ARC-2010-start [Barry Pickthall]

Racionalūs tie britai: iš kasmetinės rudeninės jachtų migracijos nuo Europos link Amerikų,  jie surengė varžybas. Lapkričio 21 dieną Kanarų salose startavo ir Karibuose finišuos jau jubiliejinė regata „Atlantic Rally for Cruisers“ (ARC).

Idėja plaukiant kompanijoje į šiltus kraštus palenktyniauti vis labiau įgauna profesionalių lenktynių bruožų. 233 starto liniją kirtę laivai suskirstyti į tris grupes – sportinę, turistinę ir daugiakorpusinių jachtų.

Regatoje galima išvysti plaukiančius ir profesionalių lenktynių dalyvius. Ir nebūtinai tai savo sportines aukštumas pasiekę ir eiklesnes jachtas vandenynuose užleidę burlaiviai.

Pavyzdžiui, 1989-1990 metų Whitbread (dabartinė „Volvo Ocean Race“) regatos nugalėtojas jolas „Steinlager II“  varžosi IRC „Rolex“ serijos lenktynėse.

ARC ši jachta plaukia rusišku ekipažu, kurio vienas narys sovietinė jachta „Fazisi“ varžėsi lenktynėse su „Steinlager II“. Mažas pasaulis. Sovietinis tankas ant vandens „Fazisi“ kitoje Atlanto pusėje lenkų buriuojamas .

Bet ne apie tai daina. Daugiausiai jachtų yra kruiziniai, bet nenudrengti žinomų kompanijų burlaiviai.

Pati regata rengiama kaip didelė šventė, kurios dalyviai tarp piratinių ir karnavalinių vakarėlių laiko ir saugumo vandenyje kursus, gauna sertifikatus.

Kai kuriems buriuotojams ARC yra pragyvenimo šaltinis. Sunku pasakyti, kiek kainuoja dalyvavimas tokioje regatoje (bičiulis pasakojimu tai apvali sumelė), nes pati komandos ar jachtos paieška chaotiška, regatos rengėjai tuo neužsiima (o ir neprivalo).

Iš už pinigus plaukusių buriuotojų pasakojimų man įsiminė vienas kadaise internete skaitytas. Kai atvykę naujokai nesuprato, kodėl beruošiant jachta etatinis įgulos nArys plovė virves su skalbimo milteliais. Tąkart naujokai nepaklausė.

Bet kai vidury Atlanto ištraukė iš triumo „lyg mamos šviežiai išskalbtų marškinių kvapo“ virves, — suprato virvių skalbimo privalumus.

ARC-2010 start

Categories: Vandenynai

7 Comments

gramas · 11/24/2010 at 8:21 AM

anglų buriuotojai juokauja,kad jei plauktum iš paskos ARC’ui, kasmet neblogai praturtėtum, nes galėtum surasti vandenyne pamestas visai rimtas jachtas, bent po dvi kasmet. Draudikai neblogą salvage sumokėtų, arba niekieno laivas lieka radėjui visai legaliai pagal jūrinę teisę. Realiai buvęs įvykis – ARC’o įgula metė laivą dėl to, kad nesugebėjo savo jėgomis pataisyti hidraulinės vairo sistemos… per raciją paklausinėjo kitų flotilės laivų, mol galite gal kas sutaisyti – ne tai ne – mes išlipam, pavežkit iki Karibų… kam vargti, juk viskas apdrausta. Buvo ir daugiau panašių kuriozų, dėl juokingų dalykų laivus meta, reikia senus Y-Monthly pavartyt, buvo ten įdomios rašliavos apie ARC flotiles.

Rokas Arbušis atsakė:

@gramas,
žinotum žmogus, kad taip bus, valtele paskum plauktum…

gramas · 11/25/2010 at 8:27 AM

Žinok, yra ir be mūsų ten profesionalių gelbėjimo kompanijų, dėl tų numestų laivų besivaržančių. Laivas paliekamas dreifuoti arba skandinamas kapitono sprendimu, apie paliktą paskelbiama ‘securite’ pranešimas. ARC’o laivuose instaliuoti specialūs tracker’iai, tikriausiai tokie pat kaip sportinių regatų laivuose – pagal signalą ne taip ir sudėtinga laivą surasti, nuvynioti šniūrą nuo sraigto, ar avarinį vairą įtaisyti, ir parplaukti ar buksyruoti į artimesnį uostą. O ten pasiūlo draudimo kompanijai ar savininkui savo paties laivą iš naujo nusipirkti.

Rokas Arbušis atsakė:

@gramas,
tai jau tikrai reikia numanyti, kad gerų daiktų medžiotojų ten apstu.

Sarunas · 11/26/2010 at 10:21 AM

Įdomus “snapelis” ant spinčiaus nuotraukoje viršuje. Gal kas įsivaizduoja kas ten?

Rokas Arbušis atsakė:

@Sarunas,
Pagal nuotraukas ARC ir daugiau jachtų su tokiu spinakeriu. Nuotraukose esu matęs ir anksčiau, bet kas toks negaliu tiksliai pasakyti, tik spėlioju. Prie progos reikės paieškoti info daugiau.

akiesmirksniu atsakė:

na, tai išties nenaujiena – prieš kokius 3 metus jau teko diskutuoti apie tuos spinakerius. Tiksliai diskusijos nuorodos neatseksiu, bet gamintoją rasti paprasta – http://www.parasailor.com
Pas jį ir visi atsakymai – kas, kaip ir kodėl..

Comments are closed.