Kaip Kaunas Europai nosį nušluostė

Published by Rokas Arbušis on

marex

Paprastai motorlaivių ir burlaivių kapitonai pašiepia vienas kitą. Neretai „motoristai“ iš aukšto žiūri į buriuotojus (apie Klaipėdos uosto „kranto žiurkių“ požiūrį dabar nekalbu). Gi buriuotojai katerius pašiepiamai vadina „sportbačiais“.

Bet juk visi vandenyje mes – kolegos. Ir dažna jachta turi variklį, be kuriuo, būna, neišsiversi. Tiesiog skirtingi pomėgiai, kitoks noras pajusti plaukimo malonumą.

Ai, bet ne apie tai dabar aš.

Du puikiai Lietuvoje ir už jos ribų žinomi buriuotojai, daugybės čempionatų, regatų, taurių nugalėtojai, kitaip tariant – šimtaprocentiniai buriuotojai, Saulius Pajarskas ir Raimondas Šiugždinis savo šlovės lentoje galės pasikabinti dar vieną titulą. Iš katerių kategorijos.

Truputis reklamos. Savanoriškos.

„2009 metų Europos motorlaivio vardas pirmą kartą skirtas lietuviškam kateriui „MAREX 370 Aft Cabin Cruiser“, pagamintam Kaune. Jis nugalėjo 1 650 gamintojų iš 55 šalių, sausio 17-25 dienomis dalyvavusių 40-osios tarptautinės laivų parodos „Boat 2009“ katerių rinkimuose. Diuseldorfe (Vokietija) vykusioje parodoje Kauno laivų statyklos „MAREX Boats“ kateris aukščiausiai įvertintas iki 40 pėdų ilgio motorlaivių kategorijoje. Tokio lygio apdovanojimas Lietuvos laivų pramonės motoriniam kateriui tenka pirmą kartą“.

Na ir ką, ponios ir ponai: gali gi nuolatiniai varžovai RS-280 jachtų klasėje, bet versle – partneriai, buriuotojai, ir į katerius nespjauti. O ne tik nespjauti, bet ir uždirbti (tikėkimės, kad jie ne linksniuoja labai to žodžio iš K raidės), ir pasaulinius laurus skinti.

Pamenu Klaipėdoje prieš porą metų parodoje „Baltic Boat Show“ sutikau Saulių. Klausiu kaip sekasi, kas geresnio. Sako va, „savo laivus“ pristatom. Mintyse nusistebėjau – aplink tik kateriai tokiu „amerikiniu“ „Marex“ vardu. Nes kateriais nesidomėjau (o ir Kauno Jachtklube 5 sostin3 i6tremtas retas sve2ias b8davau) tad nežinojau, kad Sauliaus ir Raimondo kompanija juos dar nuo 2002 metų. Iki tol žinojau, kad jie RS-280 kreiserius „kepa“.

Ar „erėsai“ gaus tokį apdovanojimą, abejoju. Bet už katerius tai džiugu. Ir dėl kauniečių buriuotojų, ir apskritai dėl nedidelio, bet egzistuojančio Lietuvoje laivų statybos verslo.


3 Comments

orandzh · 01/27/2009 at 6:09 PM

na šiuo metu niekam tam laivų statybos versle nesaldu, ir net apdovanojimai ne visada padeda..

kita vertus, jei kaliningrade surinktas bmw laimės metų automobilio titulą, tai rusai irgi galės džiaugtis?
gi projektas ir dizainas tai ne lietuvių, jie tik idėjos įgyvendintojai :)
o gaila..

Rokas Arbušis · 01/27/2009 at 8:11 PM

@orandzh

o manai lietuviškas projektas RS-280 turi šansų laimėti? :)

na, rusai tai žinoma pasigirtų. jei dar galėtų, ir ‘lenino ordiną’ įsegtų :)

net jei Diuseldorfe prizą įteikiant ir nebuvo minėtas žodis Kaunas, o tik norvegų firmos pavadinimas, vistiek kartais malonu pasikelti patiems uodegą, ar ne? :)

bitlas · 01/28/2009 at 1:45 PM

smagu
linkiu sekmes
gal ir koki nauja
jachtos korpusa ispaus
konkurencinga eurojachtoms

Comments are closed.