Dideli nuostoliai VOR flotilėje

Published by Rokas Arbušis on

PUMA Ocean Racing on leg 4

Regis būsiu pražiopsojęs įdomiausius įvykius „Volvo Ocean Race“ ketvirtajame etape – kol panirau į lbs.lt šiokį tokį gražinimą (kol kas), ten vyko įdomūs dalykai, kuriuos įvykius sekiau tik „pusė akies“. Įdomus tiek, kad finišą pasieks tik trys jachtos.

Kas vyko per kelias dienas?

Atidžiau sekantys regatą, o ypač Ispanijos komandų fanai, turėtų nusiminti – iš distancijos pasitraukė „Telefonica Black“. Po audros jachta dabar ramiai ilsisi Filipinuose. Plaukti toliau buvo rizikinga dėl pavojingo įskilimo tarp borto ir denio.

Įdomu, kad kitos ispaniškos jachtos, etapo lyderės „Telefonica Blue“ škiperis Bouwe’as Bekkingas įgulai vadovauja… iš gulto. Ten jį prikaustė nugaros skausmai. Įdomu ir tai, kad jachta lyderiauja nepaisant susidūrimo su neaiškiu priskendusiu daiktu. Sumalta jachtos nosis, apgalvota jachtos konstrukcija – priekinės dalies 40 cm skirta apsaugai, tai izoliuota ertmė, kuriai ir tenka tokie smūgiai. Vanduo į jachtą nepateko.

Iki finišo liko apie 400 jūrmylių, bet tai nedidelė paguoda jachtai, kuri nebeturi galimybės gauti meteorologinių prognozių – banga nuplovė palydovinio ryšio anteną. Denyje įgula segi po du saugos diržus. O jūra ir toliau šėlsta.

Link kranto pasuko ir „Ericsson 3“ — dvigubas smūgis skandinaviškos įgulos gerbėjams, nes dar ne taip seniai jachta plaukė antra. Smulkmenų, kodėl priėmė tokį sprendimą specialiai šiam etapui pasirinktas škiperis Magnusas Olssonas, nepranešama.

  • Kai kas nors lūžta, niekada neįspėja. Akimirka, ir PUMA jau su dviem gikais.

Panašu, kad iš distancijos kuriam laikui buvo pasitraukusios visos jachtos. Pagal taisykles jos gali sustoti 12-ai „baudos“ valandų.

Po 20 valandų remonto į distanciją grįžusi PUMA nors ir sulaužytu giku, toliau agresyviai vejasi lyderius. Nukentėjo ir jachtos kapitonas Kenas Readas – jis neteko dalies kairės rankos rodomojo piršto. Pats škiperis sako, pamiršęs savo paties patarimą, kurį dalina visiems buriuotojams – neliesti rankomis virvių, jei vienas jos galas apsuktas aplink gervę.

Nuleisti inkarą su Olandijos vėliava plaukianti „Delta Lloyd“ turėjo, nes plyšo grotas, buvo sugedęs šturvalas. Ji grįžo į distanciją, bet antradienį pranešta, jog distancijos nebaigs – pasitraukia dėl struktūrinių korpuso gedimų.

Net tris kartus rimtai nuo stichijos kentėjo airiu-kinų jachta „Green Dragon“. Jau rašiau, kaip jiems trūko priekinis štagas. Vėliau laivo nosis kentėjo dar du kartus, įgulai tenka pumpuoti vandenį iš jachtos. „Green Dragon“ naktį į trečiadienį buvo ties Filipinų šiauriniu kraštu ir stipriai atsilikusi nuo lyderių.

Telefonica Black in 50 knot winds

  • 50 mazgų vėjas nugalėjo „Telefonica Black

Kai vėjas nuo 0 įsibėgėdavo iki 20 mazgų, o du stiprūs štormai su 55-60 mazgų vejo greičiu – rimtas išbandymas net labai patyrusiems VOR lenktynininkams. Matyt organizatoriai dar svarstys, ar teisingas pasirinkimas buvo reklamuoti varžybas (o tuo pačiu – ir jachtų rėmėjus) sukant į Indiją ir Kiniją iš įprastų VOR distancijų Indijos ir Ramiojo vandenynų pietinėse platumose. VO70 klasės jachtos nepritaikytos plaukti tokiomis sąlygomis, kokios jas pasitiko link Čingdao – prieš vėją, siauroje ir seklioje (palyginus) ekvatorijoje, kur stačių bangų aukštis siekia 8 metrus. Kol vieni buriavo, kitų komandos narių darbas buvo nuolat stebėti jachtų techninį stovį ar remontuoti.

Jachtos konstruotos pagal naujausią technikos žodį. Siekiant greičio aukotas ne tik įgulos komfortas, bet ir jachtos tvirtumas. Žinoma, komandos žinojo, kad rizikuoja. Ar tikėjosi, kad tiek – nežinia. Galiu lažintis, jog po šių varžybų bus priimti techniniai pakeitimai. Kaip po praėjusių VOR, kai dėl falškilio konstrukcijos netvirtumo, buvo prarasta viena jachta. Žuvo vienas žmogus. Šiųmetinės VOR dar ir pusės distancijos nenuplaukė. O prieš 4 etapą ir laiko apsčiai turėjo pasiruošti. Tikėkimės, kad likusieji etapai nebus tokie dramatiški ir visos jachtos (gal net „Team Russia“ sugrįš?) pasieks finišą.

  • Jokios romantikos? Ne! Tai ir yra sportinio okeaninio buriavimo romantika.

Bet ar spės pasiruošti prieš 5 etapą? Juk ten dar vyks trumpos uosto varžybos. Kai kurios jachtos jau paprašė VOR rengėjų šias varžybas atšaukti. Kitos sureagavo priešingai – jei atšauksime uosto plaukimą, tai paminsime VOR idėją: šios varžybos ir vyriškumo, stiprybės, ištvermės ir jūrinės praktikos išmanymo patikra.

O patikrinti yra ką. Bet kuris buriuotojas puikiai žino, koks jausmas jachtos viduje, kai laivas rėžiasi į bangas. Kai nuo smūgio tavo kūnas prilimpa prie kajutės lubų, atsargiai rankose laikytas karštos arbatos puodelis išvirsta ant ką tik iš šlapių į sausas pakeistų kojinių, kai ramiai miegojęs savo gulte staiga atsiduri priešingoje jachtos pusėje ir t.t. ir pan. Aišku, pasipila „palinkėjimai“ tuo metu vachtoje denyje budinčiai jachtą komandai. Įsivaizduokim tik, kokius keiksmus, kokiomis kalbomis ir kokiais akcentais tenka išgirsti tarptautinių įgulų nariams. Bet, veikiausiai, jie apsiprato. Nes dingti nėra kur. Yra tik viltis, jog po kelių dienų viskas baigsis ir bus galima atsipūsti.


1 Comment

orandzh · 01/28/2009 at 3:37 PM

žinojo ruseliai, kada pasitraukt :)
turbūt prieš etapą pas aiškaregius nuėjo.. kiek remontams sutaupė pinigų :) kita vertus man kotka atrodė kaip vienas tvirčiausių laivų, būtų įdomu pamatyti kaip ji būtų plaukus tokiomis sąlygomis..

Comments are closed.