Atmintinė sezono pradžiai — Švedija
Kitapus Baltijos jūros esančius švedus pasiekiame, regis, dažniau nei šalimais gyvenančius lenkus ar latvius. Besiruošiantiems plaukti į „žuvėdų“ marinas pravers „Ant bangos“ perskaitytos žinios.
Alkoholis. Maktelt stikliuką kitą (nekalbame apie tuos, kurie nepamena, kaip jūras perplaukia) Švedijoje reikės atsargiau — pramoginių laivų laivavedžiui apsvaigimo riba mažinama iki 0,5 promilės alkoholio koncentracijos kraujyje (leistina buvo – 1,0 promilė).
Įdomu tai, kad padauginęs gali būti nubaustas ne tik kapitonas (škiperis), bet ir praktiškai bet kuris įgulos narys, kuris „atlieka esminius su laivo valdymu susijusius veiksmus“. Teoriškai: nuo kapitono padėjėjo ar šturmano iki jūreivio.
Fekalijos. Modernus biologinis galjūnas pilnas? Švedijoje atsikratyti š… kainuos brangiai – ištuštinti septibaką atseis 200 SEK.
Šalies parlamentas žiemą išleido įstatymą, kuriuo uždrausta iš pramoginių laivų leisti fekalijas į vandens telkinius. Galioja visiems pramoginiams laivams Švedijos teritoriniuose vandenyse.
Navigacija I. Popieriniai jūrlapiai brangūs, o GPS prietaiso ekranėlis – mažas. Čia padės nemokamai online Švedijos žemėlapiai ir jūrlapiai (renkamės sjökort).
Tai nėra oficialūs jūrlapiai, naudojimasis jais yra pačių škiperių atsakomybės reikalas. Bet kaip pagalbinė priemonė planuojantis maršrutą, uoste prisėdus prie kompiuterio, verta dėmesio.
Navigacia II. Kruizingo Associacija pranešė, kad po 2 metų bandymų, Švedija patvirtino naują nuskendusių laivų (wreck – kliuvinių dugne) žymėjimo sistemą. Bojos arba gairės, bus inkaruojamos taip arti nuskendusio laivo, kaip tik įmanoma.
- Bojų spalvos: 4-8 geltonos ir mėlynos vertikalios juostos
- Topinė figūra: Geltonas kryžius
- Žiburiai: Alternating (besikeičiantys) mėlyni ir geltoni blyksniai.
- Žiburių charakteristikos: B Fl 1s, 0.5 intervalas, Y Fl 1s, 0.5 intervalas (periodas 3 s)
Visi nuskendę laivai bus taip pažymėti, o kol vyks darbai, netoli nuskendusio laivo gali būti užinkaruotas kitas laivas, kuris turės tas pačias žiburių charakteristikas, kaip ir skenduolį žyminčios bojos.
Už informaciją ačiū SailingBoy (nuorodos pavadinimuose – į jo įrašus) ir jachtos kapitonui Artūrui Dovydėnui (plačiau jo pateikta informacija (paskutinioji) – atskirame faile (rubrika „Navigation News“)).
3 Comments
gramas · 05/04/2010 at 1:06 PM
del sjokortu… ar kas naudojat i-Phone su jūrlapių programom?
http://www.fugawi.com/web/x-traverse/navionics_faq.htm
Pigiau gaunasi, nei e-jūrlapius kitur pirkti, ir kaip back-up’as popierai gal visai neblogas varijantas būtų?
Rokas Arbušis atsakė:
May 4th, 2010 at 2:41 PM
@gramas,
dar ketinu aprašyti iPhone programas buriuotojams. šitos nebuvau matęs, pažiūrėsiu.
Darijus · 05/12/2010 at 11:43 AM
Praktiskai Kursmarese issiverciau pernai su ASponu. Turejau programele net su bojom iki Kiaules nugaros. Tik beda kad baterijos greitai senka. O siaip neblogas zaislas, “Gabijoje” po pajolais viena etapa regatoje pasivoliojo ir pamirko. Ir dar veikia.
Comments are closed.