Dar grįžtam į Angliją
- onEdition nuotrauka.
Tęsiant Anglijos temą liko dar vienas „pamarinuotas“ juodraštis – apie jachtas, kurias mačiau Southamptono laivų parodoje. Ne taip operatyviai kaip „Piranija“ aprašė įspūdžius iš Vokietijos, ir ne visos matytos jachtos bus paminėtos.
Nekantriems – Picasa albumas (kai kurios nuotraukos kartojasi ankstesniame albume, jei jau žiūrėjote).
Vos įėjus pro pagrindinius parodos vartus nuo miesto pusės (akredituotas parodoje ėjau kitu keliu, tad dėsningumą pastebėjau tik vėliau) patenki į medinių ir plastikinių, daugiausiai klasikinių linijų, nedidelių burlaivių sekciją.
Toks senamadiško, tradicinio, britiško pakrantės buriavimo rojus, kur šalia laivų apie juos kalbasi serai ir džentelmenai. Neperdedant. Bet čia pat – klegantys vaikai, kuriuos nardymo ar suaugmo instruktoriai kviečia į nedidelį baseiną.
Vaikai ir paaugliai nesiburiavo prie jiems skirtų jachtų, bet ne jie jas pirks, o saugusių, klausinėjančių apie „Optimist“ jachtas mačiau.
Kitoje parodos erdvėje pirmosios „sutiktos“ jachtos – ant kranto pastatytos „Beneteau“ ir „Jeanneau“ jachtos, šalia kurių keli kateriai (neklauskit, motoriniai laivai dabar nebuvo mano dėmesio objektas) ir vienas plastikinis „Folkboat“.
Apie vieną „Beneteau“ išskirtinę jachtą savo nuomonę jau rašiau, o nuomai (čarteriui) skirtos jos… jos visos kažkokios vienodos. Gal tik jutimais „Beneteau“ mielesnės nei „Jenaneau“.
Žygiuojam į mariną, kuri pastatyta specialiai parodai ar kitiems buriuotojiškiems renginiams. Šiokiandieniais čia būna parkas su krantine.
Aš laivų parodoje pirmą kartą, tad nuo tokios naujų jachtų gausos susisuko galva. Visų ten stovėjusių jachtų gamintojų nevardinsiu, privalumų ar trūkumų nelinksniuosiu, tam vietos (ir poreikio) šiame tinklaraštyje nėra.
Kas nustebino, o tiksliau, stebina visur, išskyrus rytinę Baltijos jūros pakrantę, tai smaragdinės spalvos vanduo. Ir tai pramoniniame uoste!
Ir šiame vandenyje suposi labai įvairūs laivai: nuo senovinių (myli britai savo istoriją, iš muziejinių fondų ištraukai dar plaukiančius laivus) iki ultramodesnių, prabangių, prašmatnių jachtų. Beveik visų skoniams ir poreikiams.
Užlipti į daugumą jachtų paprasta, žmonės nesigrūdo, nesistumdė. Gal tik į prabangias reikėjo palaukti, o į kai kurias leido nenoriai. Nes tai nuosavos jachtos. Matyt gamykla nuolaida padarė jas parduodama, bet su sąlyga, kad dalyvaus parodose. Nes kaip kitaip pamatysi pagal užsakymą gamintus burlaivius?
Pasivaikščiojus po laivus net su buriavimu nesusijęs žmogus pastebės skirtumus, bet bendrus bruožus ir išskirs jachtų grupes: vienetiniai gaminiai (tiek asketiškos sportinės, tiek prabangios komfortabilios), sportinės jachtos („čia tik toks WC?“), vidutinė klasė (populiariausios nuomojamos), šeimyninė klasė (kaip ir nuomojamos, tik kokybiškesnės), universalios (racer-cruizer, tiek prabangesnės, tiek pigesnės – dar du pogrupiai).
Toks labai grubus iš akies skirstymas bendram įsivaizdavimui. Juk žadėjau nelinksniuoti atskirai. Juk dar pagal dydį reikėtų skirstyti. O Southamptone buvo visokių: nuo keliolikos iki keliasdešimties pėdų.
Pažiūrėti tikrai buvo ką.
Sausį Anglijoje vyks dar viena laivų paroda – Londono . Šiemet parodos rengėjai reklamuojasi, kad bus dėvėtų jachtų prieplauka. Būtų įdomu pamatyti šios rinkos segmento laivus gyvai. Na, prie progos.
P.S. Viršutinė nuotrauka iš 2009 metų parodos. Bet esminių skirtumų tarp šiųmetinės marinos nematau, o parodyti, kokį plotą užima paroda, norėjosi.