Mokomės iš savo klaidų. Finišuoti irgi reikia mokėti.

Published by Rokas Arbušis on

Dešimt. Penkios. Viena (minutės). Startas! Paprasta starto procedūra, bet pavyksta ne visiems.

Antrojoje Nemuno deltos regatoje pirmojo etapo starto pirmą kartą dalyvaudami šiose varžybose vos nepražiopsojom. Regis aišku – kai teisėjai iškelia tarptautinių kodų vėliavą „Papa“, liko penkios minutės iki starto, kai ją nuleidžia – viena. Tuomet jau tavo profesionalumas lems, kaip startuosi.

Kiekvienas starto procedūra lydima garsinio signalo.

Bet nei mes vėliavas matėme ryškiai, nei girdėjome gaudžiant ragą. Startuoti susisgribome tik tuomet, kai jau pusė iš daugiau kaip 45 jachtų vieningai kirto starto liniją tarp „Pilypo“ bojos ir teisėjų laivo.

Nuotraukoje – pirmojo etapo startas:

Pranešimo apie startą nebuvo ir per raciją (68-uoju kanalu). Kaip vėliau paaiškėjo, ne mes vieni sunkiai matėme vėliavas, negirdėjome signalų ir laukėme pranešimo per raciją.

Tačiau nepaisant pavėluoto starto pirmasis plaukimas iš Minijos į Nidą buvo geras. Kaip pirmas visai nesportiniam laivui, su įgula, kurį labiau pratusi ilgas keliones plaukioti, nei varžytis, „Darukas“ plaukė neblogai.

Kiek daugiau nei 22 jūrmylių distanciją įveikėme per maždaug keturias valandas (laikas netikslus čia – specialiai). Vidutinis greitis – 7 mazgai.

Pagrindinį savo konkurentą, tokio apties „Albin Ballad“ tipo jachtą „Saulė 2“ pasivijome ir aplenkėme prie antrojo ženklo sėkmingai išsikėlę spinakerį. Nuo praėjusių metų, kai „Darukas“ atplaukė iš Švedijos, „spinčius“ buvo keltas pirmą kartą. Tai buvo gera pamoka ir patirtis jachtos „kepui“ Jonui.

Būtent spinakeris leido mums atitrūkti nuo didžiosios grupės ir finišuoti arčiau lyderių. Bet po finišo padarėme lenmtingą klaidą. „Darukas“ dar nuo praėjusių metu, kai dėl variklio gedimo į Minijos jachtklubą, tik grįžę iš Švedijos, buvome įplukdinti buksyru, taip po šioliai varikliui prireikai remonto ir šįkart buvome be jo. Tad po finišo apsisukome, susirinkome bures ir vėl plaukėme į Nidos uostą.

Finišo linija – tarp dešiniojo molo ir ženklo. Sakiau Jonui, kad reikia vengti finišo linijos, bet, matyt, ne taip primygtinai, kaip derėtų. Tad antrą kartą kirtome finišą ir bus užskaitytas antrasis finišo laikas. Ir kaip tyčia prieš mus finišavo „Saulė 2“…

Antrojo etapo startas iš Nidos į Nemuno deltą buvo duotas apie 16.30 val. Iki pat Minijos uosto 12,5 jm įveikėme per ~3 val. Visa distancija buvo prieš vėje, teko porą kartų venduoti, o ties finišu vėjas „išsijungė“, Nemuno (Atmatos) srovė tekėjo priešais, farvateris itin siauras.

Dar iki finišo mus aplenkė jachtos, kurių nepraleisti į priekį, turėjome šansų. Bet labai blogai priešvėjiniais kursais dirba „Daruko“ grotas. Tiksliau – beveik nedirba, plazda ir tiek. Ir nesvarbu, kad pritrauktas, „išplokštintas“ kaip reikia.

Manau: arba stiebas ne visai deramai išcentruotas (gal ir visas rangautas ne visai tinkamai paruoštas varžyboms), arba Jonas labai į vėją norėjo pakilti, o jachtos leventiku neplaukia ir „Albin Ballad“ ne varžyboms skirtos.

O tokioms regatoms, kaip ši – na, nelaimėjome pirmos vietos. Bet gerai suplaukėme :)

Tiesa, laimėtojų dar reikės palaukti. Nemuno deltos regata, vykstanti dar tik antrą kartą, sutraukė tiek dalyvių, kad pretenduoja būti antra pagal jachtų skaičių oficiali regata Lietuvoje. Štai todėl rezultatų skaičiavimas užtrūko ir jie bus paskelbti prieš trečiojo etapo startą sekmadienį.

"Paveiksliukas" iš GPS – nuplaukta I (geltona spalva) ir II etapų distancija:

regata 2008 09 20

Categories: Buriavimas

1 Comment

Ayo · 09/25/2008 at 11:35 PM

Chi Chi…

Sakiau kad prie vyr. teisejo reikia zhmogu pastatyti kuris racija moka naudotis… nepaklause geltonsnapio…
O del Daruko – musiau jau grotas visai ishtampytas. Shito tipo laivai labai smagiai turi eiti net iki 30 laipsniu y veja. Pats stebejausi, kai Albatross’a visai nesunkiai tokiu kampu yvariau. O korpusai beveik tokie patys, ir rangautas panashus…