Lyg to būtų maža, po pačio sunkiausio „Volvo Ocean Race“ istorijoje ketvirtojo etapo, ilgiausiame – penktajame etape – startuoti pavyko ne visiems.

Maždaug dvi minutės iki starto signalo „Telefonica Blue“ „užsėdo“ ant seklumos, kurios toje vietoje buriuotojų nuomone būti neturėjo. Iškėlus grįžusią į Čingdao uostą jachtą paaiškėjo, jog pažeistas falškilis – rimtas įskilimas tarp peleko ir „bulbos“. Komanda tikisi per 24 valandas sutvarkyti gedimą ir vėl išplaukti.

Pasivyti nutolstančius varžovus nebus lengva, bet gal padės naujos vairo plunksnos, kurias jachtoje pakeitė prieš startą. Šis pakeitimas TB nepigiai kainavo – už ilgesnes ir platesnes plunksnas iš komandos buvo atimti trys taškai. Bet tikimasi, kad iki tol pavėjiniais kursais prastai plaukusi jachta dabar paspartės — penktajame etape vyraus pavėjiniai kursai.

Vienai jachtai nestartavus, ją „pakeitė“ kita – ketvirtąjį etapą visgi užbaigė ir iš Taivanio atplaukė „Ericsson 3“. Į starto procedūrą jachta pavėlavo, trumpam užsuko pasipildyti atsargas, atnaujinti įgulą ir išplaukė į regatą.

Į Braziliją (penktasis etapas finišuos Rio De Ženeire) išplaukė ir „Telefonica Black“ bei „Delta Lloyd“. Tiesa, tik kaip motorlaivių krovinys. Abi jachtos patyrė rimtų gedimų ketvirtajame etape, tačiau startuos šeštajame.

Tad kaip pridera, startavo tik „Ericsson 4“, PUMA ir „Green Dragon“.

Ilgiausio etapo distancija siekia 12 300 jūrmylių generaliniu kursu. Buriuotojams teks leistis į pietus Ramiuoju vandenynu, kirsti pusiaują, plaukti „kaukiančiose“ ir „riaumojančiose“ Pietų vandenyno platumose, aplenkti Horno ragą ir pataikyti praplaukti pro kontrolinius taškus, už kuriuos skiriami balai. Pirmoji į Braziliją atplaukusi jachta savo kraityje turės 16 taškų.

Planuojama, kad lenktynės truks 35-40 parų. Ir laiko, ir erdvės škiperių ir navigatorių strategijoms – apstu.

P.S. Nuotraukose — „Telefonica Blue“ nesėkmingas startas ir falškilio bėdos.

Categories: Buriavimas

7 Comments

Arvydas · 02/15/2009 at 2:14 AM

kazkaip… pasiskaitai, kaip mergina jachtoj, vienutininke, aplink pasauli ir dar trecia vueta regatoj (na reik patikslint) uzima, tai tie 120 lietuviu kazkaip nublanksta… nesolidu, na is kitos puses, tai reklama, bet nelabai tikus, mums dar oi kaip toli iki buriavimo…, jau geriau p.varno (Ragaine II) avantiura, ten nors seimos buriavimas :) ir be reklamos :))), gero vejo…

Ayo · 02/15/2009 at 8:35 AM

Niu va, Bitlo favoritai “sedo”…
O del avantiuru aplink pasauly – “Amberseiles” pompa jau tokia “saldi” kad net koktu darosi, o ygulu atrinkimo ir sudarymo kriterijai – “lietuvishki” – palaizhiau kam reikia – plaukiu, uzhtare koks pinigingas ir ytakingas dede – plaukiu… “Shvogeriu” krashtas ir chia ishlaike savo tradicijas!

pamušalas atsakė:

@Ayo, Niekaip nesupranto, kodel nerimsta sitie lojimai.

Ambersail projektas yra vienos grupės žmonių projektas. Lietuvos buriuotojų sąjunga šiame projekte yra labiau globėjas, o ne organizatorius. Niekas negali nurodyti, kaip formuoti įgula privatiems asmenims.

Iš kitos pusės įgulos buvo formuojamos turint aiškius kriterijus. Vienas iš jų buvo kapitono nuomonė apie vieną ar kitą žmogu. Kapitonai dažniausiai yra ne kartą buriavę su savo įgulos nariais – žino ko iš jų tikėtis. O jei žmogaus buriavimo patirtis apsiriuboja asmeniniais plaukiojimais ir niekas nieko apie juos nežino, nenuostau, kad jis į įgulą nepateko.

bitlas · 02/15/2009 at 11:23 AM

taigis
gerai kad susitvarke
svarbiausia finisuoti ka nors prisivys telefoni visvien
o del amber kadangi dalyvaUJU IR NELABAI KA YPATINGO DARIAU NEI LAIZIAU NEI BABKEMIS SVYRIAL
tiesiog proga kurios nesinori praleisti o tokio laivuko lietuva tikrai nemacius ir kad 120 is kuriu tikrai koks 80 super pakels savo kvalifikacija bus pinigu bus i r roxiai o ir aplink pasauli vis daugiau ir daugiau leisis
reikia dziaugtis kad buriavimas lietuvoje lenda is pogrindzio ir manau visi mes turim prie to kiekvienas savaip prisideti
YRA KA VEIKT NEPATINKA AMBER YRA KITOS GALIMYBES PIRMYN SU VEJAIS

Arvydas · 02/15/2009 at 12:17 PM

sorry, as cia tokia mmmm negera tema pakeliau, niekada ir niekam nesakiau, kad nereikia buriuot :),pats nuo 5 metu vandeny gyvenu, bet ir nereikia girtis, kad esam jurine valstybe :))), kada tik viena tokia jachta (jau pasenusi) turim ir dar… igula… 120, jau geriau rasykim, kad tai stazuote ar koki nors kursai… sarmata, man tai tikrai graudu ziuret. prezidento laiskai, kitos nesamones, rasau ne is piktumo :), siaip nesuprantu tokiu dalyku, jau geriau kokia 4-5 metru valtelia apsuktu pasauli vienam, nei tokia gan nemaza jachta ir dar didesne igula ir dar taip girtis :))). ideja gal ir gera buvo, bet, pinigai, pinigeliai nugalejo, vistik esam ne buriuotojai, o paskui kuino uodega sekantys… (cia jau kiekvieno reikalas ka sumastyt)

Rokas Arbušis · 02/15/2009 at 12:53 PM

TB grįžo į distanciją. iki PUMOS jiems – ~160jm. tad, bitlas, taviškiai dar turi šansų :)

o dėl Ambersail… jachta lyg katalizatorius lakmusas, tik dar kartą parodęs, kokie lietuviai yra susiskaldę. tiek čia, tiek užsienyje.

bitlas · 02/15/2009 at 12:55 PM

cia matyt del reklamos ir pompos
atidirbti reikia remejams
uztenka nors ir maza logo uzsiklijuot o
atidirbt reikia
ta prezidento veliava ner taip blogai
patriotizmo daugiau nes musu karta kiek ironiskai viskam nusiteikus
o plius vyriausybes parama gan didele ne fin, bet palaikant uostuose
visko reikia ir visur deja yra ka pakritikuoti
geru svenciu

Comments are closed.