Distancija ilgesnė, poilsis trumpesnis, varžybų uostuose daugiau – tokia pagrindinį balandžio 19-osios dienos buriavimo naujiena: oficialiai paskelbti 2011-2012 metų „Volvo Ocean Race“ varžybų maršrutas ir uostai.

Kitaip nei praėjusioje regatoje, šįkart visuose uostuose – kur finišuose VO70 klasės jachtos — vyks trumposios varžybos „In Port Race“. Žiūrovams pritraukti bus rengiamos ir „Pro Am“ varžybos, kurių rezultatai nevirs taškais bendroje įskaitoje.

Naujoji distancija per keturis vandenynus, sustojant 5 kontinentų uostuose sieks 39 270 jūrmylių generaliniu kursu, o tai yra 2 000 jūrmylių daugiau, nei 2008-2009 metų regatoje.

Jūrmylių daugiau, net poilsio krante buriuotojai turės mažiau – taupant pinigus tarpai tarp etapų bus trumpesni, uostuose sportininkai užsilaikys po kelias dienas.

Distancijoje nebus, kaip anksčiau, kontrolinių taškų, kuriuos praplaukus komandoms buvo skiriami papildomi taškai. Dabar nustatyta, kuriuos Žemės objektus kuriuo bortu praplaukti ir viskas.

Kinija vėl priims VOR

Pažvelgus į uostus, matosi naujovių. Apie pirmuosius paskelbtus „Ant bangos“ jau rašė. O štai apie Kinijos uostą Sanya ir Brazilijos Itajaí nieko neteko girdėti, iki kol jie nebuvo patvirtinti VOR vadovų.

Kas tai per pietinis Kinijos uostas , kurį net nežinia kaip lietuviškai rašyti (Sanija? Gal tiks kiniškai – 三亚)? Tai piečiausias Kinijos miestas, įsikūręs trijų upių deltoje, neblogu klimatu ir gerais paplūdimiais. Čia ir finišuos trečio etapo, startavusio Abu Dabyje, įgulos.

VOR giriasi, Kiniją pasirinkę po „sėkmingo praėjusio sezono finišo“. Kur tau! Tąkart iš distancijos pasitraukė dvi jachtos, kitoms etapas virto košmaru buriuoti šaltyje, o uosto varžyboms vėjo laukta tris dienas.

Gal šįkart taip nebus, nes vidutinė Sanijos temperatūra +22ºC.

Rio – dar ne visa Brazilija

Ar toks pat kurortas „Ant bangos“ iki šiol negirdėtas (tamsuoliai) Itajaí uostas (Itažajus?)? Žemiausia temperatūra čia buvo -1.2ºC laipsnių 1975 metais. Aukščiausia gali siekti +40ºC. Nesušals buriuotojai.

Kelis kartus mažesnis už anksčiau minėtą kinų, šis Atlanto pakrantėje esantis uostas savo gyvavimą skaičiuoja nuo 1860 metų.

Vos 160 tūkstančių gyventojų turinti Itažajus yra stambus prekybos uostas. Bet jame nėra jachtų prieplaukos – marina bus specialiai statoma VOR regatai.

Aistringi „kiviai“

Kiti uostai puikiai žinomi, o Majamis (Miami) ir Oklandas (Auckland) pažįstami „Tūkstantmečio odisėjos“ dalyviams.

Tiesa, Oklandas „spyriojosi“: buvo pranešimų, kad jis taps VOR uostų, vėliau jie paneigti, vėliau paneigti paneigimai.

Pasirodo, Naujojoje Zelandijoje, „kivių“ (ne vaisių ir ne paukščių) krašte, gyvena tokie aistringi buriavimo „sirgaliai“, kad VOR administracija baiminosi dėl buriuotojų saugumo. Ypač – vandenyje, kai vietos buriuotojai ir „motoristai“ tuntais plaukia sutikti ir palydėti jachtų.

VOR vadybininkai ilgai derėjosi su miesto valdžia, kad ši užtikrintų pakankamą laisvę sportininkams distancijoje.

Visa artėjančios „vandenynų ralio“ regatos lentelė su uostais ir distancija:

VOR 2011-12 racing schedule


6 Comments

Southampton · 2010/04/20 at 00:41

Butinai Loriento Pro-Am race sudalyvausiu,butinai!

Rokas Arbušis atsakė:

@Southampton,
vyras!

Deivis · 2010/04/20 at 07:34

Somalio krantai aplenkiami pagarbiu atstumu, bet klausimas ar piratai nesumastys paišdykauti. Tikėkimės, kad ne. Nėra juk jokio baisaus turto, nors “Ant bangos” rašė apie užgrobtą jachta besiplaukiojančių britų šeimyną.

Rokas Arbušis atsakė:

@Deivis,
bėda, kad Somalio piratai jau seniai toli nuo savo krantų piratauja. nesaugu nemažoje Indijos vandenyno dalyje.
bet šiuokart, VOR teigia, bus saugu.

SailingBoy · 2010/04/21 at 11:18

Somalio piratai perejo i kita lygi: jie uzgrobtais laivais grobia kitus laivus, stabiliai auganti organizacija 😉

Nauticalis atsakė:

@SailingBoy,

Toli dar jiems iki VOR “bolidų“, kad suvaldytų – nebe tas amžius… 😀

Comments are closed.