SAFRAN (3)

Vasario 16-osios naktį „Vendee Globe“  regatoje finišavęs Marc Guillemot nustūmė Samanthą Davies nuo podiumo ir užėmė trečią vietą.

Nors britė finišavo gerokai anksčiau, perskaičiavus laiką prancūzas Sam aplenkė kiek daugiau nei viena valanda:

  • Marc Guillemot („Safran“) — finišas 2009- 02-16 01:21 (Grinvičo laiku); perskaičiuotas laikas regatoje — 95 d. 3 val. 19 min. 36 sek., distancija — 28401.2 jm., vidutinis greitis — 12.4 mzg.
  • Samantha Davies („Roxy“) finišas 2009-02-14 00:41 (Grinvičo laiku); perskaičiuotas laikas regatoje — 95 d. 4 val. 39 min. 1 sek., distancija — 27470.2 jm., vidutinis greitis — 12.0 mzg

Kaip jau ir rašiau, Marcui VG teisėjai perskaičiavo laiką 82 valandomis – tiek jis užtruko prie Australijos krantų, laukdamas, kol kolegai Yann Elies („Generali“), vandenyne susilaužiusiam koją, į pagalbą atskubės Australijos gelbėtojai.

Bet įdomiausia šioje istorijoje, tai, kad paskutines 1000 jūrmylių „Safran“ plaukė… be falškilio!

Buvau giliai įsitikinęs, jog tai neįmanoma. Pasirodo, įmanoma. Bet vis dar manau, kad tai nebūtų galėję nutikti Indijos ar Pietų vandenyne.

Safran“ falškilio neteko vasario 9 dieną. Kaip įtariama, po susidūrimo su „jūros žinduoliu“. Balasto bakuose vandens lygį sureguliavęs taip, kad svorio centras nusileistu kuo žemiau vaterlinijos, triskart surifavęs grotą ir išsikėlęs štorminį stakselį, Marcas visgi pasiekė finišą ir išplėšė trečiąją vietą.

O štai nuotrauka, iliustruojanti, už ką Marcui minusuotos 82 valandos:

SAFRAN (2)


5 Comments

Arvydas · 02/17/2009 at 11:24 PM

Manau, kad ir labai samantai skaudu, bet profai tai zino, padet vandenyne ar juroj, nors ir ezeriukyj – yra sventas reikalas, neatstojantis jokias varzybas ir vietas jose, tie zmones verti auksciausios pagarbos. is savo patirties zinau…: pries pora metu zalciu karal. regatoj, mazdaug 7 val. ejimo nuo klaipedos mano vienam buriuoitojuj isniro petys, zinojom, kad kitoj jachtoj yra gydytojas ir jie buvo gan netoli… (kokios 6-8 jm) susisiekem racija: patarimas buvo toks: gryzkit i klaipeda, negalim padet ir nutraukt regatos…, cia jau lietuviskai, kuo kaimynui blogiau, tuo man geriau : ( vistik musu mentalitetas dar labai negatyvus,(teko gryzt i klaipeda apie 8 val su varilkiu per nemazas bangas…). klaipedos uosto dispeciariai viska puikiai sutvarke, greitoj jau lauke prie krantines, o tai buvo galima, kaip ligoninej sake, viska juroj sutvarkyt, tik kazkam pofik nerasyti istatymai ir savo garbe :(, matyt tures dar ne viena karta prasisukt pas mus, kol nors kiek padorumo turesim ;(

Ayo · 02/18/2009 at 12:14 AM

Na del ishnirusio peties – sunku diagnozuoti per racija – galima sutvarkyti, ar ne… – bet tebunie tai lieka tos jachtos kapitono ir to daktarelio sazhines reikalu…
Man vat kas uzhkliuvo…
Tingiu ieshkoti kurio straipsnio komentaruose ( tai buvo apie overkilinga ir laivu skandinima ), bet ar tik ne tu Rokuti, pasiputes aishkinai, kad tie laivai be falshkylio plaukti negali?
Tai dabar atsistok kuo aukshchiau ant kedes, kad visi matytu ir pasakyk, ar gali burlaivis be falshkylio plaukti, ar jy butinai paskandinti reikia?
Ash, matai, su kai su optimistais nesimurgdzhiau, tai atsakymo nezhinau…. bet man taip ydomu dabar pasidare… :D

Rokas Arbušis · 02/18/2009 at 1:04 AM

neatidūs gi žmonės…

Arvydo atveju kitos jachtos kapitonas ir įgulos narys nebuvo aitidūs kito nelaimei.

Ayo atveju skaitytojas neatidžiai perskaitė 7 pastraipą.

ech, o kaip man trūksta atidumo, net baisu…

Ayo · 02/18/2009 at 8:32 AM

Net ishkaitau!
Bet ka padarysi, nuo zhioplumo vaistu ner, o mes visi tuo sergame…
Bet perskaites atidzhiau visai pasimechiau…
Rokuti!
Negi bandai tvirtinti, kad Indijos ir Pietų vandenynuose neveikia mums yprasti fizikos desniai? Nemanai kad perspjausi Einshteinu Albertucy , ir jo Realityvumo teorija? Tas bent jau apie kosmosa ten svaichiojo, kiek suprantu…
Ir dabar ish 7-oisos pastraipos reikia darytis ishvadas, kad Indijos ir Pietų vandenynuose laivai skesta be Falshkylio ( ar tik be bulbos ), o Antlanto vandenyne suveikia mums dar nezhinomi fizikos desniai, ir laivai nebeskesta?
Man atrodo ( ash kai bemokslis, su optimistais nesiturshkes, tvirtinti negaliu, bet.. ), bet chia ir Archimedas savo grabelyje turetu apsiversti…

baraka · 02/18/2009 at 8:58 AM

Aha, gera diskusija gaunas, įdomu.
Leisiu sau įsiterp, nors ir nedalyvavau regatoj, bet pamenu, kas prie ko, taip sakant. Apie Žalčius – skaitom, kas parašyta: (teko gryzt i klaipeda apie 8 val su varilkiu per nemazas bangas…). Kiek žinau, tai jachta Sūduva, atlieskit, jei įžeisiu, bet vienas pažįstamės taip apibudino laivą – “saraj s pristrojkoj”. Ką jūsų įsivaizdavimu buvo galima padaryt atviroj jūroj, ir su tokiais “manevringais” ir vienodais laivais? Žinoma, pabrėžiu, žinoma užžklaustasis laivas privalėjo atisliepti, ir pasiūlyti savo pagalbą, bet kokią? Palydėt jus atgal į uostą?.. Žodžiu, gera jūrinė praktika turi būti, bet ji turi būt logiška, nes sveiki žmonės iš kranto į jachtą lipdami ne visada pataiko (vienas buriuotojas atvirkščiai, iš laivo į krantą lipdamas kryžminius kelio raišius nusitraukė), o jūs norit jūroj, ir jūsų pačių žodžiais sakant – labai banguotoj, iš laivo į laivą perlipt, ir ten vos ne operacijas daryti.
Ir dėl kylio irgi yra daug variantų, tik reikia gal labiau domėtis? Čia sutinku su Ayo, kad būna visokių variantų, ypač kai tie VG šiupeliai labai jau į Optimistus panašųs iš savo proporcijų… ;-)

Comments are closed.