Šventosios uostas. Pabaiga

Published by Rokas Arbušis on

Sventosios uostas www.arbusis.lt

„The death is not the end“ Nick Cave + Kylie Minogue

Pasaka baigėsi: į gražią atidarymo šventę sukvietęs nemažai buriuotojų ir tą proga surengęs gražią regatą, Šventosios uostas užveria vartus. Atsitiko tai, ką pranašavo pesimistai, ko bijojo skeptikai, ko nenorėjo pripažinti optimistai – uosto įplauką užnešė smėlis.

4 milijonai litų perniek?

Nemanau. Kad ir valstybės įmonė, bet pelningai dirbantis Klaipėdos jūrų uostas, mano įsitikinimu, turi teisę investuoti uždirbtus pinigus į plėtrą, kas man galva, ir yra Šventosios uostas. Kai dar po kažkiek laiko Šventosios uostas turės molus ir saugiau priims laivus (aš tuo tikiu), neliks dabartinės bėdos Klaipėdoje – jachtų daugėja, i švartuoti jų nėra kur.

Aišku, vien to, kad laikyti laivą Šventojoje patogu – iškart išplauki į jūrą nesimaldamas tarp didelių laivų, o uostą pasiekti lengva automobiliu – jo populiariu ir geru nepadarys. Skaitome teisingos kritikos žodžius „Piranijos“ įraše ir dauginame iš dviejų – maždaug tiek dar reikia iki normalios marinos.

O kol kas bus peno pikdžiugiškiems „Aš gi sakiau!“. Ir linksmiems vejagalvių „Akinio spotas gyvas!“.

Šios žinios fone visai kitaip atrodo katerio „Bega“ istorija.

Tą dieną, kai katerio įgula vargo įklimpusi paplūdimio smėlyje vos išplaukusi iš ką tik vartus atvėrusio Šventosios uosto, aš laikiausi nuomonės, kad ne uostas, o kapitonas kaltas. Net jei jis paklausė savininko (buvo tokių šnekų) ir ketino lėtai plaukdamas vizginti katerio uodegą prieš paplūdimio mergas, koks jis, pošimts, kapitonas, kai pučiant NW, t.y., tiesiai į dantis, ir dar esant priešinei bangai, nedidino greičio ir nemovė šalin nuo pavojingų seklumų.

Nors kapitono šioje istorijoje man gaila labiausiai.

Bet gyniau uostą – na negali būti kaltas uostas dėl to, kad jo prieigose kažkas ant seklumos užsėdo. Nežinojo? Nematė? Nenumanė? Tai ko plaukė?

Kaip ir kodėl užsėdo „Bega“, tikslių žinių neturiu. Bet žinau:

  • pasieniečių pripučiami kateriai, kaip ir uosto „Žaibas“ — greiti, bet galios tempti neturi,
  • gelbėjimo metu gelbėtojų laivas turi sekti savo sraigtą,
  • ar nepraverstų kateriuose turėti gaisrininko šlangos – tvirta ir apjuosus laivą nesklystų buksiruojant,
  • katerio inkaro mechanizmas ne toks tvirtas, kai reikia už jo užsikabinus išvilkti laivą,
  • bendrovė „Narų servisas“ ištraukia visus. Nelinkiu, bet gal jų telefono numeris praverstų.

Štai taip viena žinutė išprovokavo „du viename“ įrašą. Ta proga lauktas „Variantas B“ — kelios katerio „Bega“ gelbėjimo operacijos nuotraukos (su „įgarsinimu“ komentaruose).

UPD. Žiniasklaidos aprašoma situacija Šventosios uoste: “Uosto direkcijos kateriui „Zunda“ pabandžius priartėti, dėl stiprios bangų mūšos jis buvo išmestas ant kranto.”. Pzdc…


11 Comments

sim · 06/23/2011 at 1:02 AM

isisavino 4 limus ir tai tik pradzia. kiekvienais metais savi tures darbelio.

o ir siap kam tie gilus uostai? ;) http://www.youtube.com/watch?v=oh4q2bt61EY

sim · 06/23/2011 at 1:59 AM

kazkoks nervu gadinimas :D http://www.youtube.com/watch?v=kFm-JE9Eo5E&feature=related

Rokas Arbušis atsakė:

@sim,
Vilkaviškio jachtklubo “Škvalas” vyrai tau apie tokius laivus ne tik papasakotų, bet ir gyvai parodytų.

Darijus · 06/23/2011 at 9:02 AM

Nieko neatsitiko. 1. Tiesiog hidrologija. Ismatuos per nauja gylius, patikslins molu projekta ir prades statybas žinodami daug tiksliau kaip elgiasi smelis. 2. Kitas variantas: nieko nedarom, samdom mokslininkus ir stumdom smeliuka laboratorineje vonioje. Po to pritaikom idealu modeli ir isduodam rekomendacijas. A. Pradedant nuo palangos kas 500 m. pastatyti bunas po 500-600 m. O geriau isbetonuoti pajuri nuo tilto iki Sventosios…:) B. Uosto statyti neapsimoka, nes lieka rizika jog vel farvateris bus uznestas.

Rokas Arbušis atsakė:

nebūtų paprasčiau pastatyti molus?

Darijus atsakė:

@Rokas Arbušis, o tu paskaiciuok jei tai darytum is savo pinigu! Koki 100 metu gali siurbti ta smeli kiekvienais metais.

gramas · 06/23/2011 at 9:50 AM

Taip nesmarkiai oficialiai vienas uosto vadas sakė, kad jie puikiai žino, kad smėlis bus nešamas į kanalą, jie žino kiek kainuos molų statybos ir kad greitai tie pinigai nebus skirti, todėl šiuo metu yra nuspręsta reguliariai nusiurbinėti užneštą kanalą… Manau, kad toks stūmtraukis Šventojoje ir vyks, kol europinių babulių šitam projektui neprasimanys. Jei staiga nuosavas lėšas direkcija sububintų į Šventosios molus, dėl to stabdydama Klaipėdos uosto vystymo projektus – va tada būtų skandalas. O kol kas – kaip Darijus sako – hidrologija, o ne pabaiga. Užpils dar kiek tai smėlio nuo dugno ant Gentvilo kopos, ir vėl atidarys.

audrius · 06/23/2011 at 11:23 AM

che, arbušis ne bereikalo privertė mus laukti antro Šventosios/Begos įrašo – aiškiaregys žinojo, kad uostas užsineš ir bus “platesnė” tema… ;-)

Darijus · 06/23/2011 at 3:21 PM

O laivelis is nuotraukos 100 % dar atplauks i Šventosios uostą 2011 m.

gramas · 06/28/2011 at 8:30 AM

vakar maciau kaip prie taves BTV priekabiavo – kada tave per deze rodys?

Rokas Arbušis atsakė:

@gramas,
tan daugiau jų buvo: BTV, LTV, TV3.
per žinias rodė. sakiau, kaip “liūdna be Šventosios uostelio”.
dar žiūrėti galima ir čia – http://www.lrt.lt/archyvas/?channel=234940&section=1&filter&record=88714_1309098666 (nuo 31 min.)
bet tai jau kita kalba.

Comments are closed.