Kas užsakė vėją? Ačiū!

Published by Rokas Arbušis on

D32_9455

• Renatos Paulikaitės nuotrauka. „Scorpio“ plaukia link starto vietos. Dar su varikliu.

Jau naktį į šeštadienį buvo aišku, jog vėjo pirmojoje Pilypo taurės regatoje nestigs – paryčiais mane jachtoje pažadino garsus vėjo gūsis su prapliupusiu lietumi. Pasiklausiau, ar neneša jachtos, ar ji nesidaužo į ką nors, bet neišgirdęs pavojingų garsų, miegojau toliau.

Bet neilgai, nes metas keltis ir ruoštis varžyboms. Atidarymas, kapitonų pasitarimas, atsišvartuojam ir pajudam link Pilypo. Vėjas gerai „dudolina“. Kaip ir žadėjo Naglis, pasisuko į vakarus, tad plaukdami į Nidą turėsime „į nosį“. Bus nelengva, bet įdomu. Tai ir patyrėme. Kaip vėliau patikslino varžybų vyr. teisėjas Antanas Milvydas, per pirmąjį plaukimą vidutinis vėjo greitis buvo 10 m/s, o gūsiais siekė 16 m/s.

Dar iki starto rimtų „nuotykių“ patyrė kateriu plukdyti „Lietuvos ryto TV“ žurnalistai ir fotografas Dainius Labutis. Menkutį katerį stačios bangos iš marių pradėjo užpylinėti,  jis ėmė šiek tiek grimzti ir, kilus pavojui, teko sukti į krantą. Dainius vėliau apie tai pasakojo labai emocingai, džiaugėsi profesionaliu Mariaus elgesiu kritinėje situacijoje ir tik vakare išdžiūvusiomis kelnėmis bei nesušlapusia aparatūra.

Dėl vėjo stiprumo iš Minijos ryte į distanciją neplaukė ir jachta „Keturi vėjai“ su moteriška įgula. Tikrai protingiau nelaužyti seno medinio laivelio tokiose bangose. Bet merginos vakare Nidą pasiekė. Pasakojo, kad nuplaukė į Uostadvarį, vėliau į Rusnę, o iš ten, nurimus vėjui, ir į Nidą. Ir plaukė merginos visą III grupei skirta distanciją!

Vėjo sukeltos bangos siūbuoja į startą plaukiančias jachtas taip, kad nepratusiam pasižiūrėjus atrodytų baisu. Kartais viena kita banga nuprausia marmūzę. Ačiū, kaip tik pamiršau ryte ausis išsiplauti.

Prie Pilypo aiškėja, jog startas, planuotas 11 val., vėluos – ir teisėjų jachta, ir kai kurios dalyvės nespėjo atplaukti į distanciją. Tuo geriau apsiprasti su vėju ir bangomis, bandyti sugalvoti gudrią starto taktiką. Rašau „bandyti“, nes geros sugalvoti man ir nepavyko – startavome bent pusę savo grupės dalyvių praleidę į priekį.

Apie jachtas ir jų grupes. Pilypo regatoje yra trys grupės:

• I –- vidutinės ir greitos
  • II –- didelės ir greitos
  • III –- Klubinė, kurioje visos kitos.

II ir I grupės (tokia eilės tvarka) startuoja pirmiau, nei klubinė grupė.

„Scorpio“ plaukė klubinėje įskaitoje, nors galėjo būti II grupėje. Bet šiai jachtai tai pirmos varžybos, nėra spinakerio (didelė, dažniausiai spalvota pūsta pavėjinė burė), todėl pasirinkome mažiau sportišką grupę. Ką, beje, padarė ir nemažai kitų jachtų.

Mūsų distancija: startas prie Pilypo, 18-a žalia farvaterio boja (tarp Preilos ir Bulvikio rago), finišas Nidoje. Iki bojos plaukti laviruote – prieš vėją kuo aštresniais kampais. Kairiu halsu (kai vėjas pučia į kairį bortą) judi link Kuršių nerijos, dešiniu – lygiagrečiai. Štai čia svarbu taktika – kada kur pasukti. Turiu pripažinti, jog taktiniam plaukimui pasiruošiau šiai psau ir bent vieną jachtą praleidome į priekį.

Tiesa, galėčiau protestuoti dėl kitos jachtos neteisingo manevro – jos ženklą apiplaukė ne taip, kaip dera, ne dešiniu bortu. Tačiau tebūnie –- „ne iš karvės lošiam“, kad gadintume buriavimo šventę protestais.

Finišuojam prie Nidos uosto vartų, sukame į uostą, švartuojamės. Pietūs „Čili picerijoje“ (maniškė pica buvo tokio labai vidutinio skanumo). Apima tingumas, nebesinori vėl į distanciją II plaukimui. Mūsų keleivė Giedrė (regatos rengėjai paprašė paplukdyti) sakosi sušlapo kojas, nebeplauks.

Galvon šovė mintis pasikviesti buvusį klasioką (aš gi Nidoje mokyklą baigiau) Ovidijų. Jis buriuotojas, tad bus nebloga pagalba. Ir buvo – kai stakselio šotus (virves, kurios valdo priekinę burę) tampo du vyrai, greičiau ir lengviau venduoti.

Antrasis plaukimas trumpesnis, nei pirmasis – startas prie Nidos, 18-oji boja ir atgal. Startavome, manyčiau, sėkmingai – antri. Bet plaukti link ženklo tenka pavėjui, o be spinakerio greitai pralošinėjame atstumą kitoms jachtos.

Net jei jos taip pat plaukia be „spinčių“ — tiesiog ilgesnės jachtos yra už mus greitesnės („geležinė taisyklė“, kaip sako Andrius Varnas). Finišavome vos trimis minutėmis vėliau, nei „Akuna Matata“, kuri mus pralenkė išsikėlusi spinakerį.

Antrajame plaukime vėjas jau buvo gerokai nurimęs. „Baraka“ kapitonas Rimantas Stropus sakė, kad vėjas gal siekė 6 m/s. O jie plaukė ilgesnę distanciją – iki Pilypo, kur neužstotas nerijos, vėjas galėjo įsismarkauti.

Kaip seksis sekmadienį nesiimu prognozuoti, nes įvairios prognozės sako, kad vėjo bus tiek pat arba mažiau. Bet geras vėjas yra gerai. Vienareikšmiškai.

Na pažiūrėkite (jei matosi fiziomordija) – koks aš patenkintas:

D32_9529

• Renatos Paulikaitės nuotrauka.
Categories: Buriavimas

16 Comments

Nauticalis · 05/10/2009 at 10:55 AM

Tiek patenkintas, kad lejeriai dantyse. :)

gdu · 05/10/2009 at 11:57 AM

Zodziu taip,jeigu yra susitarta boja desiniu bortu imti,tai desiniu ir reikia imti,nes cia tas pac jeigu kas nors sugalvotu jog Livjuanijoje jam patogu butu vairuoti kaire kelio puse.Aisku ne ish karves loshiat ir tai yra gerai,taciau elemtariu taisykliu reikia laikytis y vsio…

Darijus · 05/10/2009 at 12:00 PM

Rokai, baltai pavydziu, net koju pirstai tirpsta. Geriau kojos slapios, nei dabar slipsas ant kaklo!

Rokas Arbušis · 05/11/2009 at 6:50 AM

@Nauticalis,
pats matai kaip siūnuoja — reikia gi į kažką įsikabinti, kai vienoje rankoje rumpelis, kitoje — groto-giko-šotas :D

@gdu,
tagi iš patirties žinai, kad yra ir tokių, kurie mėgsta su auto dešinia puse važiuoti…

@Darijau,
va, trūko tavęs prie kompanijos. bet tikiu, kad dar varžysimės ar kartu plauksime, ane? :)

gdu · 05/11/2009 at 8:05 AM

..yra straispniukas apie varzbkes wewewe.ve.lt

@gdu,
čia ne wewewe we eltė — gali kitą kartą ir visą interneto adresą įmesti. vakare kai ieškojau, jau teko pasknisti. bet ačiū, kad informuoji.
a, Dalytei linkėjimai ir pasiūlyk jachtų pavadinimus šiek tiek patikslinti :)

Marcius · 05/11/2009 at 8:07 AM

Taaaip.. lieka nebent pavydeti (juk mes tai mokame? :))) Matyt dar kol slipsas kuri laika verš gerklę, tol tik pavydėti (nepiktai, zinoma..) ir bus galima.. :)

Darijus atsakė:

@Marcius, yra piktas dede. As sedziu uz 1388 myliu nuo KM, kalnuose. Sniegas istirpo, o vandens nera. Ai vistiek nesuprasi ka reiskia, kad noriu taip plaukti kad net koju pirstai tirpsta.

Marcius atsakė:

@Darijus, tai tu sakai kad tau koju pirstai tirpsta, nes esi labai toli, o cia – isivaizduok – 30 km. (jei skaičiuoti trakus) arba 300 km (jei skaičiuoti KM) ir NEGALI. Sakyciau panašiai kaip peralkusiam atsisesti prie stalo, pagaliau sulaukti patiekalo, bet del nepakeiciamu aplinkybiu irankiu laaaukti labai ilgai..

Darijus atsakė:

@Marcius, mane tik liga, ar pagalba artimui sulaikytu nuo tokio atstumo.

@Marcius,
rankom valgyt tada lieka ;)

Rokas Arbušis atsakė:

na, berniukai ir mergaitės, nesipykite :)
Darijau, mes abu žinome, kaip tau norisi, bet ne visada “galisi” ir tuo džiugesni tie retesni plaukimai bei susitikimai.
spėju, Marcius nepiktai čia (kaip ir rašė).
o juk būna, kai ne tik tuos 30 km, 300 km, bet ir keliolika stotelių truliku (čia apie Kauną aš) nuvažiuoti nors persplėšk negali. o kitą kart (kaip šiuokart buvo) važiuoji pernakt ir iš kelionės (pakeliui daiktus palikti ir dušan namie) į darbus čiuoži.
gyvenimas tuo ir žavus, kad nenuobodus.
Thirteen, ačiū, čia tavo mėgstama citata apie planus tiktų, bet nereikia :D

@Rokas Arbušis,
bet aš galiu vis tiek pacituot :D nes labai gera gi nu 8)
(kieno jautri siela, toliau neskaitykit :D )

“A plan is just a list of things that don’t happen” 8)

@Thirteen,
žinojau, kad taip pasielgsi.
ak, tos moterys… jų prašai nedaryti, jos vistiek daro… o po to skundžiasi, kad vyrai jų “taip/ne” ne taip supranta… :)

@Rokas Arbušis,
pasakyčiau, bet tingiu po skanių pietų ginčytis… :P
dabar atsigeriam skanios kavos ir padirbam. 8)

@Thirteen,
geriau jau nesakyk, tingėk :)