Parengta pagal Yachting World 2011 m. balandžio mėn. numerio straipsnį „A Year Aboard“.

I dalis.

———-

ARC 2007 - Las Palmas Marina Photo Richard Langdon - Ocean Images World Cruising Club

Kasmet vyksta Atlantic Rally for Cruisers, kurio metu didžiulė turistinių ir sportinių burinių laivų flotilė lapkričio mėnesį pajuda iš Gran Kanarijos į Karibus.

Ralio metu vyksta regatos įvairiose varžybinėse grupėse, rimti sportiniai laivai skirstomi į grupes su IRC handikapu. Pati gausiausia turistų grupė registruojama pagal atskirą World Cruising Club handikapą, gali plaukimo metu naudoti variklį – ir išvis ten viskas vyksta labiau dėl azarto ar malonumo, tikslu paįvairinti ilgo plaukimo rutiną, ir tikrai niekas ten labai nesiplėšo ir nesikankina dėl to medalio.

Daugeliui turistinių laivų šis renginys yra saugiausias būdas su nedidele įgula kirsti Atlantą ir aplankyti buriuotojų rojų – Karibus, nes plaukiama grupėmis, numatyta tvarka palaikant ryšį, aptariant prognozes bei veiksmus, gelbstint vienas kitą jei kas sugriuvo ar baigėsi vynas, ir pan.

Daugiau informacijos — ARC tinklapyje.

Žurnalo Yachting World redakcijos komanda vykdo ralyje dalyvavusių škiperių apklausas.

Tyrimo spektras yra gana platus, kartais aptariami techniniai klausimai/problemos/sprendimai, kartais gyvenimo laive aspektai ilgo plaukimo metu.

Šioje apklausoje dalyvavo 83 škiperiai. Trimis įrašais pabandysim aptarti tris iš naujausioje apklausoje tirtus dalykus:

  1. Kas toliau? Ką škiperiai (laivai) darė toliau, kai ralis pasibaigė sėkmingai pasiekus Karibus.
  2. Vachtos. Budėjimų sistema plaukimo metu.
  3. Maistas. Maisto atsargų valdymas ir valgio gaminimas plaukimo metu.

Kas toliau?

Praėjus metams, kai ARC flotilė paliko Europos krantus, buvo paprašyta škiperių nurodyti, kur jų laivas yra šiuo metu.

Tik ketvirtadalis laivų (jei tiksliau – 28 proc.) vis dar yra Karibuose. Dauguma laivų pajudėjo iš Karibų, kai žiemos sezonas ten baigėsi.

Daugiau negu pusė laivų grįžo į namų uostus, arba netoli jų:

  • Šiaurės Europa – 30 proc.
  • Viduržemio jūra – 13 proc.

Šie laivai susuko klasikinį Atlanto ratą, matyt taip praleisdami savo įgulų pailgintas atostogas nuo mokslų, tarnybos ar pinigų darymo.

7 proc. laivų tęsė kelionę, persimesdami į Ramųjį vandenyną, akivaizdžiai turėdami planų plaukti aplink pasaulį. Metai po metų ši proporcija nesikeičia – vidurkis visada svyruoja, bet iki 9 proc. Plaukimas per Panamos kanalą – didelis ir neatšaukiamas žingsnis, ne kiekvienas tam gali pasiryžti, nors, tikriausiai, pasvajoja dauguma.

Skaičius laivų, kurie patraukė prie Šiaurės Amerikos krantų, yra ženkliai didesnis, nei ralio dalyvių iš Amerikos skaičius, taigi galima daryti išvadą, kad kai kurie laivai pakyla iki JAV rytinės pakrantės, prieš grįždami prie Europos krantų aukštesniu maršrutu. Tačiau ši laivų grupė yra ženkliai mažesnė už išplaukusių tiesiai namo tiesiog iš Karibų.

Bendras vaizdas formuojasi toks, kad didžiausia dalis laivų metų bėgyje grįžo į Europą.