CLRSmd_M7988

Žmogui įprasta kažką su kažkuo palyginti, taip, turėdamas atskaitos sistemą, jis įvertina. Nežinau, blogai tai ar gerai, bet praėjusį sekmadienį startavusią regatą aplink pasaulį „Clipper Round the World“ nejučiomis lyginu su vasarą finišavusia „Volvo Ocean Race“.

Jachtos. Abiejų regatų jachtos panašios savo ilgiu – 70 pėdų klasės (tikslus „kliperių“ ilgis yra 68 pėdos – 20,8 metro). Tačiau VOR „bolidai“ gerokai lengvesni, spartietiškesni (ten juk nėra 2 WC, iš kurių vienas su dušu) ir, pripažįstama, sunkiau valdomi.

„Clipper“ jachtos yra monotipai, suprojektuotos britų dizainerio Edo Duboiso ir statytos Šanchajaus (Kinija) kompanijoje Shanghai Double Happiness Yacht Co. Ltd .

Iš pažiūros „kliperiai“ kiek pilvoti, tai, matyt, dėl jų į galą smailėjančio korpuso, kai VOR jachtose jis platus (kartais tokios jachtos „šiupeliais“ pravardžiuojamos). Jei teisingai supratau, „kliperiai“ (dar nesugalvojau, kaip tiksliai juos lietuviškai vadinti) lenktynėse aplink pasaulį gali naudoti tik 11 turimų burių, kai VOR galėjo 24.

Distancija. O taip, čia niekur nepabėgsi, Žemė apvali (ovalo, kiaušinio, bulvės ar kokios ten formos), tad vis tiek apiplauksi ją ratu. Tik maršrutai gali skirtis. VOR aplankė 10 uostų „Clippers“ aplankys kiek daugiau:

Humberis (Didžioji Britanija, startas), La Rošelė (Prancūzija), Rio de Žaneiras (Brazilija), Keiptaunas (Pietų Afrika), Fremantlė (Australija), Singapūras (Singapūras), Čingdao (Kinija), San Franciskas (JAV), Panama (Panama), Port Antonio (Jamaika), Niujorkas (JAV), Keip Bretono sala (Kanada), Korkas (Airija), Imujidenas (Olandija), finišas vėl Humberyje.

Į akis iškart krenta tai, kad „Clippper“ distancija nesidriekia pro Horno ragą – štai ir pavyzdys, jog jachta apiplaukti pasaulį yra ne vienas maršrutas.

Įgulos. O čia abiejų regatų didžiausias skirtumas: VOR dalyvauja profesionalai ir už tai gauna pinigus, o į „Clipper“ kviečiami dalyvauti mėgėjai, net nė karto neburiavę. Ar tai kainuoja ir kiek, nežinau. VOR dalyvavo (net skaičiuojant daugiau kaip pusės distancijos neplaukusią, bet paskutiniame etape finišavusią Rusijos komandą) 8 įgulos, „Clipper“ yra 10 ekipų (kapitonas, šalis):

  • Edinburgh Inspiring Capital“ (Matt Pike, Škotija)
  • Jamaica Lightning Bolt“ (Peter Stirling, Jamaika)
  • Uniquely Singapore“ (Jim Dobie, Singapūras)
  • Cork“ (Richie Fearon, Airija)
  • Team Finland“ (Eero Lehtinen, Suomija)
  • Qingdao“ (Chris Stanmore-Major, Kinija)
  • Cape Breton Island“ (Jan Ridd, Kanada)
  • Hull & Humber“ (Piers Dudin, Didžioji Britanija)
  • Spirit of Australia“ (Brendan Hall, Australija)
  • California“ (Pete Rollason, JAV)

Pavadinimuose vyrauja miestų (valstybių, valstijų) vardai, ne firmos, regatų įgulas remia miestai (savivaldybės, bet, žinoma, prisideda ir verslininkai), tad nenuostabus ir uostų pasirinkimas. Miestai ir valstybės taip pat privalo reklamuotis ir skatinti savo piliečius: taip regatoje, skirtingai nei VOR, dalyvaus, kaip teigiama, „paprasti žmonės kaip jūs“. Iš viso apie 400 žmonių (ne visi jie iki tol buvo buriuotojai) plauks etapuose aplink pasaulį.

Virtualybė. Ir vėl rytai prasidės, o vakarai baigsis „buriuojant“ virtualiai — „Clipper“ taip pat „užsuko“ virtualų buriavimo simuliatorių.

Įdomu. Pabaigai keletas įdomių faktų apie regatą:

  • Iki šios regatose „Clipper“ jau plaukė 1750 žmonių
  • 300 iš jų apiplaukė pilną distanciją aplink Žemę
  • Vyriausia amžiumi regatos komanda plaukė pirmame 2007-2008 etape
  • Vidutinis regatos narių amžius yra 38 metai
  • Per regatą jachtos suremontuoja burių, kurių bendras ilgis siektų 3 jūrmyles
  • Buriuotojai per parą miega maždaug 2,5 valandos
  • Kiekvieną dieną jachtose kepama šviežia duona
  • Per savaitę kiekvienos jachtos komanda išgeria vidutiniškai 380 puodelių arbatos
  • Per regatą jachtų flotilė sunaudoja vidutiniškai 17 jūrmylių tualetinio popieriaus

P.S. (Arba nuo to ir reikėjo pradėti): „kliperių“ regatos patronas – buriavimo legenda seras Williamas Robertas Patrickas „Robinas“ Knox-Johnstonas – pirmasis buriuotojas, vienas be sustojimo apiplaukęs Žemės rutulį.


4 Comments

gramas · 09/17/2009 at 2:45 PM

Kadaise vienas pažįstamas iš Anglijos už nemažus pinigus su regata plaukė etape iš P.Afrikos iki Australijos. Mano žiniomis, nuo to laiko į jachtą nebelipo, nors su vandens motociklu pasivažinėdavo. Turbūt, tam anglui miego labai trūko…

Rokas Arbušis atsakė:

@gramas,
užklausk prie progos, kiek svarų jam kainavo tas miego trūkumas :)

Ginaitė · 09/18/2009 at 4:38 PM

O kada mėgėjas tampa profesionalu, kuriam už buriavimą mokami pinigai? Kas ir kaip tą profesionalumą įvertina?

andrius · 09/19/2009 at 4:01 PM

vienas etapas Cliperiuose kainuoja apie 4-5 svaru (su visais training sesionais ir etc.), vienas pazistamas (lietuvis) yra dalyvaves berods BT global challenge 2000 etape (tiksliai nepamenu ar buten siose varzybose, bet 100% kad organizatoriai buvo tie patys). minejo, kad visi etapai berods apie 30 tukstanciu svaru tais laikais kainavo. o miego trukumo tai paragavo gerokai ir ypac kai uzpute 40 m/s :D

Comments are closed.