Kai jachtos dingsta vandenynų bangose…
Olandų buriuotojas Nico Budelis išgelbėtas! 69 metų jūrų ir vandenynų varžybų veteranas tikras nenuorama – praėjus valandai po to, kai buvo perkeltas į krovininį laivą iš rimtus pažeidimus patyrusios jachtos „Hayai“, jis pareiškė norintys sugrįžti į regatą „Portimão Global Ocean Race“ .
„Man reikia kuo skubiau į Olandiją. Reikia įsigyti kitą jachtą ir noriu tęsti varžybas. Jei rasiu tinkamą jachtą, aš ją nusipirksiu ir plauksiu iš Naujosios Zelandijos. Noriu dalyvauti šiose varžybose. Jei ne šiemet, tai kitą kartą – be abejonės“, – palydovinių telefonu sakė buriuotojas.
Trečiasis „Portimão Global Ocean Race“ etapas iš Velingtono (Naujoji Zelandiją) į Ilhabelą (Brazilija) pro Horno Kyšulį prasidės kitų metų vasario 15 dieną.
O dar tik vakar rašiau, kad jis į eterį pasiuntė baugiai skambantį pagalbos šauksmą MAYDAY…
Dramatiška gelbėjimo operacija Indijos vandenyno pietuose, kur artimiausias krantas – už kelių šimtų jūrmylių, vyko gruodžio 29-osios pirmąją dienos pusę. Į pagalbos šauksmą atsiliepęs buriuotojo gelbėti atplaukė Roterdame registruotas (netoli nuo šio uosto gyvena N.Budelis) krovininis laivas „CSK Radiance“:
Iš jachtos į laivą buriuotojas buvo perkeltas siaučiant 20 mazgų vėjui ir kelių metrų aukščio bangoms. Kokios buvo sąlygos gelbėjimo operacijos vietoje, iliustruoja ši meteorologinė schema:
Prieš perkeliant olandas atidarė jachtos ertmes korpuse ir leido vandeniui bėgti į laivą. Jūrinė praktika – nenaudojamą laivą paskandinti, kad jis nekeltų pavojaus laivybai. Bet kuriam jūrininkui tai, be abejonės, vienas iš nemaloniausių ir liūdniausių epizodų.
Kelias dienas tvyrojusi įtampa atslūgo. Nico bėdos prasidėjo, kai atitrūko pasukamo falškilio „bulba“ (falškilio peleko gale pritvirtintas balastas). Jis dar laikėsi, bet tik laiko klausimas buvo, kada nukris ir jachta apvirs. Iki „Hayai“ paskęs, ji dar siųs radijo ryšius signalus ir savo buvimo vietos.
30 tūkstančių jūrmylių „Portimão Global Ocean Race“ regatoje aplink pasaulį spalio 12 dieną Portugalijos uoste Portimao startavo 6 jachtų ekipažai – du vienutininkai ir 4 dvejetų ekipažai. Varžybas tęsia 4 jachtos (Nico išgelbėtas, o Pietų Afrikos duetas „Kazimir Partners“ pasitraukė saugumo sumetimais).
„Hayai“ – ne vienintelė gruodžio pabaigoje Indijos vandenyne prarasta sportinė jachta. Jau račiau, kaip vienutininkų regatoje aplink pasaulį be sustojimo „Vendee Globe“ buvo gelbėjamas koją susilaužęs prancūzų buriuotojas Yannas Elièsas.
Vienutininkas jau saugus krante, gyja, o štai jo jachta „Generali“ (nuotraukoje) dingo vandenyno platybėse maždaug 700 jūrmylių nuo Australijos krantų…
Open60 klasės burlaivio radijo švyturys nustojo siųsti signalus, kurioje vietoje jis yra.
Du „Generali“ komandos nariai atvyko į Australiją ir buvo pradėję jachtos gražinimo operaciją. Žvejybiniu laivu jie išplaukė link jachtos, tačiau pasiekti burlaivį sutrukdė audra – 7-8 metrų aukščio bangos privertė atšaukti gelbėjimo operaciją. O po to dingo jachtos signalai…
Buriavimo istorija žino atvejų, kai jūroje kritinėje situacijoje įgulos paliktos jachtos vėliau randamos. Apgadintos, aplūžusios, bet plaukiančios. O suremontuotos ir vėl tęsia plaukiojimus jūromis ir vandenynais. Gal ir „Generali“ laukia toks likimas.
2 Comments
Ayo · 12/31/2008 at 8:01 AM
Visai nebloga kaledine dovanele pluduriuoja kazhkur vandenyne… Butu dzhiugu surasti toky laiva!
Ir dar – jus man durnam paaishkinkite – kodel nukritus bulbai, reikia skandinti laiva…?
Ash suprantu kad nebeina shneka apie sportiny plaukima, bet negi laivas nebeturi jokiu shansu gryzhti bent pavejiniais kursais?
P.S. Ko tik tie kapitalistai neprisigalvoja, kad tik darbo liaudy nuo klasiu kovos atitrauktu…!
baraka · 12/31/2008 at 12:27 PM
Nežinau, kaip su tuo laivu konkrečiai, bet pas mus pvz – bulba sveria iki 500 kg, kylio pelekas apie 80 kg. O vien tik stiebas su trosais link 50 kg trauks, ir petys nepalyginti didesnis. Manau – be šansų tokį liavą be bulbos stovų išlaikyti.
Comments are closed.