21/12/2008  The Hydroptere just after its capsize when trying to beat the overall sailing speed record

Prie Prancūzijos krantų pasiekęs rekordinį – 61 mazgo (apie 114 km/h) – greitį apvirto ir sudužo eksperimentinis trimaranas ant povandeninių sparnų „l’Hydroptère“.

Sekmadienio rytą, kuomet siekta rekordo, pūtė 35-38 mazgų (18-20 m/s) greičio vėjas, gūsiais siekiantis 45 mazgų (~23 m/s) greitį.

Viduržemio jūra tarp Fos-sur-Mer ir Port-Saint-Louis-du-Rhône [nenutuokių, kaip juos lietuviškai rašyti] uostų netoli Marselio nebuvo lygi, tad plaukti buvo sunku ir pavojinga. Trimaranas neišlaikė pasiekus rekordinį greitį. Įvykio metu niekas iš įgulos rimtai nenukentėjo.

Šis neeilinis, unikalus ir novatoriškas burlaivis gali skristi virš vandenynų labai dideliu greičiu, o konstruotas derinant aviacijos ir laivybos inžinerijos pasiekimus.

Niekada nepasitikėjau daugiakorpusiniais laivais – jie atrodo tokie trapūs. Žinoma, šis nutikimas jokių būdų nereiškia „dar vienas pavyzdys patvirtino dėsnį“ – virsta, lūžta ir vieno korpuso jachtos. Bet tokiu burlaiviu buriuoti reikia kiek kitokios aistros ir drąsos.

l’Hydroptère“ jau priklauso du planetos greičio rekordai, pasiekti 2007 metais:

  • 500 metrų distancijoje D kategorijoje vidutinis daugiau kaip 44,81 mazgo greitis,
  • vienos jūrmylės vienos krypties distancijoje vidutinis daugiau kaip 41,69 mazgo greitis (visose kategorijose).

Iki šiol „l’Hydroptère“ buvo sparčiausias burlaivis vienos jūrmylės distancijoje. Pagrindinis tikslas, kuriuo siekia Alainas Thébaultas ir jo įgulai, buvo šiemet pagerinti absoliutų greičio rekordą 500 metrų ilgio distancijoje. Ankstesnis rekordas – 49,09 mazgo.

Šiemet to jau padaryti nepavyks, trimaranas į uostą bus partemptas kai tik leis oro sąlygos. Sekmadienio popietę jis dar plūduriavo apvirtęs ir sulūžęs virš vandens.

Smalsiems:

21/12/2008 The Hydroptere just after its capsize when trying to beat the overall sailing speed record


3 Comments

galileo · 12/22/2008 at 12:08 PM

greitis ispudingas
foto geresnes kur dar neluzes
cia jis kaip dn lekia vandens [pavirsiumi
zinoma bangos sio laivelio priesas

orandzh · 12/22/2008 at 7:33 PM

“Niekada nepasitikėjau daugiakorpusiniais laivais – jie atrodo tokie trapūs. Žinoma, šis nutikimas jokių būdų nereiškia „dar vienas pavyzdys patvirtino dėsnį“ – virsta, lūžta ir vieno korpuso jachtos. Bet tokiu burlaiviu buriuoti reikia kiek kitokios aistros ir drąsos.”

čia senas geras lietuviškas skepticizmas :) kaip rašančiam apie buriavimo naujienas ir naujausius įvykius siūlyčiau daugiau pasidomėti daugiakorpusiniais laivais..
kodėl praktiškai visi rekordai yra pasiekti trimaranų ir katamaranų, kurie pasiekia geresnius rezultatus net ir valdomi vieno asmens, nei vienakorpusiniai laivai su įgūla.
kodėl geriausi pasaulio buriuotojai renkasi tokius laivus rekordų siekimui bei kitokioms kelionėms aplink pasaulį jei jie tokie nesaugūs – negi visi tokie kvaili.
galų gale tie patys vokiečiai žiemos metu beplaukiojantys po jūrą su sportiniu 30 ft trimaranu..
apskritai nemažai gerų buriuotojų pripažysta, jog daugiakorpusiniai laivai yra daugeliu aspektų geresnis ir greitesnė priemonė ant vandens (tačiau labai brangi): mažesnsis pasvirimo kampas, nepalyginamai didesnis greitis, daugiau vietos (katamaranų atveju), minimali grimzlė, saugumas – greitesnis, gali pabėgti nuo audros, beto dažniausiai jie neskesta..
ir čia tikrai ne visi argumentai..
skeptikai pabrėžia jog jie nesaugūs, dažnai apvirsta ir pan, tačiau tai galioja tik ekstremalios konstrukcijos sportiniams laivams, kai tuo tarpu aš nesu girdėjęs apie apvirtusį kruizinį trimaraną (na apie lietuvių atvejį aš turiu tam tikrą nuomonę :))..
multihull – ams taip pat dažnai pabrėžiamas nepraktiškumas uoste dėl dydžio, tačiau šitą problemą keletas kompanijų yra išsprendę, pvz. labai modernūs ir greiti kruiziniai danų trimaranai dragonfly su susilankstančiais pagalbiniais korpusais.. http://www.dragonfly.dk
įdomus projektas neseniai pastatytas žiulio verno lenktynėms aplink pasaulį:
http://www.voile.banquepopulaire.fr/

Rokas Arbušis · 12/22/2008 at 7:46 PM

@orandzh

pamiršai paminėti dar vieną dalyką – daugiakorpusinių jachtų nedidelį korpuso ploto sąlytį su vandeniu – va todėl jie ir greiti.

nesakau, kad jie blogi. sakau, kad aš kiek konservatyvus :) bet ne tiek daug, kad tokiu neplaukčiau :)

nors kartą neplaukiau vien todėl, kad atkalbėjo – buvo kadais skelbimas a la “padėkite parplukdyti tri-(ar du- pamiršau) maraną iš USA”. ir pinigus mokėjo. bet atkalbėjo. vėliau skaičiau, kad jachtą parplukdė. nors, kaip supratau, nekoks kaifas buvo. bet ne dėl jachtos, o dėl įgulos.

o daugiakorpusiniai, nors ir ne mano stichija, atsispindės ir šiame tinklaraštyje.

Comments are closed.