Star1-Aero [arbusis.lt]

Dar spėjau parskristi iš Anglijos „Star1“ avialinijų lėktuvu – žiniasklaida mirga pranešimais apie šios kompanijos sulaikytus lėktuvus (ar vieną ir tą patį?), atidėtus skrydžius ir svetur įstrigusius keleivius.

Ieškant pigiausių bilietų (itin pigius galima rasti, tik jei jų paieška tampa darbu) man labai gelbėjo, tiksliau, padarė didžiają dalį už mane. Beliko bakstelti pirštu ir pasakyti „šitas“. Pasirinkau „Star1“ nes skrido iš Vilniaus ir protu suvokiamu laiku (ne paryčiais, ne naktį).

Aš keliauninkas nepriekabus, suprantu, kad pigių bilietų kaina yra nepatogumai, tad skrydžiais pirmyn ir atgal likau patenkintas. Kas, kad Stanstedo oro uoste ne iš karto buvo informacija, kad „Star1“ (ar oro uostas?) pakeitė išvykimo vartus (gate).

Kol blaškiausi prie vartų, kurie nurodyti įlaipinimo talone (boarding pass), svarstydamas, na kur tie tipiški lietuvių veidai, mano tipiška rytų europiečio veidą pamačiusi britė oro uosto darbuotoja papasakojo apie pakeitimą ir pirštu parodė, kur eiti.

Tik gerokai vėliau per garsiakalbius pranešėjai informavo apie pakeitimus.

Į Angliją skridome pilnu lėktuvu, atgal į Lietuvą jis skrido pustuštis, todėl vos pakilus buvo galima pasirinkti patogesnį krėslą, ką ir padariau. Ir dar pasimėgavau prabanga – pavalgiau kelių km aukštyje už 17,50 Lt.

Kitas niuansas – nusileidus Stanstede, keleiviai plojo. Nusileidus Vilniuje – ne. Nesuprantu, kodėl jie ploja savo kasdienį darbą dirbanties lakūnams. Tai plokite ir troleibusų vairuotojams. Daugiau šansų, kad šie girdės plojimus.

Aš gi paplosiu po kurio laiko naujai lietuviškai aviakompanijai, kurioje net be padidinimo stiklo matysis tos pačios „Lietuvos avialinijų“, „FlyLAL“, o dabar ir „Star1“ ausys.

Man neteko patirti, ką reiškia nežinioje laukti skrydžio – bus ar nebus? o kada? o kaip? Atrodo, kad keli šimtai su „lietuviška žvaigžde“ (tai ir avialinijos, ir turizmo kontora po to pačiu „stogu“) svetur išvykusių lietuvių namo kelio ieškosis patys.

Kartais pagalvoji: gal ir smagu pasilikti dar užsienyje. Bet greitai persigalvoji: jei jau likti, tai savo noru, nes, pošimts, turiu pasirinkimo teisę, ar ne? Net kai tave pastato į keblią ar be išeities padėtį, gali rinktis kaip reaguoti.

P.S. Nuotraukoje lėktuvas su „rankove“ keleiviams — orlaivis, kuriuo parskridau.


4 Comments

Jonas · 09/25/2010 at 9:04 PM

Dar iš oro uosto ypatumų serijos:
Visada prieš atsidarant vartams lietuvaičiai susirenka prie vartų laukt, kad užsiimtų geriausias vietas. O juk visos vietos daugmaž vienodos, jų visiems užteks… Bet bandos jausmo genami visi ir sustoja. Porą kart buvo kad lėktuvas vėlavo pusantros valandos, tai jie visą tą laiką ir prastovėjo :)

Rokas Arbušis atsakė:

@Jonas,
manęs Stanstede klausė, kur norėčiau sėdėti, gal net prie lango? nustebau — negi pigiose avialinijose galima pasirinkti? sakiau “nevermind”. pakilus persėdau.
abiem atvejais į lėktuvus įlipau paskutinis. o kur skubėti?

Jonas atsakė:

@Rokas Arbušis,
Su kuria oro linija čia skridai? Ryanair tokių klientų aptarnavimo aukštumų nesiūlo – jei ne visi bilietai išpirkti, tai tik keleivius labiau į galą susodina, taip lėktuvas aerodinamiškesnis tampa :D

Rokas Arbušis atsakė:

@Jonas,
mano avialinijos — mano įrašo herojai

Comments are closed.