VOR08dk CO2657

Dvi paros vandenyne, kai visi konkurentai jau finišavę. Praktiškai be vėjo stumiantis į priekį kartais vos 2 mazgų greičiu. Buvę ketvirti kontroliniame taške, „Team Russia“ Indijos uostą Kočiną pasiekė paskutiniai. Komanda rimtai varstė, ar neįsijungti variklio. Už jo naudojimą gautų tiek pat taškų, kiek gavo už paskutinę vietą tarp aštuonių jachtų. Bet nejungė, buriavo.

Rusijos (ne rusų, nes rusai joje – mažuma) jachta greita prie stipraus vėjo, bet konkurentams nusileidžia pučiant silpniems vėjams. Artėjant link Indijos ir pusiaujo, kur gali būti tikras – vėjo daug nebus, „Team Russia“ navigatorius olandas Wouteris Verbraakas pasiūlo, komanda priima sprendimą atsiskirti nuo visos „Volvo Ocean Race“ flotilės ir plaukti toliau į rytus. Tuo metu tai atrodė protingas sprendimas, dabar atrodo, jog buvo padaryta klaida. Olandas turėtų gauti pylos, nors jachtos škiperis austras Andreasas Hanakampas tikina, jog viskas ir būtų buvę gerai, ale va bėda, orai pasikeitė. Gamta pokštą iškrėtė. Ir niekas to numatyti negalėjo. Todėl dabar pykti dėl sprendimo jau vėlu.

Savo kailiu esu nekart patyręs – štilis yra peilis buriuotojams. Kai atrodo, kad vandeniu net šliaužtum greičiau, nei jachta plaukia, ir nėra kur dėtis, norisi kaukti iš nevilties. Tuomet ir audra atrodo kaip išganymas. VO klasės laivai plaukia net prie menkiausio vėjo – teko plaukti VO60 SEB jachta ties Gioterburgu – gražu buvo pažiūrėti, kaip greitai artėja šcherai, jachta čiuožė 5 mazgų greičiu (dauguma tų, su kuriomis teko buriuoti, toks greitis – kreiserinis pučiant geram vėjui), o vanduo vos vos raibuliavo.

Bet dvi paros Indijos vandenyne gaudant kiekvieną debesiuką… Brr…

Įdomu išsimaudyti vandenyne, kai po tavo kojomis – 5 km gylis. Naudinga pasimokyti ko nors naujo iš kitų komandos narių – laiko tai yra. Gali net paprašyti, kad kas nors tave apkirptų, o po to gėdintis išlipti į krantą (taip nutiko „Team Russia“ „media berniukui“ Markui Covellui). Bet ne varžybų metu!

Dilema – greitis arba tvirtumas

VOR08dk CO1939

Kosatka“ gali tik vienu pasidžiaugti – plaukiant praktiškai be vėjo komanda turėjo laiko patikrinti, ar kas nesugedo/nelūžo prieš tai buriuojant. Nieko baisaus neradus nepritrūks laiko remontui iki trečiojo etapo starto. O kitos jachtos turi ką remontuoti.

PUMA kranto komanda jachtos laukė jau kelios dienos Kočine pasiruošę rimtam remontui. Nebūtų jie amerikiečiai, jei nebūtų viešai išsakę savo baimių, neva Indijoje neras kvalifikuotos pagalbos. Taip, Indija toli nuo JAV, bet ne pasaulio kraštas be elektros ir vandens!

Amerikiečių jachtoje rimti korpuso pažeidimai, vienu metu ji vos vilkosi kelių mazgų greičiu. Neatmeskim varianto, kad sukišus visą svorį į falškilį (PUMA jis sveria 7,362 kg ir yra netoli leistinos ribos, maksimaliai sunkūs (7,400 kg) falškiliai yra abejų „Ericsson“ ir „Telefonica Blue“ jachtų) tiek susilpnėjo korpuso stiprumas, kad jachta vos neplyšo. Kuo sunkesnis falškilis, tuo geresnis jachtos stovumas, tuo ji greičiau plaukia. Bet tuo silpnesnis korpusas. Vienur pridedi, ir kitur atimti reikia.

Į finišą – be giko

Green Dragon

Turi ką remontuoti ir kitos jachtos. Abi „Telefonica“ komandos sulaužė švertus. Buriuotojai tikina, kad veikiausiai tai nutiko atsitrenkus į kažką po vandeniu. Galbūt jie kliudė banginius. Bet galėjo būti ir kita priežastis – jų švertai lengvi, vienas žmogus pakelti gali. Kai kitų jachtų švertams ir trijų vyrų reikia. Lengvam, o tuo pačiu ir nestipriam, švertui ir vienos geros bangos būtų užtekę.

Green Dragon“ finišavo be giko. Jis lūžo praėjus vos trims paroms po starto Keiptaune pūstelėjus 48 mazgų greičio škvalui. Nuplaukta 1500 jūrmylių, iki finišo liko dar apie 2000 jūrmylių. Bandymas giką remontuoti vandenyne buvo nesėkmingas. Komanda planavo sustoti britams priklausančiame Diego Garcia atole ir net gavo leidimą čia atskraidinti giką iš Europos. Pagalbą buriuotojams siūlė amerikiečiai – čia yra JAV karinė oro bazė. Bet atolo valdžia neleido jachtai įplaukti, tad komanda toliau tęsė varžybas. Ir jiems puikiai sekėsi – likus vos dviems paroms iki finišo jie buvo ketvirti. Bet finišavo septinti. Visgi, pasiekus finišą Kočine, jau po 12 valandų komanda treniravosi bandydama naują giką ir naujas bures.

Kitose jachtose rimtesnių gedimų nebuvo. „Eriksonai“, pradėję treniruotis vieni pirmųjų, jau išsibandė jachtas. „Delta Lloyd“ laivas patikrintas – tai parėjusių VOR nugalėtoja, buvusi ABN AMRO ONE.

Antrajame VOR 2008-2009 etape Keiptaunas-Kočinas jachtos finišavo tokia tvarka (jachta, šalis, kapitonas, kapitono šalis):

1 Ericsson 4 Švedija Torbenas Graelis Brazilija
2 Telefónica Blue Ispanija Bouwe’as Bekkingas Olandija
3 Ericson 3 Švedija Andersas Lewanderis Švedija
4 Telefónica Black Ispanija Fernando  Echávarris Ispanija
5 PUMA JAV Kenas  Readas JAV
6 Delta Lloyd Olandija Roberto Bermudezas Ispanija
7 Green Dragon Kinija/Airija Ianas Walkeris Didžioji Britanija
8 Team Russia Rusija Andreasas Hanakampas Austrija
 

Galutinė įskaita po dviejų etapų (vieta, jachtos pavadinimas, taškai):

1 Ericsson 4 26
2 Telefónica Blue 19
3 PUMA 18
4 Green Dragon 16
5 Ericsson 3 14,5
6 Telefónica Black 13,5
7 Delta Lloyd 7,5
8 Team Russia 7,5
 

Trečiojo VOR 2008-2009 etapo Kočinas (Indija)–Singapūras (Singapūro Respublika) startas vyks gruodžio 13 dieną. Tą pat dieną įvyks ir dar vienas startas – į antrąjį etapą iš Keiptauno (Pietų Afrika) į Velingtoną (Naujoji Zelandija) išplauks šešios (dvi vienutininkų, keturiose – po du ekipažo narius) „Portimão Global Ocean Race“ regatos aplink pasaulį jachtos.

Categories: Buriavimas