VOR regata iš arti. Kažkas dieviško.
Paskutiniuose įrašuose minėjau daugybę Švedijoje matytų plaukiančių jachtų ir euforiją užlipus ant VO70 klasės jachtos? Visai tai niekis, ką pamačiau ir patyriau per „Volvo Ocean Race“ Stokholmo vieną „in-port“ varžybų etapą škeruose.
Matę „America’s Cup“ varžybas sakė, kad tiek jachtų pažiūrėti regatos ten nebuvo atplaukę. Tūkstančiai įvairaus dydžio ir buringumo, pakėlę bures ar tik su varikliais jachtų, keliastiebių burlaivių ir nemažai katerių iš įvairiausių Stokholmo archipelago škerų (esu tikras, ir iš tolimesnių Švedijos vietovių) plaukė į nuo sostinės apie 35 jūrmyles nutolusią regatos akvatoriją.
7 val. ryto „Ambersail“ išplaukę (o grįžome tik 9 vakare), mes manėme, kad varžybų dalyvės jau distancijoje, bet vėliau jos mus pasivijo, o visų VO70 klasės jachtų priekyje lyg flagmanas plaukė Švedijos karališkojo karinio jūrų laivyno pasididžiavimas – viena iš ultramodernių „Visbi“ klasės fregatų „Helsingborg“.
Mums pasisekė, kad „Ericsson Team“ dėka gavome melsvą VIP vėliavą ir galėjome išsiskirti iš visos jachtų flotilės – buvome arčiau distancijos. Pati distancija – maždaug dviejų jūrmylių atkarpa: startas prieš vėją, siauri vartai ties distancijos viduriu, ženklas ir vėl į starto liniją finišuoti. Mūsų išskirtinis statusas mums (kaip ir dar keliems laivams), leido varžybas stebėti iš arti – ties susiaurėjančiais distancijos vartais.
Kas ir kaip laimėjo varžybas, informacija oficialiame puslapyje. Bet žiūrėti kaip šios didžiulės ir greitos jachtos plaukia buvo, kaip sakoma, „kažkas tokio“. Esu girdėjęs apie tokių jachtų manevrus, vykdomus per „akimirkas“, dabar pats mačiau, kaip vendas įvyksta per (suskaičiavau) 10 sekundžių, genakeris iškeliamas per keliolika sekundžių.
Kaip sakė Simonas: „Jei taip sklandžiai vendai vyktų RS-280 jachtų varžybose…“. Kelių šimtų kvadratinių metrų ploto burę iškelti į dvylikaaukščio namo aukštį bei vėliau ją suvaldyti keičiant halsus vos per kelias akimirkas tai dievaži kokio profesionalumo reikia.
Regatą buvo smagu stebėti, kai jachtoje ją komentavo šimtus kartų labiau apie sportines varžybas nei aš nusimanantys („Ambersail“ turėjo svečių). Bandžiau laimę ir totalizatoriuje, bet niekas tiksliai neatspėjo nugalėtojų, tad surinktas bankas išsiliejo alumi ar kitais gėrimais „Volvo Ocean Race“ miestelyje.
P.S. Pirmadienį išplaukiam į Sankt Peterburgą, GRIB vėjo nežada…
14 Comments
Darijus · 06/22/2009 at 3:18 PM
Kazkaip niekas nekomentuoja siandien. Pritariu Rokai, tikrai ieviska, ypac ta su geliu vainiku ir akinanciai besisypsanti nuotraukoje is Stokhomo. :)
Nauticalis atsakė:
June 22nd, 2009 at 7:06 PM
@Darijus,
Ką čia komentuosi – visi iš pavydo jau nusprogo… :(
Ir dėl mergos, ne vien dėl VOR. ;)
P.S. o įdomu, ar galima įsiūbuoti “Ambersailo“ klotiką?… :)
Ginaitė atsakė:
June 22nd, 2009 at 9:41 PM
@Nauticalis,
jei gerai įsidėmėjau, „siūbuoti klotiką“ tavo (ar visų buriuotojų?) leksikone turi gana įdomią specifinę reikšmę :)
Nauticalis atsakė:
June 23rd, 2009 at 10:01 AM
@Ginaitė,
Tokie tie buriuotojai: ir žodynas specifinis, ir procesas abiem pusėm įdomus…
Ayo atsakė:
June 23rd, 2009 at 11:38 AM
@Nauticalis,
Nezhinau kaip su klotikais ( kas tai per daiktas apskritai!…?) Reiktu perspeti Amberseiles kapitona, kad neleistu Rokuchiui su mergom ysisiausti!… Bo paskui ir stieba reiks tvarkyti…
Marcius atsakė:
June 23rd, 2009 at 3:19 PM
@Ayo, Valstybinės vidaus vandenų laivybos inspekcijos viršininko 2008 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. 4 – 08 patvirtiname teste yra klausimas, į kurį atsakymas yra “klotikas”. O klausimas skamba taip: “Kaip vadinasi laivo signalinio stiebo konstrukcijos elementas pažymėtas paveiksle skaičiumi 6 ?” ir matyti, kad tai yra “stiebo viršūnė”. Tiesa, mano supratimu tai yra nebūtinai burinės jachtos stiebas…
Nauticalis atsakė:
June 24th, 2009 at 12:05 AM
@Marcius,
Taip, nebūtinai. Klotikas – stiebo viršūnę uždengiantis skridinys, “kepurė“, ką paaiškinau Ayo.
Nauticalis atsakė:
June 24th, 2009 at 12:04 AM
@Ayo,
Vėl apsimetinėjam nieko nežinantys?
Klotikas – stiebo konstrukcijos elementas: skridinys, pritaisytas stiebo viršuje. Ši “kepurė“ reikalinga buvo dar burlaivių laikais, kuomet stiebai buvo mediniai, nes padėdavo apsaugoti stiebo medienos rieves ir šerdį nuo drėgmės patekimo ir sukeliamo puvimo, nuo ko stiebas pasidarytų netinkamas atlaikyti štagų ir vantų (čia tokie lynai) įtempimą. Metaliniuose tuščiaviduriuose stiebuose klotikas irgi uždengia stiebo kiaurymę iš viršaus.
Klausimas įeina jau į II eilės LBS vairininko egzaminų programą.
Kai kitąkart didesniame laive ieškosi bocmano ir tau pasakys, kad jis ant klotiko arbatą geria – beliks tik galvą užversti aukštyn.
Klotikas tad laivui siūbuojant nueina didžiausią kelią erdvėje. Kartais laivai siūbuoja ritmiškai marinose, nors nėra nei vėjo, nei bangelės…
Ayo atsakė:
June 24th, 2009 at 12:54 AM
@Nauticalis, mielashirdingai dekui.
Ytariu dar ne kart dekosiu uzh juriniu terminu ishaishkinima!
Bo! Jų tiek daug, o talkovų morskų besiednykų taip nedaug!
Martynas · 06/22/2009 at 8:14 PM
Rokai, nepaminejai (aisku tavo galvoj ik VOR dabar sukasi) kad Helsingborg’as ultramodernus tuo kad pagamintas naudojant naujausia “stealth” technologija, ir yra nematomas radaru (idomu ar tikrai Ambersailo radaras jo nerode?:)
http://en.wikipedia.org/wiki/Visby_class_corvette
http://www.military-heat.com/82/visby-class-stealth-corvettes/
Martynas
Nauticalis atsakė:
June 23rd, 2009 at 10:00 AM
@Martynas,
Aha, per rūką kokas puodą ant stiebo kabina, kad susidūrimo išvengtų… :)
Thirteen atsakė:
June 23rd, 2009 at 10:50 AM
@Nauticalis,
nu aš apie buriavimą nieko nenutuokiu, bet dabar kolegės keistai pažiūrėjo į mane, kai balsu susijuokiau iš taip taikliai tamstos nupiešto vaizdelio, kokią pažangią technologiją naudoja “Helsingborg” plaukdama rūke :D
Nauticalis atsakė:
June 24th, 2009 at 12:12 AM
@Thirteen,
O tai ką jiems vargšams daryti, kai jų radaruose nesimato, o per rūką susidūrimo reikia išvengti? ;)
Ayo atsakė:
June 23rd, 2009 at 10:43 AM
@Martynas,
Pirma pasidomek, ar “Amberseilo” radaras apskritai veikia…
Comments are closed.