„Alinghi 5“ – „BMW Oracle“ 0:1

Published by Rokas Arbušis on

America s Cup challenger BMW Oracle USA17 trimaran REUTERS mini

Pagaliau jos startavo. Ir plaukė. Ne, sakyčiau, skriejo bangomis. Du-triskart greičiau nei vėjas.

Pirmąjį „Amerikos taurės“  („America’s Cup“) finalo plaukimą tarp taurės gynėjų šveicarų „Alinghi 5“ (A5) ir pretendentų į taurę amerikėnų „BMW Oracle“ (BOR) buvo gražu žiūrėti.

Bet iki tol gerokai nervus patampė: nuolatiniai pranešimai iš abiejų stovyklų apie tuoj tuoj įvyksiantį plaukimą ir jo atidėliojimą gerokai erzino. Nedaug trūko, ir būtų pasikartojęs pirmadienio (per mažai vėjo) ar trečiadienio (per didelės bangos) scenarijus.

Taip ir sukosi galvoje mintis: kurių galų tokius laivus už milijonus statyti, jei jiems reikia šilkinių sąlygų?

Kaip juokavo Bitlas, tos jachtos iš Nidos į Klaipėdą tų 25 jūrmylių nenuplauktų, joms tik baseine su vėjo ventiliatoriais buriuoti.

Bet viską atpirko startas. Ir kaip tik jame pasimatė, kokios nerangios posūkiuose jachtos – BOR pavėlavo apsisukti ir startavo A5 atsiplėšus. Nerangi buvo ir netiksliai baudos apsisukimą prie finišo atlikusi A5 (nesigilinsiu dabar, kodėl ji gavo baudą).

Pats plaukimas atrodė nuobodokas kaip ir F1 bolidų važiavimas. Vendų nedaug, distancija neilga ir čia viską lemia jau ne komandos meistriškumas, o jachtos savybės.

Ne be reikalo rašoma, jog jachtos konstruotos pasitelkus kosmoso pramonės technologijas. Skirtingos forma (katamaranas A5 ir trimaranas BOR), buringumu (tradicinis A5 ir „burė-sparnas“ BOR) jachtos skirtingai ir plaukė – BOR buvo akivaizdžiai greitesnė.

Čia kas nors balus skaičiuoja? Jei ne, tai neįdomu. Atrodo, kad trečio plaukimo nereikės ir Amerikos taurė sugrįš pas amerikėnus. Bet taip jau dingo intriga (nors gal dar ne – turiu priežasčių sirgti už šveicarus ir noriu jų pergalės). Ilgai kovoję teismuose dėl pačių varžybų, dabar ant vandens rungiasi ne sportininkai, o jachtų konstruktoriai. Gal visgi AC34 bus monotipai?


10 Comments

Dusia · 02/13/2010 at 6:45 AM

Puikios lenktynes. I kazkokio mumucio klausima “Ar BOR siandiena buvo uz jus greitesni”, Bradas atsake: “O jus ar ziurejote lenktynes? Jie startavo pusantros minutes uz musu, o atplauke desimt minuciu pries mus”.
A5 bauda gavo uz tai, kad pries starta nedave BOR (pastaroii pries lenktynes burtu keliu laimejo “teise ivesti laivus i starto zona”) kelio.
Net rodos ir nestiprus vejas, kaip siandiena, A5 buvo per didelis, jie skundesi, kad nese per daug buriu.
Super.

Nauticalis atsakė:

@Dusia,

Kad bakštaginiais kursais Alinghi vis tik nepavilkdavo ir netekdavo galios, ištisai gaudė, tai nežinau, ar ten tikrai jiems per daug burių buvo. Kažką nesubalansavo.

Nauticalis · 02/13/2010 at 10:11 AM

Na, aš tai už “bemsus“ – drakonų lėktuvs! :D

Be to, kadangi sekiau tą bylinėjimąsi, tai man šveicarai nepatiko: vis ieškojo kliaučių, kad nesirungti su amerikiečiais, ir vis prisigalvojo visokių reikalavimų. Ir šie įvykdė: buvo pasirengę lenktyniauti ir vienkorpuse, ir daugiakorpuse laive, ir su bure, ir su sparnu-bure. Dar neįdiegė jie povandeninių sparnų, bet tai laiko klausimas, manau.

Ir BMW yra ESe, o šveicarų ten nėra. :P

Pirmadienį, kiek pamenu, vėjo išvis nebuvo – plūduriavo tiesiog.

oranidzh · 02/13/2010 at 10:15 AM

nuostabios lenktynės.. ir negalėčiau sutikti, kad tos jachtos nerangios. tai, kad spithill’as užšaldė oracle starte tai taip, tačiau nepamirškime, kad vėjo greitis starte buvo 2-3 m/s. ne vieno iš mūsų jachta tokiu atveju nepasirodytų labai manevringa. Žavi jachtų gebėjimas plaukti iškėlus likusius korpusus jau net ir prie tokio vėjo. praktiškai įrodė, kad per mažo vėjo negali būti :) apie tai, kad meistriškumas nieko nelemia, tai galėčiau pasakyti, kad man pasirodė kitaip. Ir vis tik Bertarelli’o užgaida vairuoti A5 manyčiau neišėjo jiems į naudą. Sakyti, kad viskas jau baigėsi anksti, kadangi yra didelių abejonių dėl to, kad abiem laivams pavyks atlaikyti lenktynių krūvius be jokių gedimų.

Nauticalis atsakė:

@oranidzh,

O taip, dar visko gali būti! Antai praeitą kartą Alinghi apsigynė prieš NZ tik 4 sekundėmis. O ir NZ spinakeris kai driokstelėjo viename etape, tai irgi balansą tuomet pakeitė.

Čia gal ne meistriškumo stoka, o įgulos veiksmo: senose ACC jachtose tai jie arė, o dabar dažnai drįbso kaip stintos tinkluose. Rokui, aišku, kad tuomet VOR įdomiau. ;)

Rokas Arbušis atsakė:

@Nauticalis,
faktas — VOR įdomiau :)

Nauticalis atsakė:

@Rokas Arbušis,

Lygina jis, mat, ralį su F1… ;)

Rokas Arbušis atsakė:

@Nauticalis,
IMO, ralis – VOR
F1 – AC

Nauticalis atsakė:

@Rokas Arbušis,

Tai kad ir aš apie tą patį… :D Tik panašu, kad Tau ralistai labiau patinka. Man tai VOR per ilga.

Nauticalis · 02/13/2010 at 10:24 AM

Alinghi gavo Yankee, nes varžėsi su jankiais… :)

Beje, koks dar balas? 1988-ųjų Taurė buvo iš viso asimetriška:

http://en.wikipedia.org/wiki/1988_America%27s_Cup

Comments are closed.