IMG_0338

Net neramu pasidarė – dvi savaites jokių žinių iš aplink pasaulį plaukiančio Andriaus Varno ir jo jachtos „Ragainė II“ įgulos. Nei dukros Rasos tvarkomame tinklaraštyje, nei Minijos jachtklubo puslapyje.

Dabar prie Andriaus įgulos prisijungęs buriuotojas ir radijo mėgėjas Vygantas. Tačiau ir radijo eteris, anot jo žmonos, tyli jau dvi savaites.

Rašau SMS Andriaus žmonai Virginijai, sūnui Šarūnui – ar nenutiko kas, ar jie kur „ne ryšio zonoje“? Virginijos atsakymas viską paaiškina: „Viskas gerai. Bendrauti su Lietuva trukdė lankytojai iš Lietuvos“.

Ak taip! Vos nepamiršau. Kanarų salose „Ragainę II“ žadėjo (taip ir padarė) aplankyti Virginija ir Rasos draugo šeima. Ponia Virginija papasakojo, kad jie Kanarų salose plaukiojo, išsinuomoję automobilį apvažinėjo Tenerifės salą. Žodžiu, ilsėjusi.

Ir neturėjo kada prisėsti prie kompiuterio laiškų rašyti, radijo ryšio užmegzti. Dar daugiau. Andrius net užsiaugino pilvuką! Jį pažįstantiems tai turėtų kelti nuostabą. Andrius valgo daug. Atrodo, kad jis nuolat valgo. Kai įgula nuo jūrligės net pagalvoti apie maistą negali, jis gamina sau ir visai įgulai. Ir maloniai šypsosi: „Jūs gi badu numirsite“. Bet nepaisant to, įsivaizduoti jį su pilvuku sudėtinga. Ne kartą jį esame pavadinę „maisto gadintoju“. Kad ir kiek valgytų, neina į kūną riebalai, nors tu ką.

Bet, pasirodo, kertais eina. Per atostogas nuo plaukimo aplink pasaulį.

Bet atostogos baigėsi ir kelionė tęsiasi toliau. Lapkričio 23 dieną gavau elektroninį laišką iš “Ragainės II“. Štai ką rašo Andrius:

„Baigėsi mūsų katino atostogos Kanaruose ir šiandien anksti ryte, t.y. apie 0900 UTC, pakėlėm bures į Cape Verde. Kanarai pakankamai mums įkyrėjo, aš jau galėčiau būti gidu. O apie Kanarų marinas ir uostus tai tikrai parašysiu didelį straipsnį, yra ką ir mums iš jų pasimokyti. Čia marinos tarnauja buriuotojams, o ne buriuotojai atiduoda pinigus marinu savininkams…

Vejas čia, kaip visada – N-NE, apie 10 -20 mzg., greitis su mažu foku ir pilnu grotu – apie 5-5,5 mzg. Jei viskas O.K., tai už 7 ar 8 dienų busime Cape Verde.

Vairuoja jachta „windvanas“, budėjimus pasidarėm tik nakties metu – po 2 valandas, kad stebėtume horizontą, nes iš Las Palmaso šiandien pasileis per Atlantą apie 250 jachtų, tai turėtume dalį pamatyti.

Linkėjimai visiems!

Andrius

27 48 N: 16 46 W

11 40UTC

RagainėII

P.S. Dar vis matome aukščiausią Ispanijos kalną Tenerifeje – Teidė ugnikalnį“.

Štai ir viskas aišku. „Ragainės II“ odisėja toliau tęsiasi. Įdomu, kad jie planuoja užsukti ten, kur neseniai buvo „Tūkstantmečio odisėjos“ jachtos „Ambersail“ antrojo etapo įgula – Žaliojo Kyšulio (Cape Verde) saloje. Andrius ir jo įgula turėtų morališkai nusiteikti iš arti susipažinti su tipišku afrikietišku uosteliu, ne tokiu jau ir draugišku buriuotojams. Įdomiai, su įspūdžiais ir išsamiai „Ambersail“ viešnagę Žaliojo Kyšulio sostinėje Prajoje aprašė Mindaugas Baltrūnas.

ARC2008Flags

O Andriaus minimos „pasileisiančios per Atlantą“ jachtos – tai tarptautinės ne profesionalų regatos „Atlantic Rally for Cruisers“ dalyviai. Jie finišuos Karibų salyne („Ragainė II“ ten planuoja būti po 30-35 parų).

LBS šią regatą trumpai pristato taip:

„Lapkričio 23 dieną startuoja ARC (Atlantic Rally for Cruisers) regata, kurią organizuoja WCC (World Cruising Club) ir kuri plaukia per Atlantą. Regata startuoja Kanarų salose Las Palmas mieste ir finišuoja maždaug po 3 savaičių Karibų saloje St.Lucia Rodnay Bay (2’700 jūrmylių). Regatoje yra dvi divizijos: lenktyninė (vertinama pagal IRC handikapo balus) ir kelioninė (vertinama pagal “World Cruising Club TCF” arba “WCC Handicap” sistemą, kurioje leidžiama naudotis varikliu pritaikant baudos taškus). Matavimus atlieka pats laivo savininkas (pagrįsta elementariu sąžiningumu). Nematuoti laivai plaukia Atviroje divizijoje. Gali plaukti net motoriniai laivai. Regatos starto mokestis: 550 svarų sterlingų laivui ir 150 svarų kiekvienam įgulos nariui. Prieš regatą Las Palmas rengiami kursai:

  • a) 3 dienų “Atlanto kirtimo seminaras”;
  • b) 4 dienų “Tolimojo ryšio radio Sertifikatas”, skirtas SSB radio operatoriui, apimantis ir Weatherfax, tiuningą, nustatymus, e-mail siuntimą. SSB radija, arba kita priemonė e-mail siuntimui – būtina komunikavimo priemonė laive šalia UTB (arba VHF) radijo aparato;
  • c) 3-jų dienų ISAF patvirtintos programos “Išlikimo ir pirmos pagalbos kursai”.

Yra reikalavimai kapitonams ir komandai, aprašyti Dalyvavimo sąlygose (Provisional Conditions of Entry for ARC 200X). Patys organizatoriai vadina šią regatą “fun competition”. Ji tokia ir yra: suteikianti malonumo, patirties ir bendrumo jausmo būti kartu su kitais.“

Categories: Buriavimas

4 Comments

Aivaras · 11/24/2008 at 11:11 AM

Turejau proga ir as Cabo pabut, esu prisapaliojes apie ten puse blogo:) Siaip ten tos salos labaio skirtingos, idomu, kur jie planuoja apsistoti. Jei plauks i SAL, o ne i PRAJA, tada ten ispudis tikrai bus geresnis. Apie Praja ir vietiniai Santa Maria miestelyje pasakojo, kad ten “bad to for Finland man” (tipo baltiesiems, nes jie kazkodel visus baltuosius suomiais laiko, matyt kazkas ta mita apie sviesiaodzius suomius buvo ten paskleides).

Rokas Arbušis · 11/24/2008 at 12:05 PM

@Aivaras

matyt neatidžiai tavo blogą skaičiau, kažkaip neužkliuvo rašiniai apie negrus :)

ok, reikės dar paskaityti, o Andrių perspėti, kad suktų į sommmmiammms palankesnes salas :)

Aivaras · 11/25/2008 at 10:36 AM

Va, Rokai, visas ilgas setas:
http://sakalas.blogspot.com/search/label/CapaVerde2008

Straipsnis viskas viename yra tarsi visko reziume.

Rokas Arbušis · 11/25/2008 at 2:26 PM

@Aivaras
o brol, ilgas toks aprašymas. čia be “read it later” neapseisiu :) dabar prisiminiau, kad mačiau tuos įrašus, bet laiko pritrūko paskaityti.
dabar reikės ieškoti laiko :)

Comments are closed.