sailing-books

Tęsiant blogų reklamos savaitės temą, bet ją truputį praplečiant – man žinomi lietuviški buriavimo tinklapiai, kurie savo esme, dizainu ar kitomis funkcijomis nepatenka į manąjį tinklaraščio supratimą. Kitaip tariant, lietuviškas virutalus buriavimo resursas, alfabeto tvarka. Teksto daug:

Amber Route  — atnaujintas, trimis kalbomis aktyvių ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje Vytautės ir Olivie tinklapis. Fono spalva niuroka, naujienų norisi dažniau. Ypač, kai viską esi skaitęs. Bet jei jūs ne tokie – čia rasite daug įdomaus. Kaip ir kitame jų tinklapyje Sea Club — truputi primirštas gerai startavęs tinklapis. Yra aktualios informacijos. Ypač jachtų prieplaukos. Galerijoje yra į ką akis paganyti.

Ambersail klubas — uždaras (?) ambicingų verslininkų klubas su ambicingais siekiais, kuriuos jau gali pergalvoti, nes panašu, jog tikslai pasiekti. Gal nespėjo tinklapyje (kuriame skraido „flešiniai“ paukščiai, o kraunasi greitai — super) pakeisti, nes žinome, kad šio klubo (ir ne tik) vyrai pasaulio buriavimo elite jau priimami kaip savi. Per daug išgyriau „uabą“? Kad nebūtų taip saldu: tinklapyje informacijos ne fontanai, atnaujinama retai, greitai permetus akimis greitai ir pasimiršta. Klubinis webas.

Gero vėjo — regatos puslapis gyvas ir aktualus tik prieš ir po lenktynių. Atsargiai žiūriu į renginių puslapius: o ką jie rašys, kai regatos nevyksta? Apmirę ir tokie grandai kaip „Volvo Ocean Race“, „Vendee Globe“ , tik nesuki sau galvos – yra ką ir be jų skaityti, kuomet jie neaktualūs.

Buriavimas — Kauno buriuotojų, jei tiksliau, tų kuriuos vienija „Turistinių burlaivių savininkų asociacija“ (bet ne tik) tinklapis, kartais aktualus visiems. Yra naudingų („Patarimai“), įdomių („Galerija) skilčių, forumas (aš taip ir nepamėgau jais naudotis), visada skelbiama aktuali varžybų informacija. Rezultatus perskaičiuoja ir kauniečiai.

Buriuotojų mėgėjų klubas — pirmame puslapyje sveikina sulaukus 2009 metų Kalėdų. Turi 2007 metų nuotraukų, nesutvarkytą TVS. Ryškiai yra svarbesnių reikalų, nei webas.

Tūkstantmečio odisėja — geriausias Lietuvos tūkstantmečio paminėjimas — pasaulinis įvykis baigėsi ir informacija Odisėjos tinklapyje atnaujinama tais retais atvejais, kai „Ambersail“ dalyvauja varžybose. Bet jei šį tinklapį išjungtų, būtų skauda – jame sudėta daug informacijos, kurios kartais čia ir ieškau. Buriuotojams reikalinga ir naudinga.

Kauno žalgirio jachtklubas  — pabandykite rasti įdomios buriavimo informacijos tarp reklaminių tekstų. Bet kas sakė, kad tokia informacija privaloma?

Kreiserinio buriavimo mokykla  — įkurta jachtos kapitono Artūro Dovydėno, ji sukėlė teigiamą postūmį Lietuvos buriavime, atvedė daug žmonių į buriavimą ir tikrai buvo, o gal ir yra, gaivus oro gurkšnis kiek sustabarėjusioje sistemoje. Tačiau to nepasakysi apie tinklapį: menantis akmens amžių (Yahoo! GeoCities laikus) dizainas su šypsenėlių ikonomis pirmame puslapyje nepuošia jokios įstaigos tinklapio.

KMR  — beveik visus -ausios titulus galinčios pasiimti regatos tinklapis, padarytas, ant, kaip patys sakė, „jau senovinio TVS“. Tokį ne iškart perprasi. Lentelės ir HTML yra blogis, sakau, nes neperpratau. Tinklapis gyvas tik lenktynėms ir tai normalu.

LBS  – oficialus Lietuvos buriuotojų sąjungos tinklapis. Antras webas, prie kurio esu prikišęs nagus. Save kritikuoti sunkiausia – ne viskas ten taip, kaip turi būti. Bet geriau negu buvo.

Marijmapolės buriuotojų klubas – suvalkiečiai pagailėjo visko: nuosavo vardo (domeno), interneto talpinimo (hostingo), dizaino ir gaili informacijos. Nors apie įvykius „Ventainėje“ aš sužinau čia.

Marinus Media — vieno žmogaus tinklapis nepatenka tarp blogų , ne tik dėl dizaino ar TVS, bet ir savo komercinės pakraipos. Šalia radęs vietą ir „Marinus“ klubas, ir įdomi buriavimo informacija, ir reklama vestuvininkams.

Minge.lt  — pirmasis Minijos klubo tinklapis (nesigilinkime, kodėl negalėjo likti vienas) buvo virtęs įdomiu Andriaus Varno kelionės aplink pasaulį žurnalu. Ima siutas, kad visa informacija nebepasiekiama. Kas čia per žaidimai?

Minija  — kultinio (nepabijokim to žodžio) klubo tinklapis. Įdomaus dizaino, kurį keikti pradedi kai interneto ryšys lėtas arba žiūrėdamas per mobilų įtaisą – nafyg tuomet reikalinga ta nuotrauka dešinėje? Daug informacijos tik klubiečiams, bet yra ką pamatyti ar paskaityti ir visiems buriavimu besidomintiems.

Ostmarina  – jachtos „Lietuva“ ir prie jos esančio sporto klubo (juridiškai gal kita formuluotė) tinklapis, ne taip seniai pakeitęs dizainą į modernesnį ir vis dažniau atnaujinantis informaciją. Pasitaiko, kad čia sužinai greičiau, nei kasdien bendraudamas su Osvaldu. Arba „Facebooke“ — jachtos įgula čia aktyvi.

Panevėžio jachtklubas  – panevėžiečiai turi kuo didžiuotis: jų klubietis Valentinas Leipus ir Lietuvis trispalvę, ir klubo vimpelą iškėlė Antarktidoje. Na ir kas, kad kelionė „turistinė“. Šis įvykis užima bene daugiausiai vietos skurdžiame turiniu ir dizainu puslapyje. Bet yra visa informacija, o kai jos man reikėjo, radau čia.

Rimtauto Rimšo tinklapis — tarp blogų nebuvo tik todėl, kad neturi RSS (išties kažkas yra, bet taip kreivai veikia, kad manykim, jog nėra), reiškia nėra skaityklėje. Atnaujinamas retai, bet yra nemažai reikalingos informacijos, kurią skaitydamas jauti – moka valdyti plunksną Rimtautas. Ir galva jam ne tam, kad į pilvą neprilytų.

Rėja  – bandant atsidaryti tinklapį interneto naršyklės perspėja apie pavojus. Jų nebijantys gali pamatyti tai, kas gyvavo iki 2008 metų. Iš kitos pusės gal ir gerai: Vizbarų šeimyna savo pavyzdžiu rodo, kad yra aktyvūs, plaukiojantys, o ne virtualūs, buriuotojai.

RS 280– nustebau gruodį sužinojęs, kad veikia autentiškos lietuviškos (kaunietiškos?) jachtų klasės tinklapis. Nesireklamavo visai. Kad ir ką galvotum apie „vietines kaimo lenktynes vietinėmis valtimis vietinėje baloje“, bet RS 280 jachtomis buriuoja tikri asai. Tą jie įrodė dar prieš atsirandant šiai klasei, tą jie įrodo plaukdami kitomis jachtomis kitur. Tai ir vietinių jachtų peikti neina, ir jų tinklapyje yra ką pažiūrėti.

Vėjo ainiai – Kaišiadorių jachtklubo puslapis. Vidaus vandens telkiniuose jūrinės romantikos nerasi, tačiau ir čia buriuojama, ir „Vėjo ainiai“ galėtų būti drąsesni bei labiau savimi didžiuotis – daugiau apie save papasakoti.

Vilniaus jachtklubas  — galvojau, kad tinklapis numirė taip ir nespėjęs atsitiesti po renovacijos, bet gyvas ir rašo apie puslapio rekonstrukciją. Archyve yra visa informacija, bet tos žinutės veikiau skelbimai, nei žinios. Tinklapyje skelbiamas jachtų reitingas, bet sužinoti visų varžybų rezultatus painu, nes kiekvieną regatą rengia vis kiti buriuotojai.

Pažiūrėjau ką parašiau ir matau, kad daug kritikos pažėriau. Susireikšminusių įsižeidusių ponų turėtų rastis. Todėl ir noriu buriuoti ne Lietuvoje, kur nebūtinai turi žinoti visus savo hobio draugus, o už nuomonę niekas nesiūlo snukin, neskambina telefonu ir nereikalauja pašalinti įrašo (ei, čia tinklaraštis!), neįžeidinėja, nepravardžiuoja, viešai nežemina, neapsimeta įsižeidusiu. Galu gale nesusireikšmina.

Bet rašau ir šypsausi, nes prisimenu Raimondo Šiugždinio žodžius: „Skaitome. Ačiū. Kritika verčia mus pasitempti“ (citata iš atminties). Aš nebūtinai teisus, bet teisės į nuomonę nepraradau.


7 Comments

Linas · 01/08/2011 at 3:57 PM

Sveiki vėjo broliai. Skaitau ir niekaip nerandu jokios informacijos apie patį didžiausia suvalkijos buriuotojų klubą, tai Vilkaviškio buriuotojų klubą “ŠKVALAS”. Galbūt mes per mažai reklamuojamės tačiau 2009 Mingės regatoje jau buvome atsivežę tris jachtas. Vilkaviškis išskirtinis tuo, kad mes turime net 5 daugiakorpusines jachtas – trimaranus, o viso klubo uoste praeitą sezoną stovėjo 14 jachtų. Šiais metais prognozuoju net iki 20 stiebų. Tad maloniai kviečiam apsilankyti, nors ir kuklioje mūsų svetainėje http://www.skvalas.lt
Vilkaviškio buriuotojų klubo prezidentas Linas Venslovas

Rokas Arbušis atsakė:

@Linas,
Minijos regatos rengėjai puikiai pamena jūsų vizitą ir dėl to kitų metų regatoje uždraudė dalyvauti daugiakorpusinėms jachtoms.
bet ne todėl jūs pas mane nepaminėti. sąžiningai sakau: užmiršau. kelis kartus pažiūrėjau, nieko rimto nemačiau ir pamiršau. gi dabar, matau, atsinaujinę, daug informacijos įsidėję. pasklaidysiu — įdomu.
ir tikrai geriau reklamuotis galite. bet tai liečia praktiškai visus.

aras is minges atsakė:

Sveiki visi!
Reikėtų patiksinti Roko atsakymą, nes dabar pagal prasmę gaunasi, kad NDBLR organizatoriai (tokiu save laikau) – “uždraudė dalyvauti daugiakorpusinėms jachtoms”. Labai atsiprašau už tokią interpretaciją ir noriu paaiškinti, dar kartą, situaciją.
Klubas MB administruoja krantinę, kurios ilgis apie 80 metrų, laivai stovi statmenai kranto, farvaterio kraštas yra per 20 metrų nuo kranto. Tarpai tarp švartavimosi pirštų nuo 5,9 iki 6,7 metro, viename tarpe stovi po dvi jachtas.Antroje eilėje, prie plūduro, tiltelio gale trumpam gali stovėti dar po vieną laivą. Norėdami priimti platesnę nei 3,5 m pločio jachtą, mes turime padėti daug pastangų. Klube pastoviai užimtos visos vietos. Prieš regatą mes prašome visų, kurie sezoną ruošiasi užbaigti plius-minus savaitė regatos datai, tai padaryti iki regatos. Taip sukuriame 3-5 laisvas vietas. Uždarę slipą ir jame sustatę mažagrimzlius, regatą aptarnaujančius laivus, išlošiame dar 3 vietas. Kadangi į regatą atplaukia iki 30 svečių laivų, mes užpildome visą savo prieplaukos akvatoriją. Primdami daugiakorpusinius laivus vietos problema būtų dar aštresnė.(Minėtoj regatoj trimaranai stovėjo už klubo ribų ir buvo problema dalyviams patekti į renginius). Kita vertus, klube nėra nei vieno daugiakorpusinio, nei vieno jų entuziasto, todėl nėra kam domėtis jų handikapais, atskira grupe ir pan. Šiuo metu situacija tokia, gal ateityje ji keisis (kuo labai abejoju). Dėl šios situacijos labai apgailestauju ir nuoširdžiai atsiprašau “Škvalo” klubiečių. A.S.

Rokas Arbušis atsakė:

@aras is minges,
ok, „uždraudė“ žodis gal ir per stiprus. ir ne visai ta reikšmė, kaip pagal paaiškinimą „trūksta vietos“ (tiek krantinėje, tiek regatos įskaitoje).

Linas atsakė:

Norėčiau ir aš dar šiek tiek patikslinti informaciją. Taip mes regatoje švartavomės už jachtklubo ribų, bet tikrai mums nebuvo jokiu problemų patekti į renginius, ir mes tikrai nereikalavom išskirtinių vietų prieplaukoje. Trimaranai turi privalumų net ir švartuotis bet kur, nes juose nėra falškilio ir jais galima priplaukti praktiškai bet kur dėl ypatingai mažos grimzlės. Mes su malonumu būtume švartavęsi kad ir toje pačioje vietoje už klubo ribų, tik deja mano manymu (gal aš ne visai teisus) lietuvos buriuotojai nelaiko trimaranų -jachtomis, ir nenori ysileisti y savo ratą kitokių laivų, kai tuo tarpu pasaulyje trimaranai ypatingai vertinami, turbūt visi puikiai žinote, kad pernai metų amerikos taurę iškovojo būtent trimaranas BMW Oracle. Mingės regatoje mums būtų pilnai pakakę tik parašyti kas ir kelintas atplaukė, bet regatos organizatoriai nusprendė kad neverta apskritai skelbti trimanų plaukimo, dėl to ir kilo skandalas, prie kurio aš jau nebenorėčiau sugryžti. Norėčiau tik paprašyti, kad nenurašytumėte mūsų vien tik dėl to kad mes kitokie.

G. · 01/09/2011 at 11:13 AM

Na, jei nieks neskambina ir neprašo ištrinti/pašalinti/koreguoti,- vadinasi yra dar kur stengtis ;)

Rokas Arbušis atsakė:

@G.,
taip taip, yra kur tobulėti.

Comments are closed.