VOR08dk SIN0080

Karštos ispanų galvos gali atvėsti – „Telefonica Blue“ trečiąjį „Volvo Ocena Race“ etapą nuplaukė pirma.

Paskutinę 2000 jūrmylių ilgio etapo iš Kočino (Indija) į Singapūrą atkarpą vyko tokia įtempta kova, kad galvos kaito ne tik ispanams.

Gruodžio 22-osios rytą judančios link finišo keturios lyderių grupės jachtos – „Ericsson 4“ (E4), „Telefonica Blue“, PUMA ir „Ericsson 3“ (E3) konkuravo tarpusavyje – kas pirmas atplauks, kam atiteks 8 taškai? O kas ketvirtas ir į savo kraitį įsidės 5 taškus? Kova vyko, kaip sakoma, „bortas į bortą“, konkurentai nepaleido vieni kitų iš akių ir iki finišo linijos keitėsi. Vaizdžiai tariant, kiekvienas vėjo dvelktelėjimas paskutinėje atkarpoje keitė lyderius.

Naktį prieš finišą atsilikusi nuo E4 daugiau kaip 40 jūrmylių, „Telefonica Blue“ sugebėjo pavyti E4 ir finišuoti pirma. Vydamasi švedus, ispanų jachta nuolat turėjo dairytis atgal – vos per kelias jūrmyles nuo jų atsilikę plaukė PUMA ir E3.

Chris Nicholson helming PUMA Ocean Racing as they lead Ericsson 4 by just a few baot lengths, on leg 3 of the Volvo Ocean Race

Dairytasi ne be reikalo – PUMA taip pat veržėsi į Singapūrą ir finišavo antra. Vienu momentu amerikiečiai buvo atsilikę nuo E4 vos per pusę jūrmylės, už savęs maždaug jūrmylės atstumu palikę E3. Prieš pat finišo liniją PUMA pagavo škvalą, skubiai pakeitę bures ir spurtavo: prieš varžybų lyderius E4 jau pirmavo vos 40 sekundžių, o prieš E3 – 1:47 min.

O finišuojant E4 aplenkė ir su ta pačia Švedijos vėliava plaukiantys kolegos, treniruočių partneriai, bet konkurentai varžybose – E3 įgula.

Ketvirti finišavo ispanai „Telefonica Black“.

Naktį ir rytą prieš finišą vėjas buvo tiek nusilpęs, kad kai kurios jachtos metė inkarus – priešpriešinė srovė būtų nubraukusi sunkiai iš silpno vėjo atkovotas jūrmyles.

Kaip ir prognozuota, Malakos įlankoje buriuotojus pasitiko priešpriešinis vėjas, labai nepalankus VO70 klasės jachtoms. „Green Dragon“ škiperis Ianas Walkeris situaciją taip įvertino: „Tai buvo mano ilgiausios varžybos prieš vėją. Kai mes pasisukdavome, ir vėjas pasisukdavo mums prieš nosį“. „Green Dragon“ pirmadienio vakarą iki finišo dar buvo likę kiek daugiau kaip 22 jūrmylės. Nuo jų per 9 jūrmyles atsilikę plaukė „Team Russia“.

Paskutinieji plaukiantys distancijoje „Delta Lloyd“ finišuos gal tik antradienio vakare – jiems iki Singapūro daugiau kaip 150 jūrmylių (gruodžio 22 dienos vėlų vakarą).

The Dutch/Irish entry Team Delta Lloyd (Roberto Bermudez/ESP) has suffered damage to the port side carbon structure around the keel ram.

Tačiau airių/kinų jachtos įgula į finišą plaukia sava eiga ir tuo gali didžiuotis – jachtoje prieš kelias dienas lūžo hidraulinis falškilio tvirtinimo ir valdymo mechanizmas, pažeistas korpusas. Tad dabar falškilis stovi tik vertikalioje padėtyje, o tai, be abejo, stipriai mažina jos greitį.

Iškart po to, kai sugedo mechanizmas, buriuotojai rimtai baiminosi, ar pavyks jachtai keisti halsus. Per pirmąjį posūkį prieš vėją trys įgulos nariai budėjo prie falškilio šulinio. Ir nors manevro metu iš jo sklido toli gražu ne patys maloniausi garsai ir džeržgesiai, posūkis pavyko, komanda įgavo pasitikėjimo savarankiškai pasiekti finišą.

Negana to, kad vėjo kryptis nestabili, jachtoms dažnai tekdavo daryti posūkius pavėjui, o tai reiškė, kad nebudinti (ne vachtoje) įgula manevro metu turėjo iš vieno borto į kitą greitai pernešti ant denio sukrautas bures ir visus viduje perkeliamus daiktus. Miego komandos buvo nedaug.

Ir prie viso to trasa eina intensyvios laivybos teritorijoje (per metus sąsiauriu praplaukia ~50 tūkst. laivų), kurios vandens paviršiuje apstu šiukšlių (nuo lapų iki medžių su šaknimis ar priskendusių jūrinių konteinerių), pamestų žvejų tinklų. Malakos sąsiauris (ilgis 937 km, plotis iki 15 km, gylis farvateryje iki 12 m.) ir pavojingas – čia nemenka tikimybė būti užpultiems piratų. Dieną ant denio visi dairėsi aplinkui, o tamsiomis naktimis plaukė su viltimi, jog į nieką neatsitrenks, niekam kelyje nesimaišys.

Pavargusiose įgulose nutilo juokas, anekdotai. E4 į distanciją išplaukė krante palikę kiek įmanoma daugiau daiktų, tarp jų – ir dalį maisto atsargų. Teko riboti ir maisto produktus, tad skurdus racionas – pagrindinė įgulos kalbų ašis. Ilgiau, nei planavę, užsilaikę distancijoje, buriuotojai pradėjo taupyti maistą.

Jau tapo jūrinėmis legendomis ankstesnių VOR regatų įgulų bandymas mažinti svorį jachtoje nupjaunant dantų šepetėlių rankenėles. Ir pabandyk tu tokiu dantis išsivalyti, juolab, siūbuojančiame laive. Šįkart, bent jau E4, tokių drastiškų veiksmų nesiėmė:

Weight saving on Ericsson 4 but not by cutting the toothbrush handles off