tiltastiebis autorius-Kipras [www.arbusis.lt]

  • Kipro Paldausko nuotrauka.

Pamačius nekasdienį vaizdą – jachtą prie Klaipėdos Pilies tilto (statytas dar 1826) – aišku, sustojau (myniau po darbinio vizito į centrinį paštą).

Ne taip seniai į Lietuvą atplukdytos (tradiciškai – iš Švedijos) sportinės jachtos „Norrsken“ įgula ruošėsi kelti stiebą. Sustojo prie tilto, nes ketino pasinaudoti juo kaip pagalbine priemone.

Stiebo kėlimo planas buvo paprastas: dviese nuo tilto traukia už bakštagų ir taip kelia stiebą, dviese (pasisiūliau padėti — pagalbą priėmė) kelia stiebą rankomis, vienas taiko stiebo noką į stepsą. Nesudėtinga operacija (kuriai šūksniais nuo kito upės kranto patarinėjo jachtos „Lietuva“ kapitonas Osvaldas) pavyko sklandžiai.

Prisegant prie denio vantus paaiškėjo, kad vienas kairys pagrindinis vantas iškritęs iš stiebo.

Nereta bėda tokio tvirtinimo trosams: kai jo galas baigiasi antgaliu, kuris įstatomas į apkaustą stiebą. Antgalis padarytas taip, kad į ertmę įlenda tik pasuktas horizontaliai, o būdamas darbinėje padėtyje vertikaliai, teoriškai iš jos iškristi negali.

Realybės nutinka, kad iškrenta net gerai suveržtas trosas ir dėl to, pasitaiko, stiebai lūžta.

Šiuokart anokia čia bėda, trosas į vandenį neniurktelėjo, stiebas ranka pasiekiamas nuo tilto, vantą grąžinti į vietą neturėtų būti sunku. Taip atrodė iš pirmo žvilgsnio, bet dėdė Merfis metė antrąjį, savo, žvilgsnį: lengvai iškritęs (pabėgęs), atgal į vietą įstatomas (sugrįžta) sunkiai.

Atrodo paprasta: pasukai antgalį horizontalia, įkišai į apkaustą, pasukai vertikaliai ir jis savo vietoje.

Bet pataikyk, kad gudrus, į tiksliai pritaikytą ertmę: net mažiausiais pakrypimas tampa rimta kliūtimi, kai apkausto skylė ir troso antgalis nebesutampa. Ir visa tai darai viena ranka, nes kita laikaisi už tilto.

Aišku, kad pavyko. Kitaip ir būti negalėjo. Ne iškart, bet trosas vietoje. Indėniškai amerikinis garsus šūksnis „Yra!“ ir operacija baigta.

Finalinį momentą savo išmaniuku užfiksavo pro šalį krypavęs Kipras. Ačiū jam už įdomų kadrą. Ir už „Subj“.

Ir ačiū „Norrsken“ škiperiui, leidusiam pagelbėti ir papasakojusiam apie įdomų laivą. Dar praėjusį sezoną beveik mačiau, kaip gražiai bangomis bėga jachta. Beveik – nes greitas laivas, greit tapdavo neatskiriamu nuo kitų baltu trikampiu horizonte.

P.S. Jachtos „Norrsken“ įgula ne tik stiebą kelia įdomiai. Škiperis Simas papasakojo, kad jie ir laivą nusileido Danėje — kiek aukščiau upe miesto pakraštyje (operaciją įamžinta jachtos Facebook profilio albume). Irgi nekasdienis įvykis.


22 Comments

skirtumas · 2011/05/03 at 08:28

Hehehe 😉 maniakai… Nesupraskite piktuoju, bet nedidelio laivelio įleidimas, kažkur kiek tolėliau upėje ir stiebo pritvirtinimas pasinaudojant tiltu, bei daug keistų stiebo dalių pavadinimų kažkokiems paprastiems mechaniniams sprendimams ir pasakojimas to lyg tai būtų pats įdomiausias dalykas man rodo visišką maniakiškumą.
Gero vėjo! 🙂

Rokas Arbušis atsakė:

priimu tai kaip komplimentą…

skirtumas atsakė:

@Rokas Arbušis, Teisingai! Tiesa žinau kad kai kurie staliai kalbasi su savo gaminiais – tie irgi maniakai. Bet su savo gaminiais kalbasi tik labai geri staliai.

Rokas Arbušis atsakė:

@skirtumas,
ir mes geri — kalbamės su savo jachtomis. vardu kreipiamės.
prisiminiau marinuojamą vieną įrašą. reikės paleisti greitu laiku.

boa · 2011/05/03 at 08:58

tai čia ir yra maniakų blogas… 😀
Šiaip kietai sugalvojo vyrukai, tik su tuo nuleidimu kažkaip rizikingai, kol nepabandai, man tai nedrąsu būtų jachta kažkur toliau tiltų plaukti.

Rokas Arbušis atsakė:

@boa,
kaip ir beveik visose upėse, laivybos nėra, baugu…

Bronka · 2011/05/03 at 11:25

Pats dalyvavau nuleidime. Truputį vanduo žemas buvo, bet pilnai pakankamas visam darbui sėkmingai atlikti.
Beja kam įdomu, jachtos grimzlė 1,5 m.

Rokas Arbušis atsakė:

@Bronka,
nesimatė tavęs nuotraukose. vadinasi — fotografavai? 😉

Bronka atsakė:

@Rokas Arbušis,
Nes dalyvavau jachtos nuleidime, o ne stiebo pastatyme… 🙂

Rokas Arbušis atsakė:

@Bronka,
ten nuotraukose ir neradau…

Bronka atsakė:

@Rokas Arbušis,
Nu jo, logika geležinė, kad jei nėra tavęs nuotraukose, tavęs nėra visai… 🙂
Vat turiu įrodymą, kad bent jau mano mobilus telefonas tikrai buvo:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=2027705696186&set=a.1967934601946.115669.1350381306&type=1&theater
Neįsivaizduoju kaip jis ten atsidūrė… 🙂

Rokas Arbušis atsakė:

@Bronka,
logika bandė šmaikštauti.

Raimondas · 2011/05/03 at 13:46

Super. Manau kitais metais jau ne vien Simas taip jachta leis ir kels…

Rokas Arbušis atsakė:

@Raimondas,
ir tuomet atsiras valstybės tarnautojų, mojuojančių kažkokiu popieriumi “Negalima!”…

m. · 2011/05/03 at 14:25

jeigu tokio leidimo/stiebo kėlimo tikslas – be kita ko, parodyti uostui ir uosteliui, kad galima ir be jų paslaugų apsieiti – tai aš už!

Rokas Arbušis atsakė:

@m.,
yra ir daugiau būdų savarankiškai protestuoti prieš kai kuriuos (beveik) monopolius.
tik ar visuomet verta?

m. atsakė:

@Rokas Arbušis, gal ne tiek protestas, kaip prieštaravimas, kiek savarankiškumas, sugebėjimas apsieiti be ‘monopolių’ pagalbos, pasidaryti pačiam (sako, kad tai sovietinio žmogaus ypatumas lyginant su išpaikusiais amerikonais, bet man atrodo, kad būtina išlikti savarankiškiems ir sumaniems:) tikiuosi valdžiažmogiai nesugalvos ‘sureglamentuoti’ ir to..)

Rokas Arbušis atsakė:

@m.,
“pasidaryk pats” politika (do it yourself — DIY) ir Wakaruose gyva, tik gal ne tokia visuotinė kaip buvusiame soclageryje, kur tai buvo išgyvenimo reikalas.

iš principo sveikintinas dalykas, kai savarankiškai apseinama be “didžiojo brolio” (kad ir ką mes taip pavadintume) paslaugų.

bet kartais jo prireikia…

s. atsakė:

@m., kaip mus Kaune mokino – savarankiškumas, “pasidaryk pats” politika – tai kaip ir vienas buriuotojo gerųjų savybių

Rokas Arbušis atsakė:

@s.,
niekas ir nesako, kad bloga savybė. puiki.
jei/kai žinai ką darai ir moki tai daryti.

audrius · 2011/05/03 at 14:45

O gal vis dėlto ne Tiltastiebis, Stiebatiltis? Prioritetai 🙂

Bet kokiu atveju pagarba Norrsken įgulai už išradingumą!

Rokas Arbušis atsakė:

@audrius,
tokio amžiaus tiltas nusipelno pagarbos!

Comments are closed.