VOR9767

Jau keturis mėnesius, o tai yra du „Volvo Ocean Race“ regatos etapus, Rusijos komandos „Team Russia“ jachta „Kosatka“ prišvartuota Kanarų salose. Varžėsi ji tris etapus, o prieš pat naujuosius metus komandos (sindikato) savininkas, Rusijos verslininkas Olegas Žerebcovas komandai pasakė: stabdom, vyručiai, plaukiojimus, nėra pinigų.

Ir štai neseniai O.Žerebcovas paaiškino, kodėl komanda laikinai (?) pasitraukė iš varžybų ir ar sugrįš.

Dėl nesėkmių, anot verslininko, kalti vadybininkai – jie iššvaistė sindikato biudžetą. O pirkti pigių rusų buriuotojų negalima, nes, jei tikėti verslininku, tokių pajėgių Rusijoje nėra. Tačiau ir pirktasis škiperis, pasirodo, per skystas suvaldyti tarptautinę jachtos „Kosatka“ įgulą.

Štai sutrumpintas „Team Russia“ vadovo įvardintų nesėkmių sąrašas:

Svoris. Kosatka“ į vandenį 2008 metais (statė Anglijos kompanija „Green Marine“) nuleista per vėlai, ją statyti skubėta ir ji gavosi 850 kilogramų sunkesnė, nei projektuota -– 14 tonų (iš kurių 7 tonos – falškilis). Prisiminkim, kad dabartinė „Ambersail“, kaip „Assa Abloy“ 2001-2002 metų VOR nedalyvavo, nes buvo sunkesnė nei jos „sesė dvynė“ vos 30 kg. Papildomas svoris kainavo greitį — pučiant silpnesniam nei 12 mazgų vėjui, „Kostaka“ stipriai atsilikdavo nuo konkurentų.

Biudžetas. Buvo planuota, kad jachtos statymas ir dalyvavimas varžybose kainuos 12 mln. eurų. Bet jau Singapūre biudžetas siekė 13,5 mln. eurų, o baigiantis lenktynėms galėjo viršyti 16 mln. eurų. Anot O.Žerebcovo, nebuvo griežtos išlaidų kontrolės, sindikato vadybininkai pereikvojo lėšas, o Rusijos firmos paremti, t.y. ir reklamuotis, nenorėjo.

Skylės biudžete reiškė ne tik, kad trūksta pinigų samdomų profesionalų atlygiui. Komanda nebeturėjo pinigų ir technikai – kam nors sulūžus nebūtų už ką sutaisyti. Paskaičiuota, kad norint sugrįžti į regatą ir dalyvauti bent trijuose paskutiniuose etapuose, ekipai reikia 800 tūkst. eurų.

Škiperis. Komandos savininkas įsitikinęs, kad pasaulyje yra tik 10-15 škiperių, galinčių sėkmingai dalyvauti VOR regatoje. Rusijos pasamdytam austrui Andreasui Hanakampui pritrūko tų lyderio savybių, kurių turi pasaulinio lygio škiperiai. Dėl panašios priežasties -– profesionalumo trūkumo — „Team Russia“ nesamdė ir savų buriuotojų, rusų (be O.Žerebcovo plaukė tik dar vienas rusas — žurnalistas Sergejus Bogdanovas).

Kad ir kokios liūdnos prognozės, O.Žerebcovas tiki, kad bent paskutinį etapą — iš Stokholmo į Sankt Peterburgą — „Kosatka“ plauks. Nepraranda jis vilties ir Rusijai dalyvauti 2011-2012 metų regatoje. Juk treniruočių laivą turi. O formuojant kitą sindikatą jau nebekartos senų klaidų.

Žvelgiant į šias imperialistinės Rusijos su visais jos oligarchais (net ir praradusiais per krizę bendrai apie 380 milijardų (!) JAV dolerių) komandos sunkumus, Lietuvos ekipos dalyvavimas VOR lenktynėse atrodo, švelniai tariant, miglotas. Juk jei Rusijos verslininkams nerūpi 2 milijardų žmonių reklaminė auditorija, tai kokia Lietuvos firma norės ir/ar įstengs tiek reklamuotis? Kitą vertus, „Ambersail“ pavyzdys, o ir daugybė kitų sportinių (ir ne tik) pavyzdžių rodo – maži esame, bet kartais ui kaip trinktelim.


2 Comments

Nauticalis · 04/22/2009 at 1:48 PM

Jei jau įgulą samdė svetimšalių, tai vertėjo buhalteriais vokiečius pasisamdyti – pinigų dar ir atliktų. :)

Ayo · 04/23/2009 at 9:14 AM

Pritariu.
Bet rusas, ( kaip beje ir latvis) niekada nesuvoke kas yra samata ir darbu planavimas. Teip kad sunku patiketi, kad rusas manydamas kad jis su savo doleriu kruva gali nupirkti viska, samdytusi vadybininkus ir buhalterius.
Pasirodo – doleriu kruvele yra baigtinis dydis! :D

Comments are closed.