Volvo Ocean Race

Darijus savo komentare užsiminė apie temą, kuri mano galvoje sukasi jau seniai. Ir kaip sykis šį savaitgalį pasirodė informacijos, bent dalį temos apžvelgti. Taigi, ar bus kitos „grand regatos“ ekonominės (finansinės) krizės akivaizdoje?

„Volvo Ocean Race“ bus, bet „kūdesnė“. Vyks ji po trejų metų (anksčiau vykdavo kas ketveri metai) – 2011-2012, startas ir finišas bus Europoje. Regata vyks mėnesiu trumpiau, nei iki šiol, nes etapų uostų bus mažiau nei dabar dviem-trim.

Tikslus regatos maršrutas bus aiškus tik kitų metų pirmoje pusėje, bet jau dabar sudarytas komitetas, kuris atrinks tarpinius etapų uostus (naivu tikėtis, kad Klaipėda galėtų pretenduoti, bet juk pasvajoti galima, ar ne?). Pirmieji pageidavimą tapti tokiu uostu pareiškė brazilai.

Be abejo, naujasis maršrutas bus planuojamas atsižvelgus į sėkmingus (ne jachtoms ar jų įguloms – pamenate, kiek gedimų butą IV etape, o rengėjams ir komandų rėmėjams (deja, ne Rusijos ekipai) etapus Azijoje – Indijoje ir Kinijoje.

Neslepiama, jog visi šie pakeitimai padaryti taupant rengėjų ir dalyvių lėšas. Juk kalbama apie dešimtis (ar šimtus?) milijonų eurų. PO JAV prasidėjusios ir visą pasaulį žemyn tempiančios krizės taupoma bus nepaisant to, kad, palyginus su ankstesnėmis regatomis, šioji sulaukė didžiausio visuomenės ir žiniasklaidos dėmesio (bet apie tai – kitas įrašas).

Būsimos regatos rengėjams kyla „grand“ uždavinys: mažinti savo ir komandų investicijas į varžybas ir tuo pačiu didinti jų atsiperkamumą.

Iš jau žinomų „taupymų“ yra sumažintas 40 procentų jachtos burių skaičius. Be to, leidžiama priekinę burę sukti aplink štagą, o tai reiškia, jog komandoje nebereiks vieno ekipažo nario. Beje, mažiausiai 3 įgulos nariai turės būti jaunesni nei 30 metų.


2 Comments

Ginaitė · 04/10/2009 at 12:13 PM

„…didinti jų atsiperkamumą“

O kaip tokios regatos atsiperka? Iš kur pajamos?

Darijus atsakė:

@Ginaite, cia kaip ir su krepšiniu. Verslo planas tas pats, tik išlaidos mažesnės :).

Comments are closed.