Ilgasis etapas „mažiukams“

Published by Rokas Arbušis on

portimao090221

„Baltųjų apykaklių“ — muitininkų ir pasieniečių – vizitas jachtose reiškia arba kelionės pradžią, arba pabaigą. Velingtono (Naujoji Zelandija) pareigūnų vizitas keturiose „Portimão Global Ocean Race“ (PGOR) jachtose reiškė trečiojo, ilgiausio šios regatos, etapo starto pradžią.

Atstumas, kurį „Ambersail“ jau įveikė, „Volvo Ocean Race“ „bolidai“ sėkmingai trumpina nemažindami greičio, dar prieš akis vasario 21 dieną startavusiems vienam vienutininkui ir trims dvejetų ekipažams.

7500 jūrmylių distancija kone perpus trumpesnė, nei VOR 5 etapo. Tačiau 40 pėdų ilgio jachtoms tai bemaž rimtesnis išbandymas, nei VO70 klasės laivams su profesionalų įgulomis.

Taktiniu požiūriu šį 36-38 parų etapą galima skirti į dvi dalis: 5000 jm iki Horno rago ir 2500 jm po jo. Skirtingi vandenynai, skirtingi jachtų kursai vėjų, srovių atžvilgiu. Pirmoji dalis – praplaukti Ramųjį vandenyną, kuris užima 1/3 Žemės ploto, yra 18 kartų didesnis nei JAV, vidutinis gylis – 4 km, kuris staigiai sumažėja iki kelių šimtų ir net keliasdešimties metrų prie Pietų Amerikos ties Horno ragu. Kol Pietų pusrutulyje vasara, šį permainingą orų katilą reikia kuo skubiau apiplaukti. Štai todėl visi iš Europos ir startuoja rudenį – kol nuplaukia žemyn į Pietus, ten prasideda vasara ir orai ramesni.

Daugumai PGOR dalyvių Horno ragą apiplauks pirmą kartą. Tačiau atplaukę į finišą, jie turės net keturias savaites atsipūsti iki kito etapo.

Ne ką lengvesnė ir antroji dalis bene daugiausiai laivų raižomame, tačiau toli gražu ne ramiame Atlante iki finišo Ilhabeloje, Brazilijoje.

Trečiajame PGOR etape startavo (jachta, šalis, škiperis, antras įgulos narys):

Vienutininkas:

  • Roaring Forty“, Belgija, Michel Kleinjans.

Dvejatai:

  • Team Mowgli“, Didžioji Britanija, Jeremy Salvesen, David Thomson;
  • Beluga Racer“, Vokietija, Boris Herrmann, Felix Oehme;
  • Cabo de Hornos“, Čilė, Felipe Cubillos, José Muñoz.

Regatoje praėjusių metų rudenį startavo 6 jachtos. Jau rašiau, kaip į bėdą pakliuvo, vėliau išgelbėtas buvo, tačiau jachtą „Hayai“ nuskandinti turėjo olandų buriuotojas Nico Budelis.

O prieš Kalėdas iš regatos pasitraukė dvejeto „Kazimir Partners“ įgula: broliai Lenjohnas ir Peteris Van Der Welai. Pietų Afrikos Respublikos buriuotojai pasitraukimo aiškino paprastai – gera jūreivystės praktika sako, jog saugumas – svarbiausia, o jie nesijautė saugūs.


1 Comment

Ayo · 02/23/2009 at 9:57 AM

Rokuti,
Ash suprantu kad spausdini greitai, ir mistypeing’u pasitaiko…
Suprantu kad net nesiteiki perskaityti ka parashai ir ish kart publikuoji…
Bet buk zhmogus – raides su nosinem naudok tik tada, kada to reikia, (taip pat ir ilgasias… )
Viena sakiny keturis kart skaichiau, bet teip ir neishshifravau kas ten uzhkoduota… :D

Comments are closed.