Saugumas – visų pirma

Published by Rokas Arbušis on

IMG_1132

  • Mokomoji gelbėjimo operacija ties Klaipėda 2006 pavasarį.

Britų saugumo vandenynuose organizacija „Ocean Safety“ pristato unikalius jūrų saugos kursus „Spring 2009“. Taip siekiama mokyti įgulas, jų šeimos narius, kaip naudotis saugos įranga ir dirbti komandai įvykus nelaimei jūroje.

Kursų dalyviai, kviečiami dalyvauti sesijoje, kur bus mokoma gelbėjimo baseine. Lietuvoje iki šiol panašius mokymus, kiek žinau, yra daręs tik „Ambersail“ trečiosios įgulos kapitonas Tauras Rymonis.

Britai kursus rengti ketina pagal kiekvienos įgulos ir jų šeimos narių poreikius, pagal laivo tipą, buringumą, lenktynėms ar kreiseriniam buriavimui. Teoriniai nurodymai, kaip naudotis gelbėjimosi ir išgyvenimo įranga, jungiami su praktinėmis pamokomis.

Kol kas skelbiama (taip, čia reklama), jog visi norintieji galės aplankyti „Ocean Safety“ stendą kitų metų sausio 9-18 dienomis vykstančioje parodoje „Londono Excel Boat Show“ arba rašyti elektroniniu adresu training@oceansafety.com.

Jei kas bus Londone tomis dienomis (ar turi draugų ten) – tegu surenka kuo daugiau info. Užteks vien į neįperkamus laivus dairytis :) Gal pavasarį, jei ne LBS rėmuose, tai klubai savus kursus galės padaryti.

Pavyzdžių jau turime:

  • Jau minėtas „Ambersail“ atvejis.
  • Ir 2006 metų gegužės mėnesi netoli Klaipėdos uosto surengta mokomoji gelbėjimo operacija.

Ačiū „Brabander“ kapitonui Valdemarui Vizbarui, be kurio tikriausiai nebūtų įvykusios LBS, Karinių Oro Pajėgų ir Klaipėdos uosto gelbėjimo tarnybų mokomosios gelbėjimo pratybos.

Dalyvavo apie 100 buriuotojų, jachta „Rėja“, gelbėjimo laivai „Šakiai“ ir „Žaibas“, sraigtasparnis Mi-8. Vyko avariją patyrusios jachtos paieška, gelbėjimo plausto paieška, žmogaus nukėlimas iš jachtos ir iš vandens, žmogaus nuleidimas į gelbėjimo laivą, gelbėjimo plaustų praktinis naudojimas atviros jūros sąlygomis.

Manau, visiems dalyvavusiems tai buvo naudinga. Ypač, žinoti, kaip bendrauti per raciją su gelbėtojais, ir kokiomis sąlygomis sraigtasparniai gelbėti negali. Man įsiminė ir dar vienas dalykas – mūsų naudojami Mi-8 ir amerikiniai skiriasi tuo, kad jų kabinos durys kitoje pusėje. Tai pakankamai svarbu, sukant jachtą į sraigtasparnio pusę.