Mes suprantame, kad netikromis nuolaidomis mus apgaudinėja, bet vis tiek ieškome pirkinių su nuolaida.

Ši iliustracija – akivaizdu, kad daryta paskubomis, negrabiai, nemokšiškai. Kokios kartais būna nuolaidos. Matosi, kad netikra, bet vis tiek smegenys šaukia „Imam!“.

Dėliojantis šiųmetinio sezono planus, kainas ieškojau verslo įžvalgų ir viena įsiminė apie nuolaidas. Visada opus klausimas.

Grįžo prie nuolaidų

Verslininkas Jurgis Gylis savo LinkedIn profilyje rašė: “Lygiai prieš 2 metus Pigu.lt paskelbė, kad atsisako ydingos praktikos, kai skelbiamos nuolaidos siekia 50-70%, neva pirkėjai nebetiki nuolaidomis, kurios pas kai kuriuos prekybininkus siekia net iki 90%.”

Pigu.lt po kurio laiko grįžo prie nuolaidų, nes, ko gero “perauklėti komplikuoto lietuviško vartotojo nepavyko…”.

Ponas Gylys pasidalino patirtimi, kas nutiko, kai patys buvo atsisakę rodyti nuolaidas: “turėjo neigiamą įtaką netgi bestselerių pardavimams, todėl savo ketinimų atsisakėme labai greit.”

Komentaruose kiti verslininkai dalinosi savo patirtimis, kaip, pavyzdžiui, dirbant su tuo pačiu Pigu.lt, paleidus prekes be nuolaidos, nors kaina buvo pigiausia rinkoje, prekių pardavė lygiai 0.  

Pavyzdžių buvo ir daugiau, ne tik iš Lietuvos – žmonėms visur patinka nuolaidos, net jei jie ir supranta, kad jos netikros: specialiai užkelta kaina, vėliau „nuleista“ nuolaidomis.  

Regis buvo tyrimas, kiek nuolaida/akcija įtakoja sprendimą pirkti. Lietuva užėmė pirmą vietą Europoje. Paskutinėje vietoje pagal nuolaidos įtaką buvo Vokietija (jei kas rasit šaltinį – pasidalinkit).

Buvo nuomonių, kad pirkti su nuolaida kaip Pavlovo refleksas – kitaip jau žmonės nebemoka. Bet ar tikrai?

Fejerverkai Nuolaidos Netikros Nuolaidos Fake Discount
Fejerverkų prekeiviai nuolaidas skelbia dar neprasidėjus prekybai.

Pernykšės nuolaidos

Vienas geriausių feikinių nuolaidų pavyzdžių — fejerverkų prekyba prieš naujametines šventes. Tuomet, kai rinkoje yra didžiausia jų paklausa, kai kainas gali kelti (nes vis tiek pirks), kai konkurencija nedidelė (nes kas nori kelių savaičių verslo?), nemačiau fejerverkų prekybos be nuolaidų.

Dar kitaip. Vieną ankstų rytą Klaipėdos Akropolyje mačiau, kaip statoma fejerverkų prekyvietė ir ant jos jau buvo pusę kainos numušęs reklaminis lipdukas. Ko gero, likęs nuo praėjusių metų.

Įprastai didžiulės nuolaidos reikalingos pasibaigus sezonui išparduodant likučius. Galimai fejerverkų prekeiviai vadovaujasi kita logika.

Kur vertė?

Kovoti nuolaidomis, mažomis kainomis rinkoje — prastas ėjimas. Taip pasakytų jums dažnas verslo konsultantas. “Ieškok savo tikrosios vertės, vertės klientui”, — argumentuoja jie.

Ir net kai kuri išskirtinį produktą, nuolaidų aktualumas nedingsta.

Kai Gosail.lt pradėjo savo veiklą, pirmųjų klientų klausimas “O kokia bus nuolaida?” siutinio: “Žmogau, tu dar neperki, o jau prašai nuolaidos!”. Dabar priimu natūraliai.

Žinoma, galim kalbėti apie nuolaidas. Ypač, kai yra rimti ketinimai pirkti.

Ir ne, tai nėra fake nuolaidos užkėlus kainą. Taip, kainos gali kisti, dažniausiai kyla su visu pragyvenimo lygiu ar kai kainas kelia partneriai, bet kaip ir bet kuriame versle, kainos nepakelsi daugiau, nei mokės klientas.

Tik Gosail.lt kainodara, kaip ir beveik visų jachtų nuomos kompanijų, labiau panaši į aviabielietų, nei į įprastos prekybos – pigiau nusipirksi pirkdamas iš anksto. Kaip tik dabar, žiemą, yra pigiausi jachtų nuomos pasiūlymai (lietuvški Gosail.lt, tarptautiniai – GosailPro.com).

Categories: Šalia buriavimo