Lietuviai dalyvaus VOR (?)

Published by Rokas Arbušis on

2012-02-05 Ambersail-Tenerife by BAIDAS (32)

  • „Ambersail“ pakeliui į Tenerifę. Kad viskas krante taip būtų paprasta ir aišku, kaip jachtoje vandenyne. Aido Bubino nuotr.

Turbūt svarbiausia ir įdomiausia žinia, išgirsta Nidoje praėjusį savaitgalį (2012.02.25) vykusioje „LBS ataskaitinėj konferencija ir kartu jachtų kapitonų ir jachtų savininkų susirinkime“ – Lietuvos buriuotojai gali dalyvauti Volvo Ocean Race lenktynėse.

Simonas Steponavičius pranešė: yra planas dalyvauti 2014-2015 metų vandenyno Dakaro dalyje, dalis sumos jau yra. Daugiau informacijos kol kas šykštu.

Panašiomis aplinkybėmis – Nidoje, LBS renginyje – buvo pranešta ir apie „Tūkstantmečio odisėją“. Odisėja sėkmingai įvykdyta, o žmonių nuomone, „Ambersail“ plaukimas aplink pasaulį buvo vienas svarbiausių ir geriausių Lietuvos vardo tūkstantmečio minėjimą įprasminusių renginių. Tad ar plauks lietuviai VOR – tik laiko klausimas. Beje, taip anksčiau toje pat Nidoje yra sakęs ir Simas, už vėlesnių „Ambersail“ startų tarptautinėse regatose rengimą nominuotas 2011 metais Lietuvos sporto apdovanojimuose metų sporto vadybininku.

UPD: Vos nepamiršau paminėti: to paties projekto dalis yra sukviesti VOR dalyvius į Klaipėdą – čia būtų vieno etapo finišas, kito startas (o gal regatos finišas?), vyktų vienos in-port varžybos. Sounds cool, yeah?

Dėl ko kariaujam, ponai?

Kita svarbi, bet gal ne tokia įdomi žinia – LBS prezidento Roberto Dargio iškeltas klausimas, kurį dauguma jau pamiršta – LBS yra klubų sąjunga. Ir jei klubuose nediskutuojama LBS, o ir visam šalies buriavimui, opiais klausimais, o, ypač, jei klubuose yra narių, kurie nenori būti LBS nariais, tai apie ką kalba?

Čia matau tris dalykus:

  • arba LBS keičia savo strategiją, kuri labiau apjungtų visus narius,
  • arba LBS keičia strategiją ir nenorintys būti jos nariais eina skyrium su norinčiais,
  • arba visi klubų nariai yra ir LBS nariai.

Tada ir klausimas „O kam tas LBS?“ kitaip skambės.

Kitas tiek pat opus klausimas, bet labai neįdomus dėl savo intrigų – miestų kovos. Neva Kaunas pasiima visus buriavimui skirtus pinigus, o kitiems miestams ir nelieka. Man, kaip gimusiam Kaune, mokyklą baigusiam Nidoje, dabar gyvenančiam Klaipėdoje, o registruotam Vilniuje, tos miestų kovos visad atrodė kvailai.

Bet nenuneigsi, kad jos yra. Mano svarstymai čia tokie:

  • jei Kaunas sugeba pasiimti visus pinigus – jam +10 karmos taškų,
  • jei Kaunas pasiima pinigus, bet neduoda ir/ar neleidžia to padaryti kitiems – jam -10 karmos taškų,
  • jei visi kiti (Klaipėda, Vilnius, Šiauliai, Nida etc) nesugeba pasiimti pinigų (pvz, pavėluoja paduoti paraiškas) – jiems -10 karmos taškų,
  • jei visiems kitiems nepavyksta pasiimti pinigų, nes kažkas blokuoja, – jiems 0 karmos taškų,
  • jei kas nors išspręs visą šitą rebusą – jam +100 karmos taškų.

Kas naujo?

Kaip teisingai pastebėjo S.Steponavičius, ginčai dėl pinigų, LBS reikalingumo ir panašios kalbos kvepia pelėsiu, todėl nesiplėsiu. Renginio dalis, kai buriuotojų bendruomenei buvo pristatomos naujienos, gerokai įdomesnė.

Pareklamuosiu ir įdomius, ir svarbius pristatymus:

  • Aš pats pristačiau Gosail.lt sezono pasiūlymus buriuotojams. Jų bus ir dar, bet jau dabar primygtinai rekomenduoju nesnausti, užsakyti laivus kuo anksčiau – tuo pigiau.
  • Ričardas Novašinskas iš 470.lt pristatė savo kurtą „aplikaškę“ SailRace.net – programėlę (aplikaciją) išmaniesiems telefonams, kuri gali padėti varžybų distancijoje. Praėjusį sezoną paskutinėje Paršelio regatoje ketinau išbandyti, bet nespėjau, žiūrėsim, kaip veikia šiemet.
  • „Ambersail“ klubo vardu Raimundas Daubaras pristatė šių metų „Ambersail“ planus (1/4 plaukimo per Atlantą dalyvavau ir aš – žinoma, noriu pasigirti), kurių pagrindinis tikslas – Sydney-Hobart regata.
  • Kitas Raimundo pristatymas – Tauro Rymonio atrankos į olimpiadą programos palaikymas. Ryžto ir buriavimo talento iš Tauro neatimsi, o pinigais prisidėti prie galimo dar vieno olimpiados dalyvio verta.
  • Kaip ir dviračio neišrado, bet teisingas mintis-pasiūlymus apie ORC balus ir tvarką regatose išdėstė Šarūnas Sodeika, jachtos „Jigy Jigy Somi“ škiperis.
  • Darius “Bitlas” gerasminavičius pristatė Šventosios regatą, kuri virs Lietuvos ORC čempionatu. Dar vienas naujas, ir, kad tik pavyktų, rimtas reikalas.

Tai kurie tikri?

Dar Nidoje nuskambėjo mintis, kad kreiserinis ir sportinis buriavimai yra skirtingi dalykai.

Gal ir skiriasi šiek tiek: laivais, greičiais, tikslais. Bet jei jau kalbama, kad po vienu skėčiu nebetelpam, nujaučiu bėdą.

Nes pritariu minčiai: nesivartęs su optiku, nesistumdęs prie starto linijos su lazeriu, nekrienavęs su semiorke nebūsi rimtas kreiseristas distancijoje.

Iki Švedijos nuplaukti, o ypač, jei veikia navigacinė elektronika, galėtų kiekvienas, truputį apmokytas.

Bet sportinio pykčio, vėjo jutimo nosimi, o bangų – ausimi ir užpakaliu, stojęs prie didelio burlaivio šturvalo, gali ir neišsiugdyti.

Suprantu skirtumus, bet nepritariu takoskyrai. Kuo matuosimės, kuris buriuotojas tikresnis? [ censored ] ?

Categories: Buriavimas

16 Comments

gramas · 02/27/2012 at 8:38 PM

Matuotis reikia saulėlydžiais – ar iš tavo kokpito jis gražesnis nei iš mano? Toks matavimas kruizeriui atrodo natūralus, o ką apie tai pasakytų sportininkas? Tikriausiai nieko, nes kam su durniais kalbėt? Jei rimtai – tarp kruizerių ir sportininkų daugiau skirtumų, nei panašumų. Tam ir turėtų būti atskyrimas į sportinio buriavimo federaciją, ir į visokio plauko klubus. Federacija tvarkytų absol visus iš biudžeto gaunamus pinigus sportui, o privatūs klubai gyvuotų vien tik iš savo narių lėšų. Atskyrus sportininkų pinigus nuo kitų buriuotojų ir nuo “aparato” – nebeliktų dėl ko rietis. Visi sportininkai, norintys pretenduoti į valstybės paramą, taptų sportinio buriavimo klubų regionuose nariais. Savo ruožtu klubai galėtų tapti LBS’ o nariais, arba išstoti iš sąjungos jei iš narystės nemato sau naudos. LBS’as, kaip klubų sąjunga, atsisėstų ant “ūkiskaitos”, t.y.sportininkų federacijos pinigo nei cento, o finansai “aparatui” būtų tik iš klubų nario mokesčių, visokios mokymo programos ir kt. veikla – tik griežtai komerciniais pagrindais. Gyvenimas vien tik iš uždirbtų pinigų priverstų elbėesą stengtis būti naudingais. Neseni įvykiai su mokesčiais parodė, kad deklaruojamas kažkokios “politikos” darymas yra smarkiai perdėtas dalykas…
Paskaičiau LBS’o statutą, ir neįvokiau, kuo tai organizacijai šiandien galėčiau būti naudingas. O ilgalaikiai santykiai įmanomi tik per abipusę naudą. Toks žvilgsnis iš šalies, tai gal ir nelabai teisingas. Kol kas iš elbėeso gaunu tik apžiūros lipduką, bet už jį kiek pasako – tiek ir sumoku.

Rokas Arbušis atsakė:

@gramas,
Turi savybę pastebėti taikliai, surašyti protingai – už tai žemai lenkiu galvą.
Ir jei būtų pagal tavo scenarijų, gal tikrai vaidų būtų mažiau.
Kitaip tariant – gal ir metas viską pertvarkyti, naujai surėdyti. Tik kas pajėgus tai padaryti?..

Ricka · 02/27/2012 at 10:41 PM

Hmm, mintis gal ir idomi, bet… as apie LBS linkes labiau galvoti kaip apie ISAF’a (bent jau tokia pagrindine funkcija turetu buti). O galvojant apie ISAF’a kazkaip man turistiniai pasiplaukiojimai – na, nelimpa. Gal si visa klausima atvirksciai reiketu pastatyti – kam turistam tokia nacionalinio lygio asociacija/sajunga. Del kursmariu?

Rokas Arbušis atsakė:

@Ricka,
Tada “turistai”, kaip Kaune, įkuria kažką savo ir gyvena vargo nematydami?
Na, @pamusalas argumentai, kodėl visgi reikia LBSo ir tiems, ir tiems, prie esančios įstatymų bazės, logiški.

pamusalas · 02/27/2012 at 10:58 PM

Pagaliau kažkas papasakojo apie ką kalba buvo.

Mano kuklia nuomone problema su Lietuvos buriuotojų sąjunga yra lygiai tokia pati, kaip ir su bet kokia politika Lietuvoje. Visuomenė, būdama politiškai neaktyvi, ir dažnai demonstratyviai apolitiška yra priversta dalyvauti politiniame gyvenime. Kadangi visuomenė yra apolitiška ji nedalyvauja politinių sprendimų priėmimo procese, ko pasekoje priimami sprendimai yra nutolę nuo visuomenės. Kas visuomenės nuomone dėl to kaltas?
Politologiniais terminais šnekant – valdantysis elitas.

LBS yra nerangus dinozauras, tačiau pradėti jungtis į aktyvius buriuotojų klubus neskubame. LBS taryba, kuri yra LBS branduolys formuoja ne kas kitas o tie patys klubai. Tai apie ką šneka, jei keikiame tai ką patys ignoruojame.

Skirtumų tarp sportininkų ir kruizerių yra ne taip jau ir daug. Tiek vieniem tiek kitiem gyvybiškai svarbu saugiai buriuoti. Sportininkas niekada nelaimės nepasiekęs finišo. Tiek sportininkui tiek kruizeriui reikia turėti tas pačias pačias navigacijos, meteorologijos ir kitas žinias.

Problemos, kurios nacionalinė asociacija turėtų spręsti irgi panašios. Tiek vieniams tiek kitiems aktualūs kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai, laivybos taisyklės ir kiti nacionaliniu mastu spręstini klausimai. Kruizeriams gal tik neaktualūs olimpinio buriavimo reikalai.

Niekaip nesuprantu, kaip klubuose diskutuojami (jei tokių klubų esama) klausimai galėtų būti neaktualūs LBS, kuri yra šių klubų sąjunga. Mano nuomone čia susiduriame su mano jau minėta dalyvavimo problema. Pagal nutylėjimą kiekvienas buriuotojas gaunasi LBS įtakos erdvėje(na po Palūšės ežerą ant baidarės pritaisęs bambukinį stiebą Vacka, gal ir ne, nes jam šiaip viskas vienodai), bet va tapti realiais klubų nariais niekas nesiruošia. Vat ir netampa klubuose diskutuojami klausimai LBS klausimais, nes tų klubų papraščiausiai nėra.

Visgi tokie reiškiniai, kaip PaPa ar Bitlo rengiami pašnekesiai rodo, kad tikslinės regioninės bendruomenės formuojasi. Ar šios neformalios organizacijos gali tapti būsimų klubų branduoliu ar esamų klubų “atgimimu” kitas klausimas, bet neformalios bendruomenės yra daug geriau nei jokių.

Rokas Arbušis atsakė:

@pamusalas,
Bėda ta, kad realiais klubų nariais būti nori, tačiau nenori būti LBS nariais.
Klubas – LBS narys, bet jo nariai – ne LBS nariai.
Ir apačios, ir viršunėlės tolsta viena nuo kitos, o po to pykstasi.

Romas · 02/27/2012 at 11:05 PM

Sveiki, tikrai reikėtų atriboti profesionalų sportavimą ir jo finansavimą nuo mėgėjiško buriavimo. Ir pavyzdžių pertvarkoms nereikia daug ieškoti. Kiekviena normali sporto federacija, gaunanti finansavimą iš biudžeto, gautas lėšas naudoja tikslingai. O LBSe gaunasi, kad buriavimo megėjų klubas, kurio veikla apsiriboja tik šeštadieniniu pasiplaukiojimu ir pagėrimu, per LBSo narystę gali įtakoti biudžeto lėšų naudojimą. Marazmas kažkoks. Ir mane stebina, kad buriuotojai būdami išprusę ir aktyvūs žmonės niekaip nepasako kad karalius nuogas t.y. LBS yra stagnacinė biurokratinė organizacija savo veikla vykdanti 80-ųjų vadybos pagrindais. Įdomu ar per susirinkimą buvo iškeltas klausimas-kur LBS su savo prezidentais ir sekretoriais buvo kai Seimas rengėsi jachtas apmokestinti? Paprasti aktyvūs buriuotojai rašė laiškus seimūnams ir rengė peticijas, o LBS demonstravo olimpinę ramybę. Nors galbūt to pasėkoje buriavimas iš biudžeto gavo 380 tūks. Lt. Šiaip LBS galėtų padaryti anoniminę apklausą ką buriuotojai galvoja apie organizaciją ir jos vadovus, manau rezultatai nemaloniai nustebintų.
O šiaip LBS dalį savo funkcijų ir lėšų galėtų perleisti Ambersail klubui, ten tikrai vyrai dirba buriavimui ir lengvų kelių neieško.

Rokas Arbušis atsakė:

@Romas,

Profesionalus sportas gali būti tiek olimpinėse jachtų klasės, tiek kreiserinėmis jachtomis.
Tiesa, dabar kai ginčijosi dėl pinigų, kalba buvo apie olimpines klases ir švertbotus, savaitgaliniams pagėrimams tai įtakos beveik neturi.

Sutinku, kad LBSe daug stagnacijos, ir jei buriuotojai to nepasako, reiškiasi jie patys stabdžiai ir jiems tai patinka, o paburbėti galima tik kartą metuose.

Taip, LBSui trūksta piaro, bet, kiek žinau, kad būtų atidėta jachtų rinkliava, atskiri LBS asmenys LBS vardu padarė daugiau, nei kvietimas lankstyti popierinius laivelius.

O Ambersail klubas yra kaip tik pavyzdys visiems kitiems klubams, kaip galima savarankiškai daryti ir daug nuveikti, tuo pačiu ir LBSui padėti. Arba LBSo pagalbos gauti.

Romas atsakė:

@Rokas Arbušis,

Buriuotojai nėra stabdžiai- jie mato aplinką, mąsto ir vis garsiau kalba. Bėda ta tik kad LBS yra kurčias arba tokiu apsimeta, jam reikia rėkti į ausį, o dauguma buriuotojų nėra Šustauko tipo, kad užlipę ant bačkos pradėtų akis drąskyti generaliniam sekretoriui. Todėl ir gaunasi situacija, kai LBS apsimeta, kad dirba buriuotojams, o buriuotojai apsimeta, kad pritaria LBS.
O piaro LBS visiškai nereikia, nes ten nėra ko piarinti.
Kadangi jau pradėjau “varyt” ant LBS, tai leisiu sau dar vieną akmenį įridenti į jų daržą. Vienas iš LBS tikslų ir uždavinių yra skatinti ir populiarinti buriavimą. Baisiai įdomu paklausti už skatinimą atsakingų asmenų – kaip tas buriavimo skatinimas pasireiškia (išskyrus pagalba vaikų buriavimo mokykloms)? Arba paprasčiau paklausus – ką LBS gali pasiūlyti (neskaitant pasiūlymo tapti nariu ir susimokėti nario mokestį) piliečiui užsinorėjusiam buriuoti? Kiekvienais metais privačias buriavimo mokyklas baigia vis daugiau žmonių, vedamų noro buriuoti. Tačiau 99 proc. tokių baigusiųjų susiduria su problema – o kaip ir kur buriuoti? Didžioji jų dauguma pasirenka buriavimo mokyklos pasiūlomą variantą – kartu su kapitonu vasara savaitę kažkur paburiuoti. Vilniečiai su p. Dovydėnu vyksta buriuoti į Kroatiją, kauniečiai su p. Rumšu maišo Baltijos jūrą, klaipėdiečiams padeda jachtos Neringa ir Lietuva. Ir viskas. Gerai, jeigu pavyksta suderinti su darbu ir žmona, kad savaitei leis išvykti. O jeigu neištaikys, tai ir liks su II eilės vairininko pažymėjimu kišenėje laukti kitos vasaros, nes daugiau jis niekam nereikalingas.Aišku atspariausi ieško pažįstamų, giminių, draugų draugų, kad galėtų “įsipaišyti” pas ką nors į jachtą. Minėtas buriavimo mokyklas baigia tikrai išsilavinę, rimtas pareigas einantys ir ne socialiai remtini asmenys. Todėl mane ir neduoda ramybės tas klausimas – kodėl LBS nesirūpina, kad tokie žmonės gautų sąlygas buriuoti LT? Manau eilė stovėtų prie LBS, jeigu jos nariai susimokėję kokius 500 Lt. į metus, turėtų realias galimybes dalyvauti LT organizuojamuose regatose, savaitgali paplaukioti su LBS narių jachtomis ir pan. Šiai dienai šią spragą puikiai išnaudojo Gosail – susimoki kelis šimtu litų ir dalyvauji 2 dienų regatoje, tai superinis pasiūlymas, kai esi žalias ir nieko nepažįsti buriavime ir niekas tavęs neima į įgulą. Bet tai didelis minusas LBS, jie taip praranda potencialią, kuris galėtų juos išjudinti iš stagnacijos.

Rokas Arbušis atsakė:

@Romas,
Rėkti į ausį tikrai ne išeitis. Visada sakiau – tinkami argumentai išklausomi ir suprantami. Jei dar pasakomi laiku, vietoje ir tam, kam reikia, jie suveikia puikiai. Jei nesuveikia – tai gal netinkami Arba visai netinkama situacija. Antruoju atveju padėtis su sunkiai randama išeitimi, o pirmuoju dar galima pergalvoti.
Sutinku, kad LBS pertvarkų reikia, bet neturiu receptų, todėl ir akmenų ridenti nepuolu.
Ir esu tikras, kad ne LBS turi užsiimti buriavimo propogavimu per komercinį buriavimą – tegul tai daro Gosail.lt

jonas · 02/29/2012 at 2:33 PM

LBS yra kiauras maišas .kiek duosi tiek bus mazai.jai del pinigu .tegul LBS pasiema kaunas ir neseka visiem pasakas .As nei lito neduosiu LBS.
Nes ant kaktos parasyta VAGYS VAGYS

Vėjas atsakė:

@jonas,
jonai,
Buriuotojų bendrijos struktūra yra analogiška Lietuvos Respublikai: apima visus gyventojus nuo mažiausio iki seniausio ir niekam neateina mintis kurią nors kategoriją atskirti. Ir pas mus, pavyzdžiui, pradėjęs nuo Optimisto, perėjo į Laserį, vėliau RS280, o dabar Ambersaile,lenktyniauja ir keliauja. Atėjus laikui jo laukia Albin Vega.
Pabandyk, jonai išmesti kurį nors etapą,= liks panašus į tave-jonas. Taigi, taupusai jone apsieisim be tavo lito, o dar geriau ir be tavęs !
Trokštantiems reformų siūlau pradėti nuo YSAF naikinimo.

Rokas Arbušis atsakė:

@Vėjas,
Naikinti ISAF? Stipru.

Rokas Arbušis atsakė:

@jonas,
Jei esi tikras ir realus žmogus, galėtum tą patį gyvai pakartoti nors vienam LBS nariui į akis? Na gerai, LBS Tarybos nariui. Blaivas ir viešumoje. O jei kas pasiteiraus, ir įrodymus pateiksi.

jonas atsakė:

man lbs nereikalingas.as maciau per 2011m kursiu regata kaip uz 2-3 vieta net diplomo nepadovanojo atsiminimui uz 5lt ,dave velevele ant vantu prisiristi,
O patys su seimom viebucius nuomuoja uz buriuotuju pinigus Nidoja,

nera apie ka kalbeti,dievas sustato visko i vietas. iki

arunas atsakė:

pritariu Jonui,
O ROKAS jachtas nuomuoja,tai yra biznis ir labai saunu kad atsiranda tokiu zmoniu ,IR TODEL jam nera ko blogai kalbeti apie LBS.

Comments are closed.