VOR16242a

Šeštasis „Volvo Ocean Race“ etapas galėjo pasirodyti kiek nuobodokas –- stebint kompiuteriu atrodė, kad 7-ios regatoje dalyvaujančios jachtos po starto Rio de Žaneire iki finišo plaukė vienu halsu, t.y., vėjas nuolat pūtė į dešinį bortą.

Kai jachta ilgą laiką pakrypusi tik ant vieno šono, pradedi suprasti, iš kur atsirado pokštas „viena koja trumpesnė“.

Taip plaukiant jachtos sėkmė priklauso nuo to, kaip komandos operatyviai keičia bures stiprėjant ar silpstant vėjui, arba kaip jas keis plaukiant aštriau ar bukiau į vėją.

Žinoma, taip galėjo tik man pasirodyti stebint iš šalies (ypač – kompiuteriniame VOR simuliatoriuje). Bet net kompiuterio ekrane matosi, kad bene didžiausias manevras buvo prieš finišą Bostone –- jachtos negalėjo plaukti tiesiai į jį, joms reikėjo daryti nemenką puslankį, taip aplenkiant banginių draustinį. Tai gerai matyti iš „The New York Times“ iliustracijos:

25sailing.map-2

Kai kurios VOR dalyvės (o taip pat ir „Vendee Globe“ vienutininkai, kiti buriuotojai) jau patyrė susidūrimų su nežinomais plaukiojančiais objektais. Bet viskas baigėsi gerai, jei taip galima išsireikšti, kai dėl lūžių buvo prarastos vietos, gedimus teko taisyti krante.

Gi skriejant nemenku greičiu užplaukti ant banginio pasekmės gali būti liūdnos. Be abejo, skaudžiau nukentėtų buriuotojai, nei iš pažiūros nerangus, bet visgi manevringas didžiulis vandenynų žinduolis.

Bet nukentėti gali ir jie -– dideliu greičiu plaukiančios jachtos falškilis po vandeniu yra pavojingas ginklas (gal ne „peilis per sviestą“) gyviems organizmams.

Banginiai savo draustinyje pradėti šerti šį mėnesį, o aplinkosaugininkai dar sausį su VOR rengėjais sutarė, kaip keičiasi distancija aplenkiant draustinį — 842 kvadratinių mylių plotą Masačiusetso įlankoje Šiaurės Atlante. Federaliniai JAV įstatymai numato, kad šioje teritorijoje didesni nei 65 pėdų laivai turi sumažinti greitį iki 10 mazgų, o migracijos metu –- aplenkti teritoriją.

VOR jachtoms tai sudarė papildomas maždaug 400 jūrmylių. Ir kaip tik čia, bei šiek tiek anksčiau, ir vyko lyderių kaita: ilgą laiką pirmavo „Telefonica Blue“, bet pirmos sekmadienį (balandžio 26 d.) finišavo „erkės“ (abi „Ericsson“). Pirmadienį 6-ąjį VOR etapą finišu uždarė „Green Dragon“.

Rezultatai (finišo vieta, jachta, škiperis, uždirbti etape taškai, bendra taškų suma regatoje):

  1. Ericsson 4 / Torben Grael / 8 / 77.5
  2. Ericsson 3 / Magnus Olsson / 7 / 53.0
  3. Telefónica Blue / Bouwe Bekking / 6 / 64.5
  4. PUMA / Ken Read / 5 / 64.0
  5. Telefónica Black / Fernando Echávarri / 4 / 29.0
  6. Delta Lloyd / Roberto Bérmudez / 3 / 21.0
  7. Green Dragon / Ian Walker / 2 / 44.0
Categories: Vandenynai

7 Comments

Thirteen · 04/28/2009 at 9:39 AM

“Erkės” :D
man patinka tie jūrininkų sutrumpinimai ;)

Rokas Arbušis atsakė:

@Thirteen,
vargu, ar galima būti šį Bitlo sutrumpinimą vadinti jūriniu. jis gi už “telefonikus” serga, tai faktas, jog “erkės” yra blogiečiai, aplenkę jo favoritus :)

Thirteen · 04/28/2009 at 10:23 AM

nu vis tiek genialus Ericsson sutrumpinimas, kaip ten bebūtų :D

Ayo atsakė:

@Thirteen, Nedryschiau tvirtinti, bet man atrodo, jog termina “erke” Pirmasis pavartojo Raibiks, Bitlo laiva apibudindamas, tiksliau jo forma… :)
Tai nebent Bitliuks chia labai pataike – Ericsson’us “Erkem” pavadindamas…
Bet kokiu atveju – ir grazhu, ir trumpa, ir ysimintina, ir verzhlu… Puiku – zhiurint ish marketingines puses! :D

Ginaitė · 04/28/2009 at 5:11 PM

Kaip įdomu apie banginius.
O kodėl nebuvo galima to ploto aplenkti iš kitos pusės, pro Kodo kyšulį?

Ayo atsakė:

@Ginaitė, o kokie gyliai palei Kodo kyshuly?

Ginaitė atsakė:

@Ayo,
Nežinau, neplaukiau :)
O ką, per seklu?

Comments are closed.