VOR_20159-AZUL

Ambersail“ rugpjūčio 23 dieną startavo neabejotinai svarbiausiose savo 2010 metų sezono varžybose – regatoje „Sevenstar Round Britain and Ireland“ .

Dar prieš startą lietuviai buvo garbingai paminėti šalia aštuonių, suprask – marinistinių, nacijų.

Kokios tai rimtos varžybos užsiminta ne kartą, o žvilgterėjus į jų istoriją panašu, kad Royal Ocean Racing Club specialiai rengia šias lenktynes kas keleri metai taip išlaikydami jų prestižą.

Bet grįžkime prie šiųmetinės regatos, kurios dalyviai prieš startą sužinojo apie esminį distancijos pakeitimą: „ Dėl itin atšiaurių oro sąlygų vakarinėje Airijos pakrantėje, kurios numatomos rugpjūčio 26 d., nuspręsta, kad regatos dalyviai apie Didžiąją Britaniją ir Airijos salas plauks prieš laikrodžio rodyklę.

Nuotraukoje viršuje matyti, kad po starto jachtoms vėjo nestigo. Ir jau pirmą regatos dieną iš distancijos pasitraukė supermaxi klasės jachta „ICAP Leopard“.

Jau „žiojausi“ rašyti, kaip „Ambersail“ beveik neatsilieka nuo 40 pėdų ilgesnės (neskaičiavau kiek šimtų kvadratų didesnio buringumo) ir daugybės greičio rekordų pasiekusios jachtos, kai še tau kad nori – šioji, pirmavusi iškart po starto, pranešė grįžtanti į krantą. Pirmadienį vakare priežastys žinomos nebuvo.

Liūdna, nes, pajuokaukim, neliko rimto varžovo lietuviams. Juolab „ICAP Leopard“ plaukė mano simpatija Sam Davies.

Jei rimčiau, varžovai šioje regatoje labai rimti ir jei „Ambersail“ patektų tarp prizininkų ar fiziškai, ar perskaičiavus laiką, būtų fantastika. Mokslo, sporto ar steampunk. Nors tokios galimybės neatmesčiau.

Bet pažiūrėkime kas tokie plaukia:

IMOCA 60 klasės jachta „Artemis“ — britų pietinės pakrantės buriuotojų pasididžiavimas, „Vendee Globe“ dalyvė ir apskritai ištisa buriavimo industrija. Galų gale jiems priklauso nuo 1976 metų nepagerintas šių lenktynių rekordas — 7 dienos ir 4 valandos.

VO70 klasės jachta „Groupama“. Kaip jau rašė „Ant bangos“ , tai praėjusių „Volvo Ocean Race“ lenktynių nugalėtoja „Ericsson 4“. Ir kas gi prie šios jachtos šturvalo? Ėgi pats Franck Cammas, mažiau nei per 50 dienų trimaranu apiplaukęs Žemę ir tuo pagerinęs rekordą.

VO70 klasės jachta „ Telefonica Azul“ — dar viena praėjusios VOR regatos dalyvė, tik tuo metu ji vadinosi „Telefonica Blue“. Kokios tai jachtos (VO70), neversdamas pacituosiu su „Azul“ šioje lenktynėse plaukiantį Neal MacDonald : „...Volvo Open 70s are amazing boats. I still consider myself a dinghy sailor and a Volvo Open 70 is about as close as you can get to a massive 70 foot skiff. They are tough but fast to sail and they reward good crew work and practice.“

Ir tai tai, kaip sakoma, „ledkalnio viršūnė“. Esu tikras, kad apie kiekvieną kitą iš 25 (2 jau „retired“) regatos jachtų galima parašyti po atskirą įrašą, o jos komandos narių CV ir jachtos prizų kiekis keltų deramą pagarbą.

Beje, šios išvardintos jachtos ir „John Merrick II“ buvo priekyje „Ambersail“ vėlų pirmadienio vakarą naktį  stebink lenktynes „Google Earth“ gaublyje.

Tad stebim ar žaidžiam, finišo laukiam, saviškiams sėkmės linkim.

P.S. Turintieji „Facebook“ profilį gali susirastį puslapį „Palaikom Ltu1000 “Ambersail” Lenktynėse aplink Angliją“ ir jį „pamėgę“ („Like“) galės tikėtis informacijos iš pirmų lūpų ir nuotraukų iš įvykio vietos.

Mantui Kalaušiui leidus, publikuojame vieną jo darytą nuotrauką:


5 Comments

ArMa · 08/24/2010 at 11:30 AM

Ambersail dingo iš trakingo? Kas nutiko?

gramas · 08/24/2010 at 11:43 AM

trakinge rašo “not localized”, jeigu pasitrauktų – būtų “retired”.

ArMa atsakė:

@gramas, Tai gal trakeri pamirkino ;-)

Rokas Arbušis atsakė:

@ArMa,
kas nors nugriuvo ant trakerio. vėl jie yra. III pozicijoje.

ArMa atsakė:

@gramas, Jau atsirado 13,8 kts

Comments are closed.