PUMA Ocean Racing leads the fleet

Trumpas, bet sudėtingas. Trečiasis „Volvo Ocean Race“ etapas iš Kočino (Indija) į Singapūrą – 1950 jūrmylių – aštuonioms regatos jachtų įguloms, o ypač šturmanams, bus nelengvas išbandymas.

VOR plaukia į regionus, kuriuose šios varžybos anksčiau niekada nevyko. Bet tai nemenka dalimi komercinės varžybos, tad reikia „pasiimti“ pinigus iš Azijos regiono.

Šiame regione plaukdami iš vakarų į rytus, buriuotojai dažniausiai grumsis su priešpriešiniais vėjais. Be to, nemenką šešėlį vėjams sudarys Indijos pusiasalis, Šri Lanka. Vienoks naktinis vandenyno vėjas, kitoks diena dvelkiantis nuo žemyno – sąlyginai netoli krantų plaukiančios jachtų įgulos prakaituos keisdamos bures. Ir kais saulėje.

Varžybų distancija eina viename intensyviausių laivybos regionų planetoje. Ir nesvarbu, kad burinis laivas atviroje jūroje turi pirmenybę prieš motorlaivius – su „pigių“ valstybių vėliavomis plaukiančių laivų kapitonams tai nė motais. Jiems svarbu greitai ir pigiai pasiekti paskirties uostą, o kiekvienas sukimas iš kelio reiškia prarastą laiką ir papildomas kuro sąnaudas.

Dar piratai ir žvejų tinklai. Tai ne Somalio krantai, bes Somalio piratai tik dabar išgarsėjo pradėję kone karą jūroje. Išties jie piratauja jau seniai ir ne viena jachta yra tapusi jų grobių. Apskritai Pietryčių Azijos regione piratai niekada ir nebuvo išnykę: daug laivų – daug grobio. Daug norinčių jį pasiimti.

Žvejai. Tai ne Kuršių marios, kur tinklai kartais ir farvateryje statomi. Bet tyčia ar netyčia pamesti tinklus žvejai „moka“. O su 3 metrų gylio falškiliu, tokius pusiau paskendusius spąstus užkabinti VO70 klasės jachtoms šansų nemažai. Aštrus peilis ant denio būtinas kaip niekad.

Kaip tyčia, ne už ilgo po starto, tuo įsitikino „Telefonica Blue“. Galėjusi pasigirti, kad abi „Ericsson“ jachtos yra jos kilvateryje, Ispanijos jachtą staiga prarado greitį, ir abi švediškos jachtos ją aplenkė. Pažiūrėjus pro specialų jachtos dugne įmontuotą iliuminatorių, „Telefonica Blue“ įgula pamatė: falškilį ir vairo plunksną „apsikabino“ jūros augalai. Buriuotojams beliko tikėtis, kad brizas neišsikvėps ir įgavusi greičio, jachta atsikratys stabdančios augmenijos. Tai pavyko, ir bent jau kol kas „Telefonica Blue“ pirmauja.

The fleet battle for position at the start

Gruodžio 13 dieną Kočine startavusios jau aplenkė pietinį Indijos kraštą ir suka link atviro vandenyno. Čia, maždaug 1000 jūrmylių, ekipažai gaudys musoninius vėjus.

Gerokai sunkesnės bus likusios 600 jūrmylių iki finišo tarp Sumatros salos ir Malaizijos. Štai čia ir knibžda piratų, žvejų, komercinių laivų. O prie viso to ir vėjai apysilpniai, ir neretai – „į nosį“. VOR rengėjai distanciją iki Singapūro braižė tokią, kad šiaurės-rytų musoniniai vėjai pūstų jachtoms kairiu halsu nuo beidevindo iki bakštago.

Visų jachtų įgulos norėtų Kalėdas švęsti krante, finišavusios Singapūre. Bet ar tai pavyks, dabar dar sunku prognozuoti. Uosto varžybos, kur jachtos plauks 2 jūrmylių distanciją, Singapūre numatytos sausio 10 dieną.

Trečia trečiojo VOR etapų dieną, 10 val Grinvičio laiku, jachtos buvo išsidėsčiusios tokia tvarka: (eilės numeris, jachta, šalis, kapitonas, kapitono šalis, atstumas jūrmylėmis iki finišo (pirmos jachtos), atstumas iki lyderio):

  1. Telefenica Blue“, Ispanija, Bouwe’as Bekkingas, Olandija, 1690;
  2. Green Dragon“, Airija/Kinija, Ianas Walkeris, Didžioji Britanija, +5;
  3. Ericsson 4“, Švedija, Torbenas Graelis, Brazilija, +7;
  4. PUMA, JAV, Kenas Readas, JAV, +12;
  5. Telefonica Black“, Ispanija, Fernando Echovarri, Ispanija, +13;
  6. Ericsson 3“, Švedija, Andersas Lewanderis, Švedija, +20;
  7. Team Russia“, Rusija, Andreasas Hanakampas, Austrija, +27;
  8. Delta Lloyd“, Olandija, Roberto Bermudezas, Ispanija, +32.
Categories: Vandenynai