sailing-bike-powered

Buriuotojas Franck Cammas ir vėl ant nugalėtojų pakylos – antradienį jis pirmasis finišavo vienutininkų regatoje „La Route du Rhum – La Banque Postale 2010“.

Tai pirmos lenktynės, kuriose prancūzas nugalėjo kaip vienutininkas. Pikti liežuviai plakė, kad be komandos jis prastas škiperis.

Trimaranu „Groupama 3“ 3 539 jūrmylių distanciją (kitais duomenimis reliai nuplaukta — 4 471 jm) per Atlanto vandenyną Franck Camas įveikė per 9 dienas 3 valandas 14 minučių ir 47 sekundes. Po starto į lyderius išsiveržęs, vienutininkas pirmos pozicijos ir nebeužleido niekam. Vidutinis 103 pėdų (31,5 metro) ilgio trimarano greitis vandenyne buvo 16,4 mazgo (kitais duomenimis realus greitis buvo 20.39 mazgo).

Jam nepavyko pagerinti kas ketverius metus rengiamos regatos rekordo — 7 dienos 17 valandų 19 minučių ir 6 sekundės — kurį 2006 metais trimaranu „Gitana 11“ nustatė buriuotojas Lionel Lemonchois.

Toje regatoje trimaranu „Groupama 2“ Franck Cammas finišavo penktas, distanciją įveikęs per 8 dienas 17 valandų 55 minutes ir 17 sekundžių. 1998 metais buriuotojas šioje regatoje buvo trečias.

Įdomu: šiemet Lionel Lemonchois ir Franck Cammas, plaukdami kartu „Groupama 3“ trimaranu, pagerino plaukimo aplink Žemės planetą rekordą.

Romo kelio“ regata tradiciškai startuoja Prancūzijos uoste Saint-Malo, o finišuoja Gvadelupės uoste Pointe-à-Pitre.

Įdomu: Gvadelupė yra Prancūzijos užjūrio regionas, tad prancūzams Atlanto vandenynas – vidaus vandenys, bala, vietinis ežeras, kitaip sakant.

Kai Frank Cammas finišavo, didžioji dauguma lenktynių dalyvių vis dar buriavo vidury Atlanto, kažkur ties Azorų salomis.

Ar jau dabar galima spėti, kad kitos „Volvo Ocean Race“ regatos nugalėtoja bus jachta, kurios pavadinime bus žodis „Groupama“?

O juk įdomu kokių naujovių, leidžiamų taisyklių, bus VO70 klasės jachtoje. Nes rekordiniame trimarane, viena tokia („Ant bangos“ jau aprašyta) — dviračio mechanizmas valdyti bures.

Pažiūrim, kaip tai atrodo vaizdžiai:

Groupama“ paaiškina video filmuku (prancūziškai) kaip ir kodėl veikia dviračio mechanizmas burių valdymui. Ten ir daugiau yra ką pažiūrėti kaip toks laivas valdomas ir plaukia.

Įdomu: Internetuose mirktelėjo žinutė, kad Franck Cammas ne prancūzas, o šveicaras, tik gyvena Prancūzijoje. Biografijoje radau, kad gimęs jis Prancūzijoje, bet buriuoti pradėjo Šveicarijoje.

Dar įdomu: lapkričio 8 duomenimis, tarp greičiausiai augusių Europoje interneto paieškos  trendų (ačiū Aidai, už nuorodą) du susiję ir su šia regata: „virtual regatta“ ir „route du rhum“. Jie populiaresni net už futbolą. Spėju, kad tokie savaitės duomenys yra dėl prancūzų meilės buriavimui, o prancūzų Europoje daug.


7 Comments

gramas · 11/10/2010 at 9:02 AM

nu, le-fransūzai, kaip superiniai buriuotojai, sau nelabai leistų Atlantą bala išvadinti…

Rokas Arbušis atsakė:

@gramas,
todėl čia ir parašyta kursyvu.

gramas atsakė:

@Rokas Arbušis,
aišku, tada gerai, nepamiršk įpilti Neptūnui prie progos, ir jis supras tavo kursyvą teisingai.

Rokas Arbušis atsakė:

@gramas,
aš Seniui kaip draugui. arba, kaip sako: “Seni, mes su tavimi žmogiškai, būk ir tu su mumis žmogus”.

simas · 11/10/2010 at 10:33 AM

Šiaip vidutinis greitis distancijoje pasiektas Groupamos buvo virš 20 kn..
Antroje vietoje finišavusio IDEC – virš 18 kn..
Įdomu kodėl niekas neparašė apie apie Oman Air Majan ištikusią nelaimę, buvo įspūdingų video :)

simas atsakė:

pasitaisau – mano nurodytas greitis skaičiuojant jų realiai nuplauktą kelią, straipsnyje nurodytas VMG pagal teorinę distanciją :)

Rokas Arbušis atsakė:

@simas,
trimarano tinklapis rašo “He covered the 3,539 miles … at an average speed of 16.14 knots…”
regatos tinklapis rašo “…speed over the course on the water was 20.39 knots for an actual course sailed of 4471 miles…”
rėmiausi pirmuoju, kodėl skaičiavimo skirtumai, nesitikslinau.

Comments are closed.