DSCF3918

Pavasariop Smiltynės jachtklube ledui iškėlus švartavimosi polius, „Vėjo pamušalai“ iškėlė teisingą klausimą: ir kur dabar reikės švartuotis? Tik panašu, kad atsakymas jau neaktualus – bent jau šį sezoną ten jachtos išvis nesišvartuos.

Ilgai sklandžiusios kalbos ir gandai įgauna „kūną“ — nuo gegužės pradžios jachtklube planuojama rekonstrukcija, tad visos jachtos paprašytos dingti iš ten. „Ant bangos“ tai girdėjo iš solidžių žmonių, tad gal rekonstrukcija tikrai prasidės.

Kreiserinėms jachtoms tai nebus didelė bėda – vietos atnaujintame Pilies uoste ir prie kruizinių laivų terminalo, regis, yra. Viena kita gal ir Nidoje ar Mingėje atsirastų. Ir apskritai, „Ant bangos“ linkėtų visoms jachtos švartuotis užsienio uostuose, ir kas dieną ar dvi – vis kitame.

Bet ką daryti vaikams, žengiantiems pirmuosius buriuotojiškus žingsnius? Jachtomis „Optimist“ Pradinukams puikiai tiko didesnis (naujesnis, pietinis) baseinas (buvo metas, pamenu, kai ir senojo baseino buvo per akis).

Marios, o tiksliau uosto vandenys iki farvaterio, sako, atiduoti „motoristams dušmanams“. Be to, ir krantinė, kurioje nemažai pajūrio buriuotojų pradėjo savo pažinti su jachtomis, sugriuvusi.

Tad kas lieka? Pilies uostas su aukšta piliavietė, o tai reiškia, jokio vėjo? Danės upė su zujančiais (ne taip ir dažnai, kaip uostamiesčiui) kateriais? Baseinas prie kruizinių laivų terminalo ar VLRI baseinas (su darbiniais laivais, kuriems „šapeliai optimistai“ tik painiosis po forštveniu)?

Kada nors, kalbama, vaikams ir visiems buriuotojams bus puikios sąlygos, kai gilyn į marias prie Kiaulės nugaros, už Naujosios (II) perkėlos Tarptautinės perkėlos bus pastatytas naujas jachtklubas. Bet kada dar tai bus? O jei ir bus, kaip miestą pasiekti?

Nėra padėties be išeities, (kaip moko Kamasutra), bet klausimai ne retoriniai šiam sezonui.


38 Comments

MadamKaro · 04/19/2010 at 9:16 AM

Pateikite pasiūlymus, kada ta jachtkluba rekonstruoti (gal žiemą??? kai buriuotojams netrukdo)? o gal iš viso nereikia?

Rokas Arbušis atsakė:

@MadamKaro,
ar iš teksto galima suprasti, kad rekonstrukcija blogai? neturėjo taip būti. pažiūrėjus į sugriuvusias krantines, nuo kurių buriuoti pradėjau, liūdna. rekonstruoti reikia.
bet kur vaikams buriuoti — galvos skausmas Memelio valdžiai. tegu jie ir sprendžia. apie tai ir mintis.

audrius · 04/19/2010 at 12:20 PM

Pataisymas: naujas jachtklubas planuojamas ne už “Naujosios perkėlos”, bet už “Tarptautinės perkėlos” (http://wikimapia.org/123297/lt/Tarptautin%C4%97-perk%C4%97la)

O Pilies uoste šiemet vėl bus ankšta…

SailingBoy · 04/19/2010 at 7:00 PM

Gera informacija, manes cia svedai daug kas klausineja kur ten Lietuvoj svartuotis nuburiavus. Reiketu tu vietu daugiau projektuoti ateiciai.

Rokas Arbušis atsakė:

@SailingBoy,
siųsk švedus pas mus, siųsk. yra kur švartuoti.

Nauticalis · 04/19/2010 at 7:32 PM

Kaip man – tai gera naujiena: ta, kur apie naują mariną (ne jachtklubą) žemiau Kiaulės nugaros. Mat už jos baigiasi jūra ir prasideda vidaus vandenys. O tai reiškia, kad tokie “lochai“ kaip aš galės gelda iki Klaipėdos nusigauti.

O maršrutas ten bus, manau, jei dar nėra.

O va jei dar Viliaus Karaliaus griovį atidarytų… ;)

Marcius atsakė:

@Nauticalis, man atrodo, kad į klpd gali ir visokie “čainykai” plaukti – tik reikia plaukti palei kuršių neriją (neįplaukiant į uosto vandenis). Pataisykit mane jei klystu, nes pats neturiu licenzijos plaukti į baltiją..

Nauticalis atsakė:

@Marcius,

Pataisau: negali. :)

Klaipėdos uostas yra jūros dalis – antraeiliams važnyčiotojams ten savarankiškai plaukti draudžiama. Jūros uosto ribos – pietinė Kiaulės nugaros dalis.

Draudžiama, bet niekas prieš įplaukiant ausvaisų netikrina, tad galima rizikuoti ir apsimesti. ;)

Tas minimas “plaukti palei Neriją“ – tai savaip interpretuotas reikalavimas buriniams laivams (jachtoms) nelįsti į uosto farvaterį ir laikytis jo krašto, t.p. draudimas plaukti palei krantines šiaurine akvatorijos dalimi. :)

Taip kad, ačiū rūpestingam kaip maksima LBSui su Uosto kapitono tarnybai. “Jūrinė valstybė“, my ass…

Rokas Arbušis atsakė:

@Nauticalis,

gal daugiau žinai, kad ant LBS “varai”? pasakok. ne, aš neginu, smalsu.
nes pavasarį viešai Nidoje pranešta, kad galima jau po uostą jachtomis plaukti. neva taisyklės pakeistos. bet jas geriau išmanantys sako, kad ten labiau negalima, nei galima.

a, jei save važnyčiotoju laikai, gal tau tinkami tinklaraščiai apie žemės ūkį?

Nauticalis atsakė:

@Rokas Arbušis,

O tai kaip tavęs priprašysi kitaip į mano klausimą dėl Pilypo atsakyti, kaip tik į čiurnos kauliuką nespyrus?… ;) Va, žiū, jau ir default_o nustatymą “ignore“ pramušiau… :P

Jachtoms visada ten plaukti buvo galima – tik niekas draudimo II eilei neatšaukė. Galop, o ko ten su II eile plaukti, jei į jūrą neišeisi? Tiesiog buvo kiek apribota Uosto kapitono valdžios “autokratija“, nors iki draugiško požiūrio vis dar toli šaukia… Bet čia platesnė tema.

Važnyčiotoju mane LBS diplomavimo (sic!), kurias derėtų vadinti licencijavimo, taisyklės laiko. Bet pripažinsi ir tai, kad aš niekur iš savęs “kapitono“ nestatau, kaip ne kurie, kurie vos gauna, jau iškart ir nosį užriečia… Aš savęs netgi buriuotoju nelaikau, tad gal iš tikro esu prie “vadeliotojų“?… ;)

Beje, galiu rašyti ir apie žemės ūkį (kurio nuoširdžiai nekenčiu nuo mokyklos laikų), mat nuorodos tavo tinklaraštyje ir suteiktos tuomi man garbės vis tiek nesulaukčiau, tai iš tikro – o koks skirtumas (tipo, save pašiepiau)? :)

Marcius atsakė:

@Nauticalis, aš kai skaičiau Klaipėdos uosto taisykles, ten buvo nurodyta, kad uosto akvatorijos riba eina ne nerijos krantu, o arčiau klpd. – t.y. plaukdamas palei neriją neįplauki į uosto akvatoriją. id est – plaukti galima, nes vidaus vandenys pasibaigia tik ties uosto vartais į jūrą, tačiau plaukti galima ne i klaipėdos tj uostą (ar pilies uostą, nes reiktų įplaukti į jūrų uosto akvatoriją), o į smiltynės jachtklubą (formaliai – klaipėdos miesto savivaldybė ;))) bet kokiu atveju – faktas, kad tai yra tik mano interpretacija, ir aiškiai niekas nėra laukiamas klaipėdoj su čainyko licencija. Kaip ir logiškai niekas negali paaiškinti, kodėl su II eile aš negaliu šviesiu paros metu ne audringu oru išplaukti į jūrą priekrantės vandenyse pasitaškyti (kaip man kitaip realios savarankiškos jūrinės praktikos įgyti, pratintis prie siūbavimo ir t.t.) – juk aš kaip padidinto pavojaus priemonės valdytojas nešu visą atsakomybę, o II eilės žinios leidžia suvokti atsakomybės mastą. Bet ką čia ir kalbėt. Lengviau paskelbti “už įstatymo ribų” nei ugdyti piliečių sąmoningumą ir pritraukti į įdomią veiklą naujų žmonių.. (fuj koks pagiežingas komentaras gavosi – atsiprašau :))

Nauticalis atsakė:

@Marcius,

Deja, ne – Klaipėdos jūrų uosto pietinė riba, kiek pažiūrėjau jų pačių tinklapyje įdėtą Kuršių marių lociją, yra tarp 3 ir 4a bojų… Ir ten “viršun“ einant nėra išimčių. :) Bet šiaip kažkur buvo aprašymas aiškesnis: ar kelių direkcijoje, ar inspekcijoje, ar dar kažkur panašiai. Reiktų paieškoti.

Dėl II eilės “licencijos“, kurią LBS prilygino vadeliotojams KET, tai būtų atskira kalba ir ne čia, nes Arbušis baisiai pyks. :) Ir galiu logiškai paaiškinti, taip jau ir nesakyk, kad niekas negali, bet irgi ne čia.

Rokas Arbušis atsakė:

@Nauticalis,
dėstyk, dėstyk. argumentuoti pasvarstymai visada laukiami.
pykstu tik dėl asmeninių įžeidimu, bet savęs su LBS
netapatinu. tad ramai.

Nauticalis atsakė:

@Rokas Arbušis,

Tai lyg ir nesu tavęs kažkaip niekur įžeidęs?…

Va, mudu su Marčiumi jau dviese – du “argŪmentai“… :D

Rokas Arbušis atsakė:

@Nauticalis,
Pilypas palauks.
jachtoms buvo draudžiama plaukti farvateriu — va čia ir didžiausia nesąmonė. laivas, o laivų keliu plaukti negali.
o dėl važnyčiotojo, tai kaip ir dėl vaikščiojimo jūrose. Jėzus Kristus, sako, tai galėjo. o tu?

Nauticalis atsakė:

@Rokas Arbušis,

Tai ir dabar dar ne vienas bijo kitokiu, nei 90 laipsnių, kampu farvaterį kirsti, nes “neduoktudiev“… :)

Dabar leidžiama plaukti farvaterio pakraščiu. Čia ilga tema apie tai (su Docentu kalbėjom neseniai), kaip išklero rengimo sistema, kad dabar iškart prie motorų sodina, ir atsakingieji nesuvokia, kas yra buriuoti. Tai jiems apie grimzlę su plūgu (falškilį) ar laviruotes – sunku ką ir paaiškinti.

Bet su II eilė kaip buvo, taip ir liko (ir, beje, LBSo dėka, ne uosto tarnybos), kad gali tik vidaus vandenyse, o pagal įstatymus Klaipėdos uosto akvatorija yra jūros, ne vidaus vandenų uostas. Todėl ir sakau – džiaugiuosi, kad bus marina žemiau ribų. Nors jei ją įtrauks į ribas, tai ten galima bus lankytis tik “nelegaliai“, bet vis tiek ramiau, kad “didžkiams“ netrukdysi. Tame mintis buvo.

Vaikščioti vandeniu, kaip pats sakei, moka tik rusai ir Kristus. Aš nei vienas, nei kitas… :) O vadeliotojo statusas pagal KET – tai II eilė pagal LBS. Va ir visas palyginimas. Galima ilgai diskutuoti, pats supranti.

Beje, dėl “palauks“. Turiu 48 valandų taisyklę: jei ko nepadarai per 48 valandas, tai tikėtina, kad nepadarysi niekada. Tas yra patvirtinta empyriškai (tavo pavyzdys – vienas iš jų), tad ši taisyklė ne vien “ant manęs“ veikia… :)

Marcius atsakė:

@Nauticalis, ar galima teigti, kad buriavimas šiuo metu yra pakankamai uždara pramogų-laisvalaikio sritis, galbūt net per griežtai arba neaiškiai reglamentuota (pvz dėl teisės plaukti “tuščiam” ežere burvalte – galima/negalima/kokiu dydžiu nereikia laivavedžio (!) pažymėjimo?) ir toks “neaiškumas” lemia tai, kad daug žmonių tiesiog “nekiša nosies” į buriavimą ir plaukia pvz baidarėmis, o LBS’as nėra padaręs pakankamai žymaus indėlio, kad viską supaprastintų, liberalizuotų, taipsakant ir papropaguotų buriavimą ne buriuotojų bendruomenės viduj, o plėsdamas ir į buriavimą pritraukdamas šiandieninius “artojus”?

Nauticalis atsakė:

@Marcius,

Na, apie LBSą – tai čia atskira kalba, ir neerzinsiu Arbušio, net jei jis asmeniškai ir nepriima. :)

Bet taip, daugelis tavo išvardintų argumentų yra kaip pirštu į akį… Aš dar pridėčiau triskart tiek.

Tiesa, čia neseniai Docentas (“ridyska!“) mane paerzinti norėjo, tai įdėjo nuorodą į dokumentą, kaip tą “specialistų komisija“ ketino keisti 2004-2007 metais. O, brol, kap saka… :D

Reiks kada prie progos įrašyti savo nauticalis.livejournal.com – ten tikrai “linksmas“ dokumentas ir “skatinimo priemonės“. :D

Marcius atsakė:

@Nauticalis, neerzinant LBS ir LBS’o narių – ar galim ką nors padaryti mes, “laisvieji šauliai”, kad tokias negeroves bent iš dalies pašalinti? nesinori pripažinti, kad vienintelis būdas pajusti buriavimo laisvę ir išsivaduoti iš nomenklatūros džiunglių – reiškia daryti “tai” kitapus baltijos..

Nauticalis atsakė:

@Marcius,

Būdas ne vienintelis – dar yra Viduržemio jūra… :D

O alternatyvų LBSui visuomet yra: RYA, ASA ir pan. Juolab, kad kalbos barjero šiuo metu jaunimas visiškai neturi (aš gal irgi šiek tiek prie jo). :)

Rokas Arbušis atsakė:

@Marcius,
geras būdas būtų ne kitapus Baltijos, o kitapus Skagerako.

Rokas Arbušis atsakė:

@Marcius,
pas švedus, sako, liberalu ir jokio popierio nereik — jei savo malonumui plaukioji, tai plauk. va tik pinigo iš žmonių neimk, čia jau rimta, o kur rimta, ten diplomo reik.
ale bėda ten — daužosi jie vienas į kitą (irgi, pasakojimai).
nes naudojasi GPS ploteriais, kaip kompiuteriniais simuliatoriais ir nepagalvoja, kad laivas ekrane gali būti toliau, nei palei bortą.
tai, sako, ir ten ketinama įvesti mokymus.

Marcius atsakė:

@Rokas Arbušis, na, kad anapus Skagerako plaukti, tai dar reikia ne vieną būrį menkių “pašerti”. Nebandau pasakyti, kad juroj buriuoti – kaip du pirštus… priešingai – noriu pasakyti, kad buriuoti reikia patirties, o patirtis įgyjama plaukiant. Kaip sako b/j kap. Dovydėnas – neišmoksi įkalti vinies, jei tik skaitysi knygas apie vinių kalimą. O kol plaukti gali tik su kepu – tai galimybės įgyti patirties labai labai ribotos. Ir priešingai – mūsų vidaus balose galioja tokie griežti reikalavimai, kad nė nesuprasi, kodėl ežere, kuriame jachtos nėra buvę mažiausiai dvidešimt metų, negalima vietiniam žmogeliui pasiplaukioti su savo šverbotėliu neišeinant už įstatymo ribų? jam reikia autritetingos institucijos “leidimo”, licencijos. Tebūna tos laivybos taisyklės, kurių reikia laikytis, bet nėra gi pas mus mažoji laivyba tokia intensyvi(šonais dar greit nesidaužysim, neskaitant šeštadienio trakuose ar mariose) kad reikėtų tokio griežto reguliavimo. ir, matyt, mažoji laivyba dar greit nebus intensyvi..

Rokas Arbušis atsakė:

@Marcius,
keisk kapitoną, jei iš jo neišmoksti ir patirties neįgyji.
aš iš savo kapitonų, kuriuos teko garbė pažinti, mokiausi, mokausi ir dar mokysiuos.
o dėl tvarkos vandenyse, tai nemanau, kad ežere su burvalte inspektoriams įkliūsi. man tik kartą teko su vienu jų pasilabinti Kauno mariose. pamurmėjo, kad grotas be numerio, tai mikliai prisiuvom krante.
beje, taisyklės keisis į liberalesnė pusę. jei tik Seimas priims naują vandens kodeksą.

Marcius atsakė:

@Rokas Arbušis, tai aš suprantu, kad baloje inspektoriai reti svečiai. Čia labiau principo reikalas – ar aš laikausi įstatymų ar ne(beje įstatymų “protingumas” formuoja visuomenės požiūrį ir moralę įstatymų atžvilgiu). Be to – tai aktualu ir verslininkams, kurie ežere galėtų nuomoti burvaltes ar mažus šverbotėlius, bet formaliai negali to daryti, nes nuomoti galima tik liucenzijuotiems škiperiams, o tokių, žinia – labai mažai mūsuose (nėra rinkos). Pavydų kaimyną, kuris iduos inspekcijai žymiai lengviau rasti… Gerai, kad pačiam pasisekė ant supratingo inspektoriaus pakliūti, bet man yra tekę susidurti ir ne su tokiais supratingais pareigūnais (ne vidaus vandenyse), todėl kam buriuoti ir potencialiai turėti problemų? tūlas verslinykas ir tūlas poilsiautojas verčiau ima baidarę.. tokia ir logika. Negirdėjau apie vandenų kodekso pataisas, kurios liberalizuotų plaukiojimus. Dabartiniai projektai tik siūlo pertvarkyti VVLI. O realiai – visi suprantam, kad burvaltė pavojaus laipsniu nė iš tolo neprilygsta motorkei, tik kodėl kodekse nėra atskirai reglamentuotas ne variklinis vandens transportas? Suaugusiam žmogui dviračiu važiuoti galima, burvalte plaukti – ne.. Galų gale – atskirkim vidaus vandenų kelius nuo balų (reikalavimų prasme). et, ką ir kalbėt..

Nauticalis atsakė:

@Marcius,

Na, dar pridėk PVM ir 10 proc. “prabangos mokesčio“, jei jachtą įsiveši… :)

Jei trumpai judviem:

1. Nesitikėkite jokių revoliucijų ir palengvinimų iš to kodekso. Viskas bus kaip buvę, tik kitais žodžiais išdėliota. O kokią nereikšmingą smulkmeną pristatys kaip didžiulį pasiekimą. Galvų naujų neimportavo. Tarakonų pilna (ar ne Rokai? ;)).

2. Inspektoriai yra šaunūs ir darbštūs – sugebėjo visas valtis suregistruoti, netgi mano pripučiamą iš PVC… :D

3. Diplomavimas – ne licencijavimas. Švedai skiria. Mūsiškiams gi… ar judviem bent jau reikia aiškinti, kuo skiriasi?…

4. Jei santykinai palyginus švedų “irgi daužosi“ su turimų laivų skaičiumi ir plaukiojimo telkinių ypatumais, tai mūsiškiai – kamikadzės su galeromis.

5. TA apžiūra paprasčiausiai perkama. Galima ją panaikinti – nieko nepasikeis. Su diplomais, paverstais licecijomis – lygiai tas pats. Beje, labai juokinga pagal tvarką: Varnas, plaukiantis aplink pasaulį, ar jau TA praėjo šiems metams? Kada spėjo?… ;) Ne? O, tai turės bėdų grįžti… :D

6. Pasiūlymas paprastas, jei ne vien Švedija, o norisi panašių sąlygų į Lietuvos vidaus vandenis ir arčiau – Lenkija. Kainos prieinamos, infrastruktūra išvystyta, pasiūla didžiulė. Kur šiemet darkart važiuosiu. Ir kažkaip tuomet tos vietinės mūsų problemos lieka toli traverse… :)

Gal tuomi ir baigsiu. Ačiū skaičiusiems.

Rokas Arbušis atsakė:

@Nauticalis,
o su kuo ir kokias jachtas veži?
kas aš klystu, bet kiek padėjau parplukdyti, apie “prabangos moekstį” kalbos nebuvo.

o dėl diplomas vs licencija tai viskas paprasta: nori diplomo, daug ir brangiai mokykis. užteks mėgėjiškos licencijos — tam yra net 6 kvalifikacinės komisijos.

gal tu, brol, imk ir surašyk viską, kas ant širdies guli, o tai mėtai čia gabaliukais.

beje, kaip Metallica?

Nauticalis atsakė:

@Rokas Arbušis,

\m/

Rokas Arbušis atsakė:

@Nauticalis,

apie taisykles — kas tinka jaučiui, netinka Marsui.
apie vadeliotojus ir II eilę — juk vadeliotojai ir nevairuoja vilkikų autobanuose.

ir kas tas Docentas?

Nauticalis atsakė:

@Rokas Arbušis,

Ačiū už rūpestį ir globą… :D Nuo šiol laikysime švedus marsiečiais.

Docentas porą komentarų ir čia įmetęs. Ganėtinai žymus žmogus Lietuvos buriavimo pasaulyje ir jei norės – prisistatys pats. ;)

Tu man geriau apie Pilypą papasakok! :P

Aidas Kasparas atsakė:

@Rokas Arbušis, tai ir jūrEIVis neteisingas žodis?

Deivis · 04/22/2010 at 8:14 AM

Jo…. rimtas problemas gvildenate.
Aš kaip ne buriuotojas, bet norintis buriuoti, galiu pasakyti. Jau beveik metus laiko aiškinuosi, kokios yra ceremonijos, kai tu esi niekas ir turi svajonę – nori pakinkyti vėją. Pasakysiu paprastai, informacijos yra pakankamai, bet ji ne visiškai žaliam (kaip aš). Užsirašius į kursus situacija gal ir išaiškėtų, bet kažkaip nesinori pulti į kursus visiškai nieko nenutuokiant. O ir knygų (lietuviškų) yra išleista nemažai apie buriavimą, bet pirkti neradau :(. O užsienio knygos puiku, bet neturiu jokių pagrindų, tai skaityti kur yra daug naujų terminų (kuriu prasmės dar nežinau) ir dar anglų ar rusų kalbomis tai savižudybė. Žodžiu su savo padrikomis mintimis norėjau pasakyti, kad eiliniam žmogui informacija nėra patogi. Dėkui, kad yra keletas svetainių tokios kaip ši, kur kartais būna informacijos aktualios, kaip kad ir šį kartą. Iš atskirų dalių po truputi susidarai vaizdą apie savo svajonę :)…

Rokas Arbušis atsakė:

@Deivis,
tuoj prekyboj pasirodys III knygos „Buriavimas“ leidimas. galėsi pirkti lietuvišką.
savižudybė būtų nesimokyti iš angliškų.

Deivis atsakė:

@Rokas Arbušis, Gera žinia. Na aš nieko prieš anglišką literatūrą, bet norint suprasti kas ten parašyta reikia bent minimumą žinoti apie ką ten kalba eina :). Gal aš klystu? Bet kokiu atveju kažkaip pradėti reikia, dėkui už informaciją.

Marcius atsakė:

@Deivis, aš prieš porą metų buvau panašioj situacijoj. Pasirinkau kursus, išlaikiau II eilę – daug kas aiškiau, daug kas kitaip.. kursai gerai tuo, kad sutinki bendraminčių (o aš dar ir gavau prieiga prie mokyklos forumo, kur galima rasti dar daugiau bendraminčių).

Deivis atsakė:

@Marcius, Supratau… Agitaciją priimu :D….

Giedrius atsakė:

@Deivis, na kad ir nieko nenutuoki eini i kursus ir gauni pradzia, o paskui jau semiesi informacijos is viur kitur. As pries pora metu lygiai taip pat padariau iki tol buvau visiskai zalias, o tik pasvajodavau apie jachtas juodkrantei ar nidoi i jas spoksodamas.

Deivis atsakė:

@Giedrius, Supratau :) galioja tokia taisyklė: “mažiau kalbų, daugiau darbų….”

Comments are closed.