O kaip švartuotis? (papildyta)

Published by Rokas Arbušis on

klaipedos jachtklubas

Nemėgstu mėgdžioti temų, bet šįkart atsitiktinumo dėka gali taip pasirodyti.

Vėjo pamušalaipaskelbė apie Klaipėdos (Smiltynės) jachtklubo rekonstrukcijos planus (vizualizacijas), kurie atrodo keistokai. „Vėjo pamušalai“ kviečia atvykti į projekto svarstymą ir pareikšti savo nuomonę.

Komentaruose išsakiau nuomone, kad architektai veikiausiai niekada jachtos nešvartavo, jei planuoja jachtklubo baseine pirsus joms. Taip prišvartuoti tik nedideli švertbotai tilptų. Nebent pietinį baseiną ketinama plėsti iki uosto farvaterio.

O pastatai eklektiški – lyg kaimo trobą užkėlė ant vieno-dviejų aukštų stačiakampio pastato.

Toks pastatas primena kadais Preiloje stovėjusią geležinę daržovių parduotuvę ir taros supirktuvę. O pačios „trobos“ panašios į „Sabonio botelius“ Preiloje. Botelių likimas liūdnas – teismo sprendimu jie turės būti nugriauti.

Atsitiktinai savo kompiuteryje radau tekstinį failą, kuriame rašoma apie numatoma Klaipėdos jachtklubo rekonstrukciją. Failo properties rodo, kad jis kurtas 2006 metų pradžioje.

Autoriaus nėra. Ir nepamenu, iš kur jis. Spėju, kad išsisaugojau sau kokį nors oficialų agentūrų pranešimą arba straipsnį iš kokio leidinio. Štai kas jame rašyta:

Jachtklubas – privačiose rankose

Ilgai merdėjęs Klaipėdos jachtklubas Smiltynėje parduotas privačiai bendrovei. Už neskelbiamą kainą iš sporto draugijos „Žalgiris“ jį įsigijo investicijų bendrovės „Invalda“ įmonių grupei priklausanti bendrovė „DOMMO Nerija“.

Naujieji savininkai tikina, kad sieks plėtoti šalies vandens turizmo infrastruktūrą ir jachtklubo paskirties nekeis.

„Žalgirio“ viceprezidentas Algis Vasiliauskas sakė, kad jachtklubas buvo parduotas įvertinus naujųjų savininkų tikslus ir įsitikinus, kad veikla nebus keičiama.

„Esame ne pelno siekianti organizacija ir mums buvo sunku išlaikyti visą pastatų kompleksą, o jį jau būtinai reikėjo rekonstruoti ir modernizuoti“, — teigė A.Vasiliauskas.

„DOMMO Nerija“ planuoja plėtoti visą mažų laivų uostą bei jo paslaugas, rekonstruoti jachtklubui priklausantį ir kol kas tik vasarą veikiantį viešbutį, sutvarkyti jachtų remonto dirbtuves, elingus.

„DOMMO Nerija“ atstovas Vladas Šeporaitis sakė, kad kalbėti apie konkrečias investicijas dar ankstoka, tačiau jos sieks dešimtis milijonų litų.

„Sunku numatyti investicijas, nes pirmiausia reikia atlikti krantinių tyrimus – nustatyti, kiek jų yra po vandeniu bei atlikti jų rekonstrukciją. Tačiau investuojama būtų kelios dešimtys milijonų litų“, – sakė V.Šeporaitis.

Pasak jo, naujieji savininkai neketina stabdyti ar keisti jachtklubo veiklos.

„Netgi rekonstrukcijos metu jachtklubas veiks nepertraukiamai. Tarsimės su Klaipėdos savivaldybe, Klaipėdos jūrų uostu ir kitomis institucijomis ieškodami geriausio sprendimo jachtklubo rekonstravimui pagal šiuolaikinius technologinius reikalavimus“, — teigė V.Šeporaitis.

Kad Smiltynės jachtklubui verkiant reikia rekonstrukcijos — faktas. Ir vizualizacijos neretai gerokai skiriasi nuo ralybės. Gal nėra (nebus) taip baisu, kaip dabar atrodo.

Neradau (o gal ir neturėjau?) vizualizacijos, kaip jachktlubą rekonstruoti ketinta prieš kelis metus. Pamenu tik tą vaizdą, kurį Nidoje per vieną kapitonatą rodė. Jei atmintis neapgauna, tikrai geresnis vaizdas, nei dabar pateiktas.

Papildyta.

Užbaigiant temą ir nesiplečiant – komentaruose pas „Vėjo pamušalus“ daugiau informacijos.

O čia parodyta kita jachtklubo vizualizacija. Regis, ją esu ir matęs andai. Kaip akies mirksniu ir klausia, kodėl laimėjęs projektas šiuo metu sustabdytas ir keičiamas?

Šis variantas geresnis, pamatyti galima bendrovės „Arso“ projekto puslapyje.

Ir  jie mažoms (nes didelės netilps) jachtoms pirsus numatę.

O gal tikrai Smiltynėje bus įkurta poilsio zona laivų (kartu ir pastatų) savininkams, o naujas jachtklubas bus pastatytas netoli Kiaulės nugaros?

Bet projektas kalba ką kitą.


9 Comments

Giedrius · 05/26/2010 at 8:50 AM

o kam svartuotis? pristatys namuku, kuriuos paskui parduos arba nuomos o marina tik tarp kikto gausis, arba po viena privacia svartavimosi vieta kiekvanam namukui.
p.s nu bet tikekimes taip nebus.

Ayo · 05/26/2010 at 10:42 AM

Rokuti – tu priesh vartodamas savo straipsniuose, pirma ishsiaishkink eklektikos zhodzhio reikshme…
Ir nereikia uzhsiimti “kedizmu” – ish vieno paveiksliuko spresti apie visa projekta – “kur shvartuotis”! “buldozeriais priesh jachtkluba”…
Kaip Garliavos bobeles spygaujat…
Vietoj to, kad pateiktumete visa ir ishsamu projekta….
Gal jis ish tiesu yra niekam tikes! Bet tada bent jau butu galima argumentuotai nuomone pareikshti!

gramas · 05/26/2010 at 12:46 PM

Gaila, kad projekto autoriai vadovavosi vien tik idėja “nekilnojamas turtas brankzzz” ir į sąvoką “marina” jiems telpa tik akvatorija ir pontonai. Kol kas čia tik projektas poilsio namų su vaizdu į marias, o ne moderni marina.
Keletas klausimų (jei kažkaip netyčia kas nors iš autorių čia užklystų) – kur numatyta marinos kranto infrastruktūros ir verslo objektų plėtra, juk kiekviena aktyvi marina apauga verslais – nuo smulkaus remonto dirbtuvėlių ar kad ir bulkučių kepyklos, barų/restoranų iki rigging/sail loftų, shipchandlery ar brokerinių kontorų; kur didesnių/mažesnių remonto darbų zona kur galėsiu bent jau antifulingu dugną pateplioti kasmet; kur jachtos bus parkuojamos žiemai, jei plane numatytas tik automobilių parkingas; pvz. Anglijoje, Olandijoje dažniausiai laisvai nepašmirinėsi pontonais po laivus – į ten praėjimas visur kontroliuojamas, kodėl čia mano laivas turėtų būti kažkokia “vieša erdvė” belekam – gal pas mumi vagia mažiau; kur degalinė laivams, ar ir tai pražiopsojot?
Pusę teritorijos reikėjo skirti poilsio namams, jei be jų niekaip ir jie būtinai brankzzz ir senąjį baseiną palikti svečių laivams, o pirsu aprėmintą baseiną ir visą likusią teritoriją derėtų skirti vietiniam buriavimui, tiesiogiai su juo susijusiems dalykams, įskaitant ir vaikų buriavimo mokyklą, o ne “atvirai viešai erdvei prie vandens”. Čia ne dėl pastatų išvaizdos ginčytis reikia, ar kaip švartuosim, o dėl požiūrio – gal labiausiai dėl to, kad už eurobabulius chebra bando pasistatyti poilsio namus su kebabine, prisidengdami buriavimu, bet tam buriavimui praktiškai nieko nesukurdami.

Rokas Arbušis atsakė:

@gramas,
kilo man mintis. kadangi apie šį iį pažiūros eklektiškų statitinių projektą nedaug žinau, tai gal ir nežinau, kad strateginiuose planuose Smiltynėje apskritai jachtklubo neliks.
juk yra planų (girdėjau, ir čia buvo pasisakiusių) statyti naują jachtklubą už Kiaulės nugaros. va ten ir bus visi tavo paminėti reikalingi marinoje objektai.
o čia bus poilsiavietė ar gyvenamieji namai galintiems tai sau leisti. kodėl gi ne.
bet tada tegu pirmiau naujas jachtklubas išdygsta.

gramas · 05/26/2010 at 1:38 PM

Tai kad klaustukų mažiau liktų, paskaityk projekto aprašymą:
http://www.esparama.lt/2007-2013/lt/statistikaonline/igyvproj?pro_id=7338&sparams=190240&page=9&pgsz=10

Ar man vaidenasi, kad už eurobabulius turėtų būti budavojamas “LT buriavimo centras”? O juk pagal patvirtinto projekto teritorijų išplanavimą gaunasi tik viešbutis ant krantinės, kuris neš pelną tik operatoriui, kuriuo taps reikalinga įmonė.

Salinis · 05/26/2010 at 3:46 PM

Kas pinigus moka, tas ir muzika uzsako… ir dar labai labai negreitai smiltyneje pastatys tai kas nupiesta. Speju – stebuklingai isnyks stiklinis pirmas aukstas ir liks tik patogus pardavimui nameliukai. Per trumpas Lietuvoje vasaros sezonas investuoti DIDELIUS pinigus y toky objekta.

Litras · 05/28/2010 at 9:55 AM

pagal nuoroda kuria pateike Gramas paskaitykite kas vykdytojas :) Viešoji įstaiga Klaipėdos jachtklubas :) kaip jum tai patinka :)

Darijus · 06/02/2010 at 12:05 PM

Kiek suprantu yra du skirtingi projektai ir finansavomo šaltiniai. Krantines daro iš vieno projekto, o kranto infrastruktūra daroma (namukai) iš privataus investuotojo lėšų.

Comments are closed.