Žmonių fantazijos ir išradingumui, atrodo, nėra ribų. Šįkart keistenybių ir įdomybių apžvalgoje – tik vienas burinis laivas, kiti po vandeniniai. Tiesa, ir tas burinis labai nestandartinis. Kaip ir abu povandeniniai. Tiksliau, pusiau povandeniniai.

Vardan ekologijos

plastiki2

Balandžio mėnesį JAV mokslininkai ketina perplaukti 12000 jūrmylių Ramiuoju vandenynu iš San Francisko į Sidnėjų neįprastu burlaiviu – katamaranu, pagamintu iš panaudotų plastikinių butelių, pripildytų CO2. Misijos metu keturių mokslininkų įgula iš Scripps tyrimo instituto studijuos vandenyno rūgštėjimą, laivų nuolaužas ir koralus.

Mokslininkai mano, kad jų gamtosauginė odisėja „The Plastiki Expedition“ paskatins žmones rūšiuoti atliekas ir ieškoti efektyvesnių plastiko perdirbimo būdų. Iš 20 tūkstančių plastiko butelių sukonstruotas katamaranas, pasiekęs finišą, taip pat gali būti perdirbtas.

Plaukte kaip banginis

subhumanproject

Išradėjas Ted Ciamillo pasiryžo perplaukti Atlanto vandenyną savos gamybos povandeniniu laivu, kuris varomas… kojomis minamais pedalais.

Nerūdijančio plieno karkaso ir plastikinio korpuso (5 m ilgis, 1,2 m plotis) laive „Subhuman“ nebus oro – jis užpildytas vandeniu, žmogus juo plauks vilkėdamas akvalangisto kostiumą.

Kelionė prasidės Cape Verde pakrantėje (vakarinės Afrikos teritorijoje) ir tęsis 3,7 tūkstančio kilometrų iki Barbadoso. Keliautojo nuomone, šį atstumą jo povandeninis laivas galėtų įveikti per 50 dienų.

Dieną išradėjas ketina panerti į dviejų metrų gylį ir plaukti, o naktį laivas išnirtų į paviršių ir pavirstų į savotišką poilsio palapinę, padengtą neperšlampamu tentu. Jeigu bus palankus vėjas, naktį Tedas Ciamillo paleis „vėjo aitvarą“ (kaitą).

Su kvaišalais – po vandeniu

drug_boat_04

Prekeiviai narkotikais jau keletą metų naudoja savos gamybos povandeninius laivus . Šios mašinos vis tobulėja, ir naujausiuose modeliuose naudojamos netgi nuotolinio valdymo sistemos.

Iš tiesų šie laivai nėra tikri povandeniniai laivai, kadangi jų viršutinė dalis išlieka išnirusi virš vandens paviršiau. Tačiau korpusas virš vandens nepakyla daugiau kaip pusę metro ir dėl to juos sunku aptikti radarais. 12-26 metrų ilgio laivas gali gabenti apytiksliai 4-12 tonų krovinį ir 4 žmones (arba plaukia be jų, jei valdomas radijo bangomis).

Laivai varomi dyzeliniais varikliais, pilno bako pakanka maršrutui (iš Ekvadoro į JAV) įveikti 6-12 mazgų greičiu. Manoma, kad vienam laivui pagaminti prireikia metų — naudojamos medžiagos yra stiklo pluoštas/mediena arba plienas, kaina — 2 milijonai dolerių. Tai nėra didelė suma, kadangi vienas iš Ekvadoro į San Diego nugabentas krovinys gali kainuoti beveik 200 milijonų dolerių.

Nuotraukoje praėjusių metų rugsėjo 13 dieną kariškių sulaikytas laivas, pajėgus nukeliauti iš Ekvadoro į San Diego (Kalifornija) be tarpinių sustojimų atsargoms papildyti.


2 Comments

Martynas · 03/15/2009 at 7:12 PM

oba. as kaiptik “kolekcionuoju” butelius nuo “Vytauto”… (ikveptas lietuvisko bliuskio:).. matyt gera paskata igyvendinti kakza panasaus – pvz pontonas-prieplauka is PET buteliu.. ar teko kamnors susidurti su kuo nors panasaus?

Aivaras · 03/15/2009 at 7:43 PM

Narkobiznis su povandeniniais laivais… Pinigai turetu buti velniski, kad taip giliai “plaukt”…

Comments are closed.