HydroptereCH

Tikra jachtų greičio rekordo manija apėmė planetos buriuotojus. Didžiausi šios srities entuziastai – daugiakorpusinių jachtų škiperiai. Jos ir fiziškai greitesnės nei vieno korpuso.

Šiuo metu vyksta rekordo šturmas – prancūzų škiperio Franck Cammas komandos plaukimas aplink pasaulį trimaranu „Groupama 3“  .

Bet Franck Cammas jau sulaukė rimto konkurento, o Žiulis Vernas (dėl jo prizo kovoja rekordininkai) tikriausiai net drąsiausiose svajonėse nesvajojo, kad planetą galima apiplaukti per 40 dienų.

Per tiek apsukti vandenynais ratą aplink Žemę ketina prancūzų greičio po burėmis entuziasto ir rekordininko Alain Thébault komanda „l’Hydroptère“.

Lenktyniauti vienos jūrmylės distancijoje jam jau nebeįdomu ir jis ketina plaukti dešimtis tūkstančių jūrmylių maksimaliu greičiu.

Šiam tikslui bus pastatytas maksi katamaranas (arba trimaranas), o kol kas gaminamas jo 35 pėdų prototipas „l’Hydroptère.ch“ (iliustracijoje). Šiuo modeliu bus išbandytos visos technologinės naujovės, leisiančios unikaliai jachtai skrieti virš vandens ant povandeninių sparnų net pučiant silpnam vėjui.

Šį bendrą prancūzų-šveicarų projektą į vandenį ketinama nuleisti jau šių metų vasarą.

Sunku spėlioti, kokio ilgio bus naujoji jachta, bet panašu, kad ji sukels revoliuciją tarp daugiakorpusinių jachtų. Ir jei Franck Cammas gaus Žulio Verno trofėjų, juo džiaugsis neilgai.

O jei toks „skraidantis laivas“ dar ir su BOR ar „Alinghi 5“ varžytųsi… Buvę „Amerikos taurės“ varžovai neturi jokių šansų. Užtenka pažiūrėti šio rekordinės jachtos ir rekordininko kaitioro palyginimo filmkuką (Siesta, apie ką šneka varliaėdžiai?)


8 Comments

gramas · 03/15/2010 at 1:57 PM

hmm, reikalai tolsta nuo vandens ir artėja prie aviacijos, sakyčiau – filmuke vaizdas kuris iš orbirbio filmuotas aiškiai parodo, kad korpusas tarp šoninių plūdžių suformuotas sparno principu, yra eleronai (aukščio vairai). Vadinasi, burė yra horizontaliam greičiui, o korpuso sparnai duoda papildomą aerodinaminę kėlimo jėgą, padedančią visai konstrukcijai iš vandens išlipti. Laivo ir sklandytuvo hibridas kažkoks, kol vairo plunksna vandeny – visai įdomu, jei banga stuktelės ir tas greitas daiktas pakils aukščiau – tada nelabai.

Aidas Kasparas · 03/16/2010 at 5:16 PM

Vat man irgi įdomu, kaip tas vandens paukštis ruošiasi susitvarkyti su kelių metrų aukščio bangomis. Aukštai kels pilvą, kad nekliudytų net aukščiausios (prie Horno?), ar bandys bent dalinai atkartoti bangų profilį (prie tokių greičių!)? O gal vis tik prie didelio bangavimo nusileis ant žemės, atsiprašau, vandens?

Nauticalis atsakė:

@Aidas Kasparas,

Matyt, planuoja apiplaukti tokias zonas, pasitikėdami sėkme ir sinoptikų pagalba… :)

Rokas Arbušis · 03/16/2010 at 11:13 PM

Aidai,
šis klausimas ir mane kamuoja. tarkime, pjaus bangą povandeniniais sparnais, bet negi skraidys tarp bangų?
kitą vertus, ir dabartiniai greičio rekordininkai (kas nori pirkti „Orange II“ už 7,5 mln $ ?) arba glisuoja bangomis, arba niurkdosi (ką parodė A5, kol šturvalą laikė savininkas, o ne profesionalas, nors bangų ten daug nebuvo). gal jų patirtis ką lems. čia aš menkas specas.

Nauticali,
beje, apie sinoptikų prognozes — vienas maksitrimaranas šiemet nestartavo gerinti rekordų, nes sinoptikai per menkus vėjus prognozavo. taip metams į priekį.

Nauticalis atsakė:

@Rokas Arbušis,

Trys dienos yra prognozė, o toliau – tik pas Palmyrą kortomis lošti. :)

Klausyk, tu negerai atsakinėji: aš taip pranešimo negaunu. :(

Rokas Arbušis atsakė:

@Nauticalis,
ką negerai atsakinėju?

Nauticalis atsakė:

@Rokas Arbušis,

Atsakinėk į konkretų komentarą, o ne bendru tekstu atskiru. Pastaruoju atveju gaunasi, kad pats su savimi pasišneki, jei įdomumo dėlei negrįžtu aš ar kitas pažiūrėti dar kartą, kas komentaruose. Atsakant konkrečiai ateina pranešimas į paštą. Nu. :)

Rokas Arbušis atsakė:

@Nauticalis,
kartais taip gerai su savimi pasišnekėti…

sakai neateina nauji komentarai, jei neatsakinėjama tiesiogiai? hm… reikės pasikrapštyti prie įskiepio.

Comments are closed.