sveikinam komandą. Tikrai įspūdingas laivas ir vaizdas, netgi Las Palmui, išlepintam įvairių jachtų. Yra į ką žiūrėti. Visus labai nustebino didžiulė LT vėliava, kurią komanda iškėlė ant vieno achterstago.
      • Vakar visa diena praėjo dalyvaujant „Ambersail‘o“ oficialiame sutikime, filmavime. Labai jau šauniai atrodo dvi Lietuvos jachtos,  kurios plaukia aplink svietą, stovinčios viena salia kitos prie pagrindines Las Palmo krantines. Popiet jachtas aplanke ir prof. V.Lansbergis su žmona. Sėdėjom gerą valandą su profesorium RagainėsII kajutėje ir plepėjom apie įvairiausius dalykus: buriavimą, jachtas, jų konstrukcijas ir netgi apie Kintų bažnyčios kiaurą stogą. „Ambersail‘o“ įgula stebėjosi, kad taip ilgai užlaikėme profesorių, bet gi iš tikro retas dalykas, kad tokie žymus žmonės skiria tiek dėmesio Lietuvos buriavimui.
      • Tuo tikriausiai ir baigsiu, nes komanda taip ir nenusprendė, ką šiandien daryti. Matyt kaip visada, laukia, ką pasakys kapitonas, tad turiu spręsti, bet matyt, kad vyksiu į koncertą.