Po kiek humoro talentai?

Published by Rokas Arbušis on

Mėgėjiškas humoras Lietuvoje populiarėja. Tad perfrazavus vieną posakį (autorių pamiršau) „Lietuva išgyvens, nes moka juoktis“.

Pradėję nuo nemokamų vakarų klube „Havana Social Club“, penktąjį humoro vakarą „Tribūna“ humoristai surengė klube „Tamsta“, bilietai kainavo 15 litų. Jei taip eisis ir toliau, greitai jiems prireiks arenos. Stovėdamas eilėje prie bilietų neprisimenu nei vieno koncerto ar renginio „Tamstoje“, sulaukusio tiek žiūrovų.

Baugu tik: kyla rizika prarasti kamerinį jaukumą, o populiarumo kaina gali tapti sumenkusi kokybė. Juolab, mano galva, penktasis humoro vakaras buvo prastesnis, nei ketvirtasis. Ankstesnių nemačiau, bet girdėjau puikius atsiliepimus.

Rizikuoju sulaukti kritikos ar net piktokų komentarų, kaip kad buvo po pirmojo mano įrašo apie ketvirtąjį humoristų vakarą. Bet kodėl nesurizikavus?

Išsakau tik savo nuomonę:

Aidas Puklevičius (FHM vyr. redaktorius). Ilga, su nukrypimais į šalis istorija, kaip jam teko miegoti vienoje lovoje su kolega estu. Vėl pradėsiu pirkti FHM.

7/10

Justas Jankevičius (FHM.lt redaktorius). Pagyvenusios dievobaimingos močiutės už jo tą vakarą pasakytas kalbas jį turėtų pričiupti ir išvanoti kailį lazdomis. Bet taiklių pastebėjimų iš vaikino neatimsi. O lietuvį, taip gerai mėgdžiojantį kitakalbių (šiuokart – indų) anglų kalbos akcentą, girdžiu tik antrą. Apskritai, iš Justo tarmės, intonacijų ir vaidybos susidaro įspūdis, kad jis ne tik puikiai moka angliškai, bet daug laiko praleidžia „YouTube“ ar kur kitur žiūrėdamas amerikinius humoristų „stand-up“ pasirodymus.

8/10

Anastasija Zemdliauskaitė (Graži mergina, kam tie titulai?). Na ir kas, kad jaudinosi, kad iš lapelio klausimus skaitė? Užtat klausimai kokie! Na gerai, šauktuko gal nereikėjo. Bet išties – jos klausimai žavėjo humoru ir paradoksais. Tiesa, buvo ir kiek žiaurokų (jei priskirčiau save stereotipiškai vidutiniam socialiai baimingam sluoksniui). Bet savikritika mane visad žavėjo. O laidotuvių nuotrauką gal reikės į Facebooką įsidėti.

8/10

Giedrius Drukteinis (daugiaplanis rašytojas). Britiškas humoras apie Jungtinės Karalystės karališką šeimą? Nuobodu. Bent šį kartą.

6/10

Rokas Golcas (Facebook ir LinkedIn apie jį pasakys daugiau, nei aš). Ta pati apranga – tai jau sceninis kostiumas? Ok, priimam. Bet tuomet tegu ir ateity nesikeičia. Jei jam galima prikišti humoro minties „svorio“ trūkumą, tai neprikiši išmonės improvizuojant su publika. Tiesa, sekėsi ne viskas – bandymas įgelti kolegoms ir renginio vedėjui grįžo bumerangu. Bet publikai nuo to tik linksmiau. Užbaigė pasirodymą senais anekdotais. Mano galva seni yra tie, kuriuos bent kelis kartus girdėjau iš kelių šaltinių dvejų-trejų metų laikotarpyje. Už tokių anekdotų pasakojimą kadais populiarios humoristinės TV laidos „Bentski Show“ herojus Aušrys-Tynta (Meška) man taip yra sakęs: „Žinai kas ten spintoje krebžda? Ten blusos senus anekdotus pasakoja“.

7/10

Laurynas (tiesiog naujokas). Jei tai pirmas blynas, tai jis gerokai prisvilo. Na neskanūs keiksmažodžiai (nors pats jų nevengiu), neskanūs. Ypač – ištraukti iš konteksto, emocijoms reikšti. Nevykęs ir „pasiskolintos“ iš Rapolo Rakalo temos, kas nutinka viengungiui, kai jo namuose apsigyveno moteris,  mėgdžiojimas.

5/10

Ir vėl taiklesniu ir aštresniu liežuviu nei patys humoristai pasižymėjo šio renginio vedėjas Modestas. Bet juk taip ir turi būti, ar ne? Pralinksmino jo pasakota istorija, kaip jis vienas keliavo atostogauti į Egiptą. Įdomu, kad (pati sakė) iš šios istorijos juokėsi ir mergina, dėl kurios Modestas vienas ir vyko į Afriką… Mokėti juoktis net iš tų dalykų, kurie atrodo nejuokingi – tai jau talentas. Gal ne be reikalo šį talentą medžioja „profesionalai“ – šnipai sakė matė, kaip su Modestui po renginio ilgai kalbėjosi vienas iš „Dviračio šou“ kūrėjų Haroldas Mackevičius. Talentų perpirkimas?

P.S. Nebuvusiems, bet norintiems įsivaizduoti kas tai per “daiktas”  – keliaukit internetan ir ten žiūrėkite mėgėjų humoristų pasirodymus. Vieną jų, Justo (vistiek man jis šmaikščiausias) čia įdėjau. Tiesa, įrašai senesni, o ne aprašomo vakaro!


18 Comments

Ayo · 12/05/2008 at 8:21 AM

Atsiprashau uzh kvaila klausima – ar tai kas ydeta straipsnio iliustracijai ir yra “shmaikshchiausias” vakaro pasirodymas?
Asmenishkai buchiau paprashes grazhinti 15 litu….

Rokas Arbušis · 12/05/2008 at 9:01 AM

@Ayo

aprašyto vakaro pasirodymų dar nebuvo internete. įdėjau kaip pavyzdį.

Mr. T · 12/05/2008 at 12:35 PM

Labai, labai silpnas vakaras. Ir brangiausias iš visų vykusių. Išgirdau gal 2-3 gerus bajerius, tad 1 bajerio kaina apie 5 litus…
Vedėjo bajerių neskaičiuojų, jie kaip ir “bonusiniai”, pridėtinės vertės.
Deja, jis vienintelis ir traukė vakarą. Jei man reiktų rašyti pažymius:
Aidas – 5/10;
Justas – 7/10;
Asia – 8/10;
Giedrius – 6/10;
Rokas – 7/10;
Laurynas – 3/10.

Mr. T · 12/05/2008 at 12:36 PM

Beje, įdėtas ne gruodžio 3 d. Justo pasirodymas.

Rokas Arbušis · 12/05/2008 at 1:13 PM

@Mr. T

aš nenorėjau būti toks griežtas, nors aplinkiniai mane vis baksnojo – siaubas, gražinkit pinigus, nieko gero, kur humoras ir t.t.

o įrašas, kaip jau sakiau ir Ayo, ne to vakaro. ankstesnio.

reikės patikslinti.

troy · 12/05/2008 at 3:08 PM

Moteris – geriausia jumorist4?
Šakės , jei ir čia jos mus…

Aidas Puklevičius · 12/05/2008 at 3:20 PM

Man asmeniškai tai irgi buvo silpniausias iš visų tribūnos vakarų. Neskaitant Modės (gal Asios) visi atrodėme blogiau nei ankstesniuose. Todėl atsiprašau tų, kurie pasijuto susigadinę sau trečiadienio vakarą. Mokysimės iš klaidų – kas pereis nuo scenos prie vien tekstų rašymo, kas keis stand-upo manierą (visi dar ieškame sau labiausiai tinkamos), daugiau repetuosime su tekstais kolektyve ir labiau juos filtruosime tarpusavyje prieš leisdami į viešumą. Žodžiu, mokomės dar. Kritikuokit ir kuo daugiau. Tik norisi tokios kritikos, kuri padėtų keisti situaciją – kas konkrečiai blogai. Ar laikysena bloga, ar trūksta akcentavimo punch-line, ar šneka užteršta balastais, ar pačios parinktos temos neįdomios ir juokingos tik pačiam jų autoriui. Pasakymas – “gaila išmestų 15 litų” tik palieka tave su apmaudo jausmu, kad nuvylei žiūrovą, suvokimu, jog kažką darei blogai, tačiau be jokių gairių, ką reiktų keisti, kad kitą kartą būtų kitaip.
Nes vien iš žmonių antplūdžio atrodo, kad tokių dalykų reikia, todėl nesinorėtų jų mesti velniop.

Rokas Arbušis · 12/05/2008 at 3:29 PM

Aidas teisus – jei jau kritikuoji, tai argumentuok.
Aidai, manau, pačiam reikėtų nenukrypti į šalis, nes pamiršti pradžią ir tuomet pabaiga gali nejuokinga pasirodyti – nebesusieji įvykių. gal čia ir bus tas balastas, kurio reikėtų išmesti.
o mokytis pagal taisyklę “ankšta žodžiui – erdvu minčiai” man pačiam dar ui kaip reikia mokytis, tad nenurodinėsiu… :)

asia · 12/05/2008 at 3:30 PM

Ačiū, Rokai, už pažymį ir šiaip pozityvų aprašymą.
Man čia atrodo viskas paprasta – atėjo “Tribūnai” tam tikras lūžis ir baigėsi kažkas panašaus į nekritikavimo laikotarpį. Iki tol visi džiaugėsi gera idėja ir palaikė dalyvius – dabar jau vertina.

Trockis · 12/05/2008 at 3:42 PM

Labai bijau, kad projektėlio “iškišimas” transliuoti TV3 su Marijonu Mikutavičiumi gali turėti pražūtingų pasekmių pirmus žiedus bekraunančiai lietuviškai stand-up kultūrai.
Startas buvo geras, žmonės susidomėjo, renkasi, nors produktas ne visada geras, bet tai tik pirmi žingsniai. Reiškiasi keli ar keliolika žmonių, ateina vis nauji veidai, kažkas įsidrąsina, pabando. Prieš 100-300 žmonių dar įmanoma. Čia gali ir susimauti, gal tavęs ir neatsimins, gal tiesiog repliką tavo atžvilgiu numes. Bet kai tave pradeda kišti į TV – ne kiekvienas ryšis tokiam žingsniui.
Kad ir aš pats – esu valstybės tarnautojas, tad bajeriuoti prieš xebrą klube galiu, ir galiu tą daryti labai nerinkdamas žodžių ir temų. Bet jei aš žinosiu, kad gal mane per TV išvys ministras ar mano direktorius…kaip tada?
“Tribūnos” iškišimas TV man prilygo vaizdui, kai vaiką futbolistą iš 3-iojo pasaulio šalies parduoda į magnatų valdomo “Inter” futbolo internatą. Prasidės prodiuserių “durkės”, cenzūra, formatas, griežta atranka, “tai, kas įdomu žiūrovui” ir bus ate. Jei projektas nepavyks – liks suterštas stand-up vardas.
Kiek dabar yra žmonių, kurie nori reikštis stand-up? Tie patys 5-8, kurie, kaip parodė keli renginiai, jau ima stigti idėjų? Aš pats dalyvavau 2-juose pasirodymuose, tai jau antrajame patyriau fiasko ir nusprendžiau be rimtos, surepetuotos programos nelipti ant scenos. O pasaulio komikų žiūrėjimas internete ir jų sąlyginis plugijavimas…ar mes to siekiame (dalyviai, tik nesakykite, kad tas nevyksta)?
Gal “užsiauginkime” šarvus ir semi-pro dalyvių ratą? O tam ideali vieta – gyva publika klubuose, bet tikrai ne TV.

To Trockis · 12/05/2008 at 3:45 PM

konkreti teisybe net neturiu ka pasakyt daugiau

Trockis · 12/05/2008 at 3:49 PM

Aš labai susidomėjęs šituo projektu, patikėjau juo nuo pat pradžios.
Kiek krimtausi, nes prieš keletą metų su savo pusbroliu diskutuodavome apie panašaus formato renginį, galimus scenarijus, publiką, dalyvius. Apie tai, kad analogo nėra.
Na, kaip visada, kažkas kitas būna pirmas. Tebūnie.
Šiandien daug skaitinėjau šia tema. Buvo net straipsnis/nuomonė apie 21/03 renginį, vadinosi jis “lietuviskas_standup_comedy_vakaras_arba_kaip_as_ismeciau_15_litu_i_bala”, cha.lt saite, bet kažkodėl jis jau pašalintas.
Sėdžiu pats dabar prie programos, bet tai yra tikras Sizifo darbas, OMG. Bet we can do it :)

Aidas Puklevičius · 12/05/2008 at 3:59 PM

Trocki,
ėjimui į teliką buvo trys priežastys: pirmoji, populiarinti stand-upą, nes viena yra suktis 150 žmonių auditorijoje, kita – kai apie sužinoma per prime-time TV. Antroji – jeigu nenori, kad telike liktų vien ta vargo vakarienė, kaip yra dabar, turi jam pasiūlyti kažką tokio, dėl ko nebūtų gėda. Trečioji – būtent per teliką galima lengviau ieškoti naujų talentų, kurių, galiu duoti ir pirštą, ir ką ką brangiau nukirsti, tikrai yra, tik juos sunku surasti.
Rizika yra, pripažįstu. Tačiau dėl TV projekto atsiradęs didesnis reiklumas savo programai (jei turi 8 minutes monologui, negali sau leisti nerepetuoti, užmiršti, nukrypti, mikčioti etc etc) padės tobulinti kokybę ir kruopščiau šalinti visą dead wood, dėl kurio ir šį kartą Tamstoje buvo žiovulių, muistymosi ir nepasitenkinimo.
O dėl cenzūros ir “kas patiks žiūrovui” – einame rizikuodami, tačiau aiškiai žinodami, viena yra rusiško mato atsisakymas tekstuose dėl prime-time reikalavimų, kita – temų kupiūravimas. Jeigu tik atsirastų tokie norai – rauksime projektą telike tą pačią minutę.
Jau geriau tada raukti mūsų TVartą, negu gaminti produktą, kuriuo netiki ir pats nežiūri.
Kitaip mes liksime prie liūdnos realybės – telikas ir toliau liks baldas namuose, per kurį gali na, nebent kašę su fule pasižiūrėti ar DVD pasileisti. Kuo jis yra mano namuose šiandien.
Man tik įdomu, kad TV3 nusprendė rizikuoti su tokiu nestandartiniu projektu. Respectas jiems bent jau už drąsą :)

Trockis · 12/05/2008 at 4:01 PM

Aidai,
su viskuo sutinku, tai geras kelias populiarinti stand-up.
Tiesiog sakau, kad kareiviai nepasiruošę. O TV frontas jiems gali būti per didis mūšis. Bet…o vdrug? :)

Aidas Puklevičius · 12/05/2008 at 4:08 PM

Trocki,
kaip sakė klasikas “Сперва надо ввязатся в бой, а там посмотрим”. Ir žiū – 80-čiai metų sukniso žmonėms gyvenimą 1/6 planetos teritorijos. O visi sakė “durnius, nepavyks” :)

Rokas Arbušis · 12/05/2008 at 5:40 PM

o tu mama mija!
“Tribūna” keliauja į TV? nežinojau, pražiopsojau. jei nuvalysiu dulkes nuo ‘teliko’, reikės pažiūrėti :)
sutinku su Aido argumentais dėl kelionės į didesnę auditoriją. bet man suprantamas ir Trockio nerimas. dings toji dabartinė šilta renginio dvasia.
bet jei “Tribūna” išmes iš TV “Ambrozia” (ar kaip ten ją, užteko pamatyti kelias minutes ir supratau, kad jie – arba išsisėmė, arba ne TV tai produktas), tai aš UŽ :)

Ayo · 12/05/2008 at 10:25 PM

Kiek supratau, buvo duotas leidimas kritikuoti artistus ( kaip supratau jie dar ir autoriai )…
Gaila, tachiau ish pirmojo Rokuchio straipsnio nesupratau kad tai periodinis renginys – buchiau nors ish smalsumo sudalyvaves… Dabar tenka tik Youtube.com paslaugoms tenkintis.
Perzhiurejus tai kas sudeta visagaliame “vamzdyje”, susidaro yspudis kad zhmones scenoje vaidina-pasakoja ne savo noru, o varu uzhvaryti… lyg butu gave kokia prievole per vestuves nepazhystamus jaunavedzhius pasveikinti. Antra pastaba butu – priesh einant y scena ( lipant ant jos) – butu gerai zhinoti, kuo pradeti, ir aishku kaip uzhbaigti, kad paskutine fraze butu didzhiausia ir skaniausia spektaklio ( mizanscenos ) “razinka”. Ne visi gime Shapranauskais ( Shaprais ), bet daugelis panashiais gali tapti, jeigu atrastu savo stiliu, priesh pasirodyma ishlietu bent shaukshta prakaito berepetuojant ir nevaidintu “kieto” pasakotojo, o bent minimaliai ysijaustu y personazha.
Vejo burese ir muzu plasnojimo virsh galvu!

Žmogus, turintis ką pasakyti » Archyvas » Humoro klubas · 01/05/2009 at 1:01 PM

[…] „Renginys buvo tragiškas. Net ne baisus, o tragiškas <…> tai, kas rodoma ir kuriama, yra žemiau bet kokios kritikos ribos <…> baisu klausyt ir žiūrėt <…> dramos būrelio mokinukai ir tie geriau pasirodo“ (cha), „Lietuviskas humoras turetu buti pripazintas ir uzdraustas jei ne kaip masinio naikinimo ginklas, tai bent jau kaip vienas “rafinuociausiu” kankinimo budu.“ (IQ),„susidaro yspudis kad zhmones scenoje vaidina-pasakoja ne savo noru, o varu uzhvaryti… lyg butu gave kokia prievole per vestuves nepazhystamus jaunavedzhius pasveikinti <…> ne visi gime Shapranauskais ( Shaprais ), bet daugelis panashiais gali tapti, jeigu atrastu savo stiliu, priesh pasirodyma ishlietu bent shaukshta prakaito berepetuojant ir nevaidintu “kieto” pasakotojo, o bent minimaliai ysijaustu y personazha (ayo) […]

Comments are closed.