Čempionatas bus kitoks
Jei kurios nors valstybės WRC klasės automobilių ralio čempionatas tebūtų vienas ratas kartingų trasoje? Skamba nerimtai, bet panašiai atrodė ir Lietuvos jūrinių jachtų čempionatas, kurio trasa tebuvo nuo Klaipėdos iki Palangos tilto ir atgal.
Esant tam tikros oro sąlygoms išplaukimas iš Klaipėdos jūrų uosto gali užtrukti ilgiau, nei distancijos jūrinės dalies nuplaukimas. Tai koks čia čempionatas?
Bet dabar bus kitaip. LBS Tarybos sprendimu Lietuvos jūrinių jachtų čempionatas vyks etapais, o tiksliau susidarys iš kelių savarankiškų regatų: „Gero vėjo“, „Pilies uosto“, „Žalčių karalienės“, „Kapitono S. Marcinkevičiaus taurės“ ir „Rudeninės Baltijos“
Reitinguojant jachtų škiperius (ar tik jachtas?) „iš šių regatų skaičiuojant galutinius konkrečios jachtos rezultatus būtų imami geriausi trijų regatų pasiekimai.“
Spėju, užvirs karštos diskusijos, bus nepatenkintų, liks nesupratusių. Ginčų niekada netrūksta, kai „rezultatus lemia kalkuliatoriai“.
Bet sakykit ką norit, o idėja teisinga: daugiausiai šansų laimėti šalies čempiono titulą turi tas, kas daugiausiai plaukia ir laimi, o ne tas, kuriam pasisekė vienose lenktynėse.
Tokiu principu nugalėtojas nustatomas Lietuvos klubinių regatų taurės lenktynėse.
Tik kaip bus dabar, kai tos pačios savarankiškos regatos yra ir vieno, ir kito sportinio darinio dalys? Atsiranda šansai laimėti du titulus? Ar nebus čia bereikalingų ginčų ir aršių diskusijų „lygioje vietoje“.
Tegu. Kad tik buriuojančių būtų daugiau, o ginčus spręstų kultūringai. Ir, pageidautina, distancijoje.
17 Comments
pamusalas · 11/18/2010 at 9:51 AM
Tais laikais, kai buriuoti tekdavo didelėmis jachtomis daug burzgėdavome dėl šio Jūrinių jachtų čempionato. Galų gale kažkas pasiekeitė.
O dėl to, kad tie patys etapai dubliuojasi sirtingose įskaitose manau nieko blogo. Netgi privalumas. Jei manysime, kad Jūrinių jachtų čempionatas skirtas tokioms jachtoms, kaip Lietuva, kuri niekaip negali sudalyvauti pusėje LKRT etapų. Manau Osvaldas tikrai apsidžiaugs tokiu sprendimu. Na o daugiau tų tikrų “Jūrinių” jachtų dalyvaujančių regatose nematyt.
simas · 11/18/2010 at 11:25 AM
Puikus sprendimas. Net nežinau dėl ko čia reiktų būti nepatenkintiems, juolab, kad galimi 2 atmetimai. Aš tik manyčiau, kad Eglė Žalčių karalienė galėtų būti privaloma, kaip rimčiausia regata (žinoma, galima būtų keisti distanciją kaip, kad jau buvo diskutuota internete)..
boa · 11/18/2010 at 11:45 AM
Gal pagaliau kas nors (iš LBS’o) paaiškins, kokie kriterijai ar laivas jūrinis?
bitlas · 11/18/2010 at 12:01 PM
che che
du atmetimai gerai
egle zalciu karalienes regata mums itin nepalankiu klaiku nes stojasi skersai gotland rundo bet ka jau padarysi
plius yra iniciatyva lietuviskas jachtas kiek isskirti Baltic open regatoje kur jos pernai dominavo
gal rengiant kokia spec taure…
o kas ta jurine jachta tai cia matt ta kuri juroje plaukia reiskia visos…
X'as · 11/18/2010 at 1:30 PM
Jei čempionatas tai:
Norintis dalyvauti čempionate turi paduoti paraišką.
Taškai:
Žalčių karalienė – koeficientas 1,5;
Pilies uosto, Rudeninė Baltija – koeficientas 1;
Gero vėjo, Marcinkevičiaus – koeficientas 0,5.
Jokių atmetimų. Turi būti prioritetai, arba dalyvauji čempionate, arba kitur.
2 grupes: GPH≤680 – A, GPH>680 –B (kitaip objektyviai lieti laivai į kontrolinį laiką gali netilpti). Bendra įskaita.
Startai/finišai uosto vartose, kad nebūtų loterijų.
Handicap – ORC, pagal instrukciją (scoring options), kur aiškiai parašyta kad GPH tik skirstymui į gpupes. Triple numbers, arba performance curve, nes kitaip iš rezultatų galima tik spręsti kada vėjo nebuvo, lenktinių pradžioje ar pabaigoje.
Dar: Visi laivai, su tam tikra kategorija, yra jūriniai.
Giedrius · 11/18/2010 at 2:49 PM
na siek tiek isiterpsiu, nors nesu jachtu lenktynese pasikaustes, bet kadangi Rokas dave palyginima su WRC, tai bent jau Lietuvos ralio cempionate yra atmetami vieno blogiausiai pravaziuoto etapo taskai. O etapu buna panasiai 6-7 per metus.
X'as atsakė:
November 18th, 2010 at 2:58 PM
@Giedrius, Jei 6-7 lygiaverčiai etapai, atmetimas galėtų būt. Bet ne 2 iš 5 etapų, dar tokių skirtingų.
Etapai: Gero Vėjo, Pilies Uosto, Žalčių Karalienės, Marcinkevičiaus, Rudeninės Baltijos regatos. Kaip atrodytų čempionas, kuris tarkim Žalčių ir RB neplaukė?
Giedrius · 11/18/2010 at 3:00 PM
na taip etapai turetu buti daug maz lygeverciau, nes kitu atveju galima rinktis ir sudetingesniu neplaukti
X'as atsakė:
November 18th, 2010 at 3:36 PM
@Giedrius, Dėl to ir sakau, kad šiuo atveju atmetimų būti neturėtų.
audrius · 11/18/2010 at 4:37 PM
X’as: o neturintys ORC matavimo? Out? ;-)
X'as atsakė:
November 18th, 2010 at 4:50 PM
@audrius, O kokios priežastys jo neturėti?
audrius atsakė:
November 18th, 2010 at 5:02 PM
@X’as, Vengimas suo tuo susijusių procedūrų (laiko ir Lt sanaudų).
Kaip parodė patirtis regatos (pvz. “klubinės”) sutraukia daug daugiau dalyvių jei nereikalauja “privalomų” matavimų ir su tuo susijusių procedūrų.
X atsakė:
November 18th, 2010 at 8:14 PM
@audrius, Kalbant apie laiką ir Lt, matavimai sudaro labai mažą dalį sąnaudų, siekiant padaryti laivą konkurencingu. Dėl klubinių regatų – viskas tvarkoj, bet ką jos turi bendro su sportu ir chempionatu? Mes turi pakankamai gerų klubinių renginių buriavimo tematika, nemanau kad ir oficialias varžybas reikėtų jais paversti.
Handicap’as ir taip pakankamai netikslus dalykas, tai kam dar dirbtinai tą netikslumą didinti?
audrius atsakė:
November 19th, 2010 at 7:49 PM
@X, Mano patirtis dėl matavimų (2007…) ne kokia: pusmetis laukimo, priminimų, skambinėjimų, o rezultate tikslaus sertifikato taip ir negavau… Bet ne apie tai kalba.
Mūsų filosofinis sprendimas seniai priimtas: nesimatuoti ir dalyvauti tik tose regatose, kurios priima “nesimatavusius turistus”. Galiu sutikti, kad “turistai” neturi nieko bendro su sportu ir oficialaus, kaip pats sakai, čempionato įskaitam kuri turi būti palikta sportininkams, investuojantiems į matavimus, bures ir t.t. Bet tuo pačiu nematau priežasties kodėl “turistam” neleisti dalyvauti jūrinese regatose (atskira įskaita)?
boa · 11/19/2010 at 9:45 PM
o kas sako, kad neleis? čia grynai organizatorių reikalas (kaip Rudeninėj Baltijoj, kur “turistų” nebuvo, ir Gero Vėjo, kur sėkmingai visi plaukė). taip kad labai prašom, manau, nes masiškumas irgi yra teigiamas dalykas.
Litas · 11/20/2010 at 2:48 PM
2010 per zalcius tebuvo 8 dalyviai is ju tik 1 sportininkas marius bmw
boa · 11/20/2010 at 9:33 PM
jei dar 5 metus LBS kalbės, kad reikia keist maršrtutą, ir nekeis – 2011 nė tiek nebus…
Comments are closed.