Buvau kiek primiršęs šią rubriką, kurią prisipažinsiu, nusižiūrėjau iš Radiocool.lt. Tad pristatau dar vieną įvairenybių rinkinuką, užsilikusį mano juodraščiuose. Šįkart be burlaivių.

Ne tai, ką manote

De Bouganville

Netikėkite savo akimis – šis laivas neskęsta ir jokia čia katastrofa. Taip barža (?) „De Bouganville“ išpila krovinį – prasiskečia ir viskas tik šmurkšt ir jūros dugnan nubyra. Nuotrauka daryta Australijoje, šalia statomo Sidnėjaus jūrų uosto krovininių terminalo. Keista, kodėl toks principas panaudotas, negi ne paprasčiau padaryti atveriamą dugną, kaip baržose, kokių ir Klaipėdoje besidarbuojančių galima pamatyti. Bet jei jau toks laivas yra, matyt tokio ir reikėjo.

Danijoje neliks ledlaužių?

danish icebreaker

Valstybinė Danijos ledlaužių tarnyba gali būti uždaryta, o jei reikės ledlaužio, kiekviena laivybos kompanija pati juos turėtų samdytis. Nes Danijoje manoma, kad dabartiniai laivai turi pakankamai galingus variklius ir korpusus pralaužti ploną ledą, o šylant klimatui, šioje šalyje vis mažiau reikia ledlaužių paslaugų.

Danija turi tris ledlaužius (nuotraukoje): „Thorbjorn“ (statytas 1980 m.), „Isbjorn“ (1966 m.) ir „Danbjorn“ (1965 m.). Nuo 1965 metų Danijoje buvo tik 7 šaltos žiemos, kuomet uostuose prireikė ledlaužių, paskutinį kartą – 1996 metais.

LEGO lėktuvnešis

lego-bateau

Vyrai – dideli vaikai, tai ir jų žaislai dideli. Argi ši nuotrauka nepatvirtina šio posakio? Čia jums ne „makdonaldiniai“ LEGO rinkinukai, čia ui kiek reikėjo kantrybės ir kruopštumo tokį laivą surinkti. Galite pažiūrėti daugiau nuotraukų. Apie suaugusių vyrų žaidimus LEGO kaladėlėmis daugiau Grumlinas išmano, įdomių ten dalykų rasite.


5 Comments

scania · 07/19/2009 at 12:11 PM

Įdomiai čia su tuo savivarčiu :D
Įdomu, kiek brangiau kainuoja toks laivas, nei įprasta barža? :)

Rokas Arbušis atsakė:

@scania,
nenumanau kiek barža kainuoja, tad sunku pasakyti, ir kiek toks laivas. įtariu mažiausiai triskart brangesnis.

Valentina · 07/20/2009 at 9:05 AM

Siaip kraupokai ta barza atrodo…

gramas · 07/20/2009 at 10:42 AM

Cia yra “splitbarge” tipo pagalbinis laivas. Korpusas virsuje sujungtas vyriais, o apatines puseliu dalis valdo galingi hidrocilindrai. Paemes krovini nuo dragos (dugno gilinimui naudojamas irenginys), toks laivas veza grunta i ispylimo vieta, atidaromas pusiau ir krovinys pats isbyra. Idomiausia tai, kad, ispyles krovini, laivas del konstrukcijos savybiu uzsidaro pats, o hidrocilindrai tik uzrakina vel susijungusias dalis.
Pasirodo, paskutiniu metu Kinijoje tokiu laivu nemazai uzsakineja olandai. Kiek teko su jais reikalu tureti – tai ju racionalumu abejoti neverta ir toks laivo tipas turbut tikrai pranasesnis lyginant su “kiauro dugno technologija”.
Dekui uz neiprasta nuotrauka, Arbusi – privertei kazka naujo suzinoti.

Rokas Arbušis atsakė:

@gramas,
tau dėkui už naujas žinias :)

Comments are closed.