• Faktas: jachtoms reikia priežiūros ir remonto.
  • Klausimas: kur gauti kokybišką aptarnavimo paslaugą?
  • Nuomonė: čia surašiau savo nuomonę, grįsta patirtimi. Stengiausi vengti apibendrinimų. Nieko nerekomenduoju ir nepatariu: informaciją imkite, o sprendimus darykite savo galva.  

 

Rokas Arbušis

Nuo ko pradėti darbus? Kiekvienos sezono (ir kiekvienos dienos) klausimas. Išsprendžiamas.

 

Ostmarina.lt. Jos vadovas Marijus Eidukevičius ko gero yra tas žmogus, kurį bloguoju linksniuoja daugiausiai mano girdėtų buriuotojų. Ir tardami jo pravardę „Bananas“, suteikia jai niekinantį atspalvį. (Dažna klaida — nuvertinti žmogų.) Nepaisant to, o dar ir to, kad vadyba šlubuoja ir jis seniai šimtus kartu turėjo bankrutuoti, Marijaus komanda yra pirmoji pagalba sezono metu ir rimti darbai rudens-pavasario ne plaukiojimo metu. 

Šitie vyrai mane gelbėjo ne kartą. Žinau čia dirbančius bent du, kurių gebėjimais, kruopštumu ir žiniomis nedvejoju. Procesą prižiūrėti reikia, derybos emocingos, kokybė ne visada tenkina. Tik kartais kitos išeities nėra.

 

Marine Service Lithuania. Viliaus Kapočiaus komanda yra antroji greitoji pagalba, ypač dėl variklių. Jie taip pat suko mane ne kartą iš bėdos. Darbų vasarą  turi į valias, pagauti Vilių pavyks ne iškart, dėl užimtumo komunikuoti naudinga aiškiai ir dar pasitikslinti. Gal net ne vieną sykį. Bet tai labai geranoriška ir padedanti komanda. 

Kartą jie remontavo elektroniką, kai jau negalėjo niekas kitas. Nerado bėdos ir jau ruošėsi eiti namo, bet parvijau prie jachtos, darsyk prie mano akių viską patikrino, rado gedimą ir sutaisė (tik reikėjo savo detales važiuoti iš namų atsigabenti). Tai buvo vienintelis WTF kartas.

 

Laivo sandėlis, prekės ženklą pakeitęs į Garant Boats. Pasiruoškite mokėti pinigus, jų įkainiai aukšti. Tačiau verti to. Dirbau pas juos, spėjau pamatyti firmą iš vidaus. Jie apsiims – padarys. Tai viena solidžiausių firmų rinkoje, o jų vyriausias meistras Modestas Urbikas yra vienas galvočiausių mano sutiktų meistrų ir dar labai malonus bendrauti. Pati firma labiau orientuojasi į motorlaivius (kas labai natūralu — jų yra dešimtimis, šimtais kartų daugiau nei jachtų), po truputi sukasi ir į buriuotojus.

Kartą prašiau jų pagalbos dėl elektronikos. Atvažiavo, konstatavo problemą, kurią ir pats žinojau, ir nepateikę sprendimo išstatė sąskaitą. Po tokio WTF supranti, kad naudinga gilinti elementarias elektros žinias.  Daug daugiau kartų atvažiavo, sutaisė vietoje arba pasakė, kada tai padarys ir padarė. 

 

Gitana. Jie įdomūs tik tiems buriuotojams, kurių jachtose Yanmar varikliai. Ir visiems tiems, kas nori dirbti su profesionalisi įrankaiis, bet apie religiją dabar nekalbam. Yanmar kompanija, atodo,yra vienintelė, kuri variklius kūrė specialiai laivams, o ne adaptavo traktorių motorus. Iš to kyla vienas apribojimas – tik jiems tinkamos detalės. Todėl padeda Gitana, kurie yra oficialūs Yanmar atstovai. Mačiau pas juos ir pakabinamų Honda variklių, tad nėra visai nutolę nuo vandens.  

Kaip dirba Gitana meistrai, reikia žiūrėti. Ne kontroliuoti, o pasimokyti kaip dirbti, ką dirbti ir kaip bendrauti su klientu. Nėra likę nei vieno nemalonaus įspūdžio po jų paslaugų. 

 

Klaipėdos Pilies uostas. Čia ne tik laiko laivus, bet gali juos ir aptarnauti. Kartą prašiau korpuso darbų, pasakė kainą, kuri man pasirodė kosTmosas, nuo data smulkius gelkouto darbus atlieku pats. Kitos oficialios patirties neturiu.

Pilies uostas ir Klaipėdos laivų remontas (KLR) yra yra dvi atskiros tų pačių akcininkų įmonės, kurioms vėl vadovauja tas pats žmogus, gal todėl iš šalies atrodo, kad darbus dirba ir KLR darbininkai. Neoficialiai teko naudotis jų paslaugomis (chaltūra), bet tam reikia pažinčių, o mano patirtis pažintys per pažintys nekokia – neaišku dėl terminų, kainos, kokybės. Dabar kai kuriuos meistrus jau žinau pats ir kreipiuosi tiesiai, bet tik po darbo valandų, privačiai. Pas mus vis dar geriausias 3D printeris vis dar yra nagingas tekintojas.

 

Jachtai.lt. Osvaldas Kudzevičius galėtų save rimčiau pozicionuoti kaip takelažo meistras. Ne kartą prašėm pagalbos, detalių (Selden Mast AB atstovas, bet Selden parduoda ir per kitus žmones, ir kai kada greičiau). Jo parduotuvė, kaip ir parduotuvė Marine Service Lithuania (oficialus Osvaldo įmonės pavadinimas skamba labai panašiai — Marine Service Klaipėda, lengva supainioti), yra pirmoji pagalba čia ir dabar prireikus detalės, įrankio, medžiagos. Jei nerandi pas vieną, randi pas kitą ir atvirkščiai. 

 

E.Gylio IĮ. Edmundas Gylys man panašus į Vienišą Vilką McQuade‘ą. Kai reikia rimtesnių korpuso darbų, kreipiuosi į jį. Žinių lobis. Dirba kruopščiai, tik šlubuoja vadyba, todėl užsakymas gali vėluoti. Geriau darbus planuoti iš anksto ne buriavimo sezono metu. Turi angarą laivams, kuriame gali bent kažkiek dirbti žiemą, tik, ko gero, jis jau užpildytas ar artimiausiai žiemai. Dar siuva, remontuoja bures, bet apie tai gal kada nors kitą kart.

 

Yra dar pavienių meistrų, kurių paslaugomis teko naudotis, tik tai ne sistema, todėl jų neaptarinėsiu. Visgi padarysiu vieną apibendrinimą: jei į viską žiūrėti per generalizavimo prizmę gerai/blogai, tai profesionalaus laivų aptarnavimo Klaipėdoje nėra. Yra bandymai, bet tokio solidaus rinkos žaidėjo, kaip žinomi autoservisai, nėra. Bet pasaulis ne tik juodai baltas. Kiek mačiau Graikijoje, Kroatijoje, Anglijoje ir Švedijoje, situacija gal kiek geresnė, bet panaši. Skirtumas tarp automobilių ir pramoginio buriavimo serviso, matyt, yra todėl, kad nemaža dalis automobilių vairuotojų užsidegus įspėjančiai lemputei prietaisų skydelyje važiuoja į autoservisą, o nemaža dalis buriuotojų laivus prižiūri, kasdien tobulina ir remontuojasi patys.

O kokia jūsų patirtis?

Tokią buriavimo realybę įsivaizduojame. Pasvajokit. Kartais nutinka.

Sailboat tik refit

Tokia buriavimo realybė dažna. Tačiau ne visada.

Categories: Buriavimas