AC45 1st sail [Gilles Martin-Raget  www.americascup.com]

Išaušo nauja era. Ne, ne apie astrologinius virsmus (vyksta čia toks, pagal kurio vieną paaiškinimą mano astrologinis ženklas kažkur dingo) šįkart – apie istorinį pirmą naujos jachtų klasės plaukimą.

Naujojoje Zelandijoje „bures iškėlęs“ (kabutės čia būtinos – ne vien burės ten plazda, o ir burė-sparnas dirba) naujas AC45 klasės katamaranas lyg pranešė: varžybos dėl Amerikos Taurės (America’s Cup — AC) naujais laivais pagal naujas taisykles jau prasidėjo ir vandenyje.

45 pėdų pėdų katamaranai yra treniruočių laivai, jie tik startas iš žemesnės lygos į aukštesnę: oficiali 34-osios Amerikos Taurės jachta yra 72 pėdų katamaranas su „kietu grotu“.

Bet iki jo reikia „priaugti“, tad AC45 jachtomis 2011-2012 metais vyks America’s Cup World Series lenktynės, kurios yra atranka į Louis Vuitton Cup (LV Cup) lenktynių seriją, kurios yra dviejų pretendentų atranka dėl aukščiausio apdovanojimo. LV Cup jau plaukiama AC72 katamaranais.

Panašu į automobilių Formula 1 varžybas: „neprajodęs“ silpnesnių – Formula 3 ir Formula 2 – bolidų, šansų sėsti prie F1 vairo (beveik) neturi.

Kiek skiriasi AC45 ir AC72 katamaranai, matyti iš iliustracijos:

AC45 vs AC72 CROP

Pirmieji treniruotes nauja daugiakorpuse jachta pradėję Švedijos karališkojo jachtklubo (Royal Swedish Yacht Club, KSSS) komandos „Artemis“ nariai buvo ir pirmieji pareiškę norą varžytis dėl Amerikos taurės. KSSS dėl šios taurės rungsis jau ketvirtą kartą.

Ir kaip gi pirmoji treniruotė? Pranešama, kad pučiant 12 mazgų vėjui, katamaranas „nešėsi“ 20 mazgų greičiu. Teigiama, kad naujosios jachtos nebus tokios aikštingos kaip „BMW Oracle“ ir „Alinghi“ dvikovos monstrai, kai dėl jiems nepalankių sąlygų buvo vis atidėliojami startai.


8 Comments

audrius · 2011/01/18 at 09:24

ale koks produktyvumas – RSS rasti net du Ant bangos įrašai rytiniam pasiskaitymui. Smaguma 🙂

Rokas Arbušis atsakė:

@audrius,
gal bemiegė naktis?

gramas · 2011/01/18 at 16:14

o kam šitiems sklandytuvams vanduo?

Rokas Arbušis atsakė:

@gramas,
tikriausiai pritartum ir tokiam pasakymui apie šias jachtas: “Sad that it’s more about the science of engineering than the art of sailing.” ?
(taip vienas FB friendas sakė)

Aidas Kasparas atsakė:

Rokai,

Tai kad buriavimas — ne bėgimas, kad galėtų be inžinerijos išsiversti (nors šiuolaikiniai aukščiausios klasės bėgikai irgi šaukiasi inžinierius, kad pasakytų, ką ir kaip galima iš jų organizmo „mašinos“ išlaužti). Ir geriausi rezultatai gaunasi, kai tiek buriuotojas, tiek inžinierius savo darbą padaro geriausiai, kaip tik tuo metu yra įmanoma. Pasodink į geriausią F1 bolidą eilinį šoferį iš gatvės, tai ne tik, kad nebus greičiausias, bet dar klausimas ar apskritai iš vietos pajudės.

Iš kitos pusės, kur gi vystysis technologijos ir metodologijos, jei ne tokiuose „kosmosuose“? Ir nematau priežasties dėl vystymosi pykti, nes kai kurie sprendimai gali po truputį atsirasti ir ne tokiuose kosminiuose burlaiviuose. Tuo padėdami buriuoti greičiau/ patogiau/ saugiau/ etc. Kas mano supratimu nėra blogai. Nebent žmogus įsitikinęs, kad vienintelis teisingas buriavimas yra karavelėmis ir naudojantis tik jų aukso amžiaus technologijomis.

Aišku, jei ten „buriavimas“ susiveda į bakstelėjimą ekrane „plauk čia“, tai gal ir yra pereboras, bet kažkaip tuo nelabai noriu tikėti.

— kranto žiurkė, prijaučianti inžinieriams

Rokas Arbušis atsakė:

Aidai,

ar teisingai supratau: pagal citatą manai, jog aš esu prieš inžinerines naujoves?
ėgi atvirkščai: mano mintis būtų tokia pat, kaip taviškė, tik, kadangi esu kiek nutolęs nuo inžinerijos, nebūčiau jos taip tiksliai suformulavęs.

o F1 bolidų ir Top Gear asai iš vietos nepajudina be apmokymų — kosmosas ten.

Aidas Kasparas atsakė:

Nemaniau, kad tu taip manai. Jautėsi kažkokia gaidelė „su kabliukais“ pasakyme. Tačiau pasirodė, kad mintis buvo išmesta diskusijai.

Rokas Arbušis atsakė:

@Aidas Kasparas,
na štai, ir užkibai diskusijai.

Comments are closed.