Teoriniai pasvarstymai apie „iPhone“ naudą buriuojant (1)

Published by Rokas Arbušis on

Med_Sailmaster3

Kol kas tik teoriniai, nes praktikoje dar nebandžiau. Bet jau iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad rimtai ir neteks bandyti. Nes ne tam skirtas prietaisas.

Pirmas „užmušantis“ ir jokios kritikos neatlaikantis „sumaniojo telefono“ (smartphone) minusas – baterijos darbo laikas. Jis tragiškai trumpas – maždaug para budėjimo režimu ir kelios valandos pilnai veikiantis (GPS, WiFi).

„Batareikų“ nepakeisi, įkrauti 220V ar kompiuterį rasi ne kiekvienoje jachtoje. O tokioje, kur yra elektra, yra ir daug įrangos, tad kam dar tas telefonas?

Kitas minusas (nebandžiau, bet ir nenoriu) – atsparumas drėgmei. „Apple“ tikrai negamino įrenginio jūrai (juolab, sūriam vandeniui). Jachtoje toks nepigus prietaisas bus labiau saugomas, nei naudojamas, tad kokia iš jo nauda?

Ir trečias dalykas, kuomet jūroje „iPhone“ taptų nereikalingas – jei jis visgi telefonas, tai niekam nepaskambinsi (ir skambučių nesulauksi), kur nepasiekia GSM ryšys. Be ryšio neveiks ir kitos jo funkcijos.

Nepaisant šių minusų, „aifonams“ („tapšnukams“ © „Dar pažiūrėsim“ ) sukurta nemažai marinistinių programų (aplikacijų – apps). Kurios jų būtų naudingos buriuotojams?

Kompasas. Senesniuose modeliuose pasaulio kryptims nustatyti naudojamas GSM ryšys, naujausiame (iki pasirodys 4G) 3GS jau turi savo vidinį kompasą. Mokamų ir nemokamų kompaso aplikacijų sukurta tikrai daug, nei vienos, kurią teko bandyti, nesiūlyčiau – kiekvienas tegu renkasi pats. Man patikusios veikia tik 3GS modeliuose. Ir vistiek paprastas kompasas patogiau.

Vėjai. Praktikoje dar neteko palyginti, kiek prognozės tikslios, bet rekomendacijų sulaukė ir pas mane jau yra „Windfinder“ (1,59 EUR, yra ir nemokama) ir „Winds“ (0,79 EUR, šiai geriau tiktų 3GS) aplikacijos.

Taip pat praktikoje galima išbandyti vėjo stiprumą su „Wind Speed“ (0,79 EUR) ir „Wind Meter“ (0,79 EUR) aplikacijomis. Jos veikia kaip aeromometras – vėjo greitis matuojamas šiam pučiant į telefono mikrofoną.

Jūrlapiai. Čia nieko doro neparašysiu, nes dėl jų brangumo (pavyzdžiui, susumavus viską, kainuotų apie 74 USD) pritariu Dusios nuomonei nepirkti nei vienos aplikacijos. Bet tik brangios.

Taisyklės. Štai kas gali praversti. Jei po varžybų kiltų ginčas tarp dalyvių kas kam kelio nedavė, kas buvo „vidinis“, „sugretėjęs“ ir pan., o po ranka nėra taisyklių sąvado, bet visuomet yra telefonas, galima argumentų ieškoti „RYA Racing Rules“ (1,59 EUR) arba „The Racing Rules of Sailing“ (4,99 EUR, amerikinis variantas).

Vėliavos. Iš tos pačios serijos, bet jau brangesnė (5,49 EUR) jūrinių taisyklių ir vėliavų aplikacija „Marine Rules & Signals“

Laivuose naudojamų vėliavų reikšmes (International Code of Signals) galima rasti „Signal Flags“ aplikacijų trijulėje – nemokamoje tik vėliava ir raidė, lite versijoje (2,99 USD) dar ir vėliavos paaiškinimas. Brangiausios (7,99 EUR) nebandžiau.

Regatose naudojamų vėliavų reikšmės paaiškintos aplikacijoje „iRegatta Flags“ (0,79 EUR).

Kelio sekimas. Tam skirtų aplikacijų yra nemažai, dažnoje GPS aplikacijoje yra tokia funkcija.

Dar prieš įsigijant „iPhone“ kartą naudojausi (na, tik kartą, pabandymui) interneto tarnyba „EveryTrail“ — susikūrus paskyrą (account) ten galima dalintis nueitais, nuvažiuotais, nuplauktais maršrutais ir jų nuotraukomis, užfiksuotais įvairiais prietaisais (tik vėliau jie sukūrė aplikaciją „iPhone“ (nemokama)). Duomenis iš GPS imtuvo perkėlus, interneto tarnyba pati konvertuoja į jai reikiamą formatą.

Aplikacijos nauda ta, kad nesunku norimoje vietoje užfiksuoti kadrą ir nuotrauka automatiškai bus „pririšta“ prie tos vietos (koordinačių). Baigus maršrutą paprastą juo pasidalinti „Facebook“ ir „Twitter“ socialiniuose tinkluose.

Tik naudojantis išryškėjo esminis „tapšnuko“ trūkumas — „trekinant“ kelią nuo Vilniaus iki Utenos, baterijos tiek ir teužteko. Atgal važiavau „atkirstas nuo pasaulio“ su išsikrovusiu prietaisu. Ilgesniam maršrutui būtinas automobilinis ar kompiuterio kroviklis.

Marinistinių aplikacijų yra dar daug, kai kurias jų apžvelgiu (arba nebūtinai) kituose įrašuose. Juolab, kaip matyti „Sail World“ nuotraukoje viršuje, yra įtaisų, leidžiančių nebijo „tapšnukui“ vandens, o gal ir maitinimo šaltinį pajungti.

Categories: Sailing 101

5 Comments

d. · 05/05/2010 at 12:33 AM

berniukai ir ju zaisliukai…

Marcius · 05/05/2010 at 8:28 AM

nenoriu pasirodyti senamadiškas, bet man atrodo kad kur jau kur, bet buriavime iphone (toks koks yra šiuo metu) – visiškai netikęs – geriausiu atveju “užrašų knygutė” vėliavėlėm ar taisyklėm išsaugoti. kaiptik – man atrodo jis daugiau skirtas “buriuojantiems” krante.

audrius · 05/05/2010 at 10:13 AM

O as manau, kad “protingas telefonas” labai tinkamas navigacinis prietaisas. Zinoma, ne kaip pagrindinis, taciau kaip papildomas ir/ar atsarginis – kodel ne?

Del bateriju: taip su vidine baterija ilgai nevaziuos, taciau jei pajungti prie masinos ar jachtos akumuliatoriaus – veiks net ilgiau nei ploteris (pvz atviroje juroje, jei nori tureti track’a, o ploterio laikyti ijungto gaila energijos).

Del atsparumo – juk pats idejai nuotrauka atspariame dekle, taip kad problema isprendziama :-)

artas · 05/05/2010 at 11:51 AM

Žaisliukas. Negali būti “n” in one. Laive yra “ploteris” juo ir naudokites, jei nepasitikite, tarp darant po “piatdesiat” arba po to nusiimkit lago, kompaso parodymus ir klokit ant jūrlapio. Šitie žaisliukai tinka jūroj tik koordinačių nustatymui, kad po to galetum ant jurlapio užinešti…

G. · 05/10/2010 at 1:44 PM

nusiimam/nusiimam/klojam ir be piatdesiat
o kuo daugiau zaisliuku Juroj tuo smagiau :]
na bet pasiulymas sinchronizuoti irasus laivo zurnale su atsukamo butelio kamstuko garsu yra inovatyvus ir tikrai nesunkiai isimenamas aktyviems buriuotojams
;)

Comments are closed.