Šeštadienį dėl tikrai svarbaus, įdomaus ir su buriavimu šiek tiek susijusio linksmo renginio nemačiau tiesiogiai „Volvo Ocean Race“ (VOR).

VOR startas AFP (c) AFP

Pasiekus internetą ir susipažinus su informaciją po starto, į akis krenta du dalykai: rusų jachtoje kažkas negerai su technika – iš jos vėluoja duomenys, o „Telefonica Blue“ pirmą dieną po starto sulėtino tempą dėl gedimo.

Jau buvau pradėjęs nerimauti, kad negaunu el.laiškų, kuriuos užsisakiau, iš jachtų – praėjus kelioms po starto, mano pašto dėžutė jau buvo tuščia. Bet praėjus pirmai parai ji vienu metu staiga prisipildė ir su siaubu pagalvojau: dabar taip kasdien, devynis mėnesius gausiu iš 8 jachtų po laišką, o dar iš organizatorių… Ar bevelysiu skaityti?

Ai, bet mes ne apie tai. Ką gi rašo, mano galva, svarbiausių buriavimo varžybų dalyviai?

Gustavas Morinas, „Ericsson 3“ įgulos narys rašo, kad darbo jachtoje turi visi – kiekvienam manevrui ant denio šaukiama visa įgula nepaisant to, kad visiems trūksta miego. „Mes rimtai kovojame. Mūsų dvasia ir nuotaika yra stiprios“, – rašo jis.

Anot buriuotojo, kas pirmasis traversu kirs Giblartarą, tas užims puikią poziciją ir turės pranašumą prieš kitas jachtas. „Ericsson 3“ dabar išsiveržusi į lyderius.

„Puma“ buvo prieš mus, ilgą laiką mus persekiojo, bet dabar mes atsiplėšėme“, – „Ericsson 3“ turi kuo didžiuotis. Šiuo metu artimiausi jų priešininkas yra oponentai iš to pačio sindikato – „Ericsson 4“.

Šios jachtos ekipažas iš pirmųjų 24 valandų po įsimintino starto (kai lydėjo daugybė katerių, jachtų ir sraigtasparnių) prisimins ir pirmąsias tirs valandas atviroje jūroje, kai jachtos greitis siekė 30 mazgų ir ji panirdavo visu korpusu po vandeniu. Buriuotojai stebėjosi – jau 40 minučių po starto signalo kai kuriems jų ant denio reikėjo saugos diržų („Ambersail“ diržus segėsi dar Klaipėdos uosto ekvatorijoje – lietuviai, matyt, gavo stipresnį vėją, nei VOR dalyviai).

Kaip ir bendravardžių jachtoje, miego čia trūksta visiems. Kiekvienas jachtos manevras (vendas ar halsas) reikalauja visos įgulos darbo, o po jo dar 15-20 minučių tvarkomasi apačioje, kajutėje.

Nuotaika jachtoje, veikiausiai atspindi paskutinis laiško autoriaus Philo „Bloodo“ Jamesono sakinys: Well… have to fly now. We are doing yet another tack. Yayyyyy!“

Kitas vieno sindikato tandemas: „Telefonica Blue“ ir „Telefonica Black“. Antrosios jachtos vyrai pranešė jau pajutę skirtumą tarp Viduržemio jūros ir buriavimo naktiniame Atlante.

VOR10190_469x313 (c) Gabriele Olivo/Equipo Telefonica/Volvo Ocean Race

O štai „mėlyniesiems“ labai nepasisekė. „Blue“ škiperis Bouwe Bekkingas liūdnas. „Jaučiamės kaip išskrosti“, – rašo jis. Juos lengva suprasti – parėjus kelioms valandos po starto lūžo vairo mechanizmo dalis (kas tiksliai – neaiškina, bet vienu iš dviejų šturvalų jie naudotis nebegali) ir vyrai buvo priversti nuleisti didįjį spinakerį. Aišku, greitis sumažėjo. Mažesnis spinakeris, ypač, kai rimsta vėjas, mažai gelbsti. Kapitonas turi nuspręsti, ar jachtai sukti į uostą, stoti, gauti 12 baudos valandų ar tęsti varžybas. Tam laikui, kai buvo ruošiamas šis „post’as“, naujienų apie kapitono sprendimą nebuvo.

„Žaliųjų drakonų“ („Green Dragon“) škiperis Ianas Walkeris pranešė, kad jachtos įgula jau perėjo į vachtinį ritmą: 4 valandas dirba, 4 ilsisi. „Krantlygė“ baigėsi! Labiausiai nusiminė kapitonas orų prognozėmis, kurios „yra visai netinkamos šioms vietoms“ – pasukusi link šiaurės jachta prarado, anot škiperio, neblogas pozicijas. Nors vistiek – treti grupėje. „Bet jachtų už mūsų yra daugiau, nei prieš mus. Ir tai gerai“, – geros nuotaikos nepaleidžia I.Walkeris.

Paskutinieji flotilėje plaukiantys „Delta Lloyd“ sako, kad dingus vėjui, kaip po starto jachta nešėsi iki 30 mazgų greičiu, staiga jam sumažėjus ik i 5 mazgų, buriuotojai jaučiasi lyg atsitrenkę į betono sieną. Nors vyrai keitė kelis kartus bures, jie vistiek flotilės gale. „Jachta puiki, komanda dirba gerai, keliame kepures prieš kranto komandą“, – rašo „Delta Lloyd“ šturmanas Matthew Gregoris. Tačiau prieš gamtos stichijas nepasipriešinsi…

Na, o iš rusų jachtos, kaip minėta, kol kas jokių žinių. Nieko naujo ir jų blog’e… Neturiu naujienų ir iš „Puma“, kuri taip puikiai pradėjo startą. Lauksime.

O kol kas VOR flotilė išsidėsčiusi taip (2008 10 12 / 1300 GMT):

(vieta/jachta/atstovaujama šaliskapitonas/kapitono pilietybė/atsilikimas nuo lyderių [Distance To Leader])

  1. Ericsson 3 Ispanija (Anders Lewander/Švedija) 6,200 jm iki finišo\
  2. Ericsson 4 Švedija (Torben Grael/Brazilija) DTL +1 jm
  3. Green Dragon Airija/Kinija (Ian Walker/Didžioji Britanija) DTL +37 jm
  4. Puma Racing Team JAV (Ken Read/JAV) DTL +44 jm
  5. Telefónica Black Ispanija (Fernando Echávarri/Ispanija) DTL +45 jm
  6. Telefónica Blue Ispanija (Bouwe Bekking/Olandija) +49 jm
  7. Team Russia Rusija (Andreas Hanakamp/Australija) +62 jm
  8. Delta Lloyd Airija (Ger O’Rourke/Airija) DTL +90 jm.

Oficialiai naujos pozicijos bus nustatytos ir praneštos pirmadienį, bet VOR tinklalapyje galima rasti operatyvesnės informacijos.

Pirmasis etapas: Alikantė (Ispanija) – Keiptaunas (Pietų Afrikos Respublika). 6500 jūrmylių, planuojamas finišas – lapkričio 3 diena.

Categories: Vandenynai

2 Comments

Kazys Barniskis · 10/13/2008 at 6:57 AM

Sveikinimai, Rokai,

esu gydytojas – Ambersail “stebetojas”.

Teko ragauti “sausu vandenynu”, butent darbo Saipem sistemoje, tad pradejau galvoti, kad buciau galejes pretenduoti i koki etapa jureiviu gydytoju. Senas krienas – fantazierius.
Gaila, kad tu nepakliuvai… Nors dar negali zinoti. Pabuk REZERVE.

Buk sveikas!
Kazys B.

Rokas Arbušis · 10/13/2008 at 11:04 AM

Ačiū, Kazy, už palaikymą :)
O tamsta, matau, eisi įdomus mano tinklaraščio skaitytojams – kas per Saipem sistema? kokia “Ambersail’ įgulos sveikata? :)

Comments are closed.