Sekmadienio įdomybės #5

Published by Rokas Arbušis on

Žmonių fantazijoms ir išradingumui, atrodo, nėra ribų. Šįkart keistenybių ir įdomybių apžvalgoje nėra burlaivių, bet yra du unikalūs laivai – vienas jau legenda tapęs, kitas taip niekada ir nepastatytas. Ir abu jie tiesiosgiai susiję su ledu. Nesušalkit skaitydami :)

Lėktuvnešis… iš ledo

habakkuk

Pirmąjį ir Antrąjį pasaulinius karus išgyvenęs britų žurnalistas ir šnipinėjimo specialistas, konstruktorius ir išradėjas Geoffrey Nathaniel Pyke 1942 metais buvo pasiūlęs milžiniško lėktuvnešio projektą kodiniu pavadinimu „Habakkuk“.

Lėktuvnešis turėjo būti įspūdingo dydžio: 610 metrų ilgio, beveik 2 milijonų (!) tonų vandens talpos ir galėjo plukdyti 200 žvalgybos lėktuvų bei naikintuvų. Laivo dydis nebaugino išradėjo, juk jis turėjo būti statomas iš jo paties išrastos medžiagos — „paikrito“ (pykrete). Tai mišinys iš sušaldyto į ledą vandens ir medžio drožlių.

Fantastinį (ar fantastišką?) laivą jo autorius siūlė statyti Kanadoje, o vėliau jis būtų dalyvavęs Šiaurės Atlanto kovų arenoje. Laivą 7 mazgų greičiu turėjo plukdyti 26 į korpusą įšaldytos motorinės gondolos, projekte lėktuvnešis turėjo 10 hermetiškų skyrių, kurios suprojektuotos patalpos lėktuvams, degalams, šaudmenims ir įgulai.

„Habakkuk“ išradėjas didžiavosi savo kūrinio nepaskandinamumu – 10 metrų (!) storio „paikrito“ korpusui nebaisios jokios torpedos ar priešo laivų patrankų sviediniai. Vienintelis laivo priešas – šiluma, todėl jis galėjo plaukioti tik Šiaurės Atlante, be to, laive turėjo nuolat veikti šaldymo įranga.

Kaip ir daugelis kitų ne mažiau fantastinių karinių projektų, šis nebuvo įgyvendintas. Nors autorius buvo sukūręs plaukiantį modelį, amerikiečiams idėjos įgyvendinimas pasirodė per sunkus, britams – per brangus.

„Habakkuk“ charakteristikos:

  • Ilgis – 610 m,
  • Vandens talpa – 1 800 000 tonų,
  • Ekipažas – 3 590 žmonių,
  • Greitis – 7 mazgai,
  • Ginkluotė:
  • Savigynos pabūklai – 34-144 mm,
  • Lėktuvai – 200 vienetų.

Sovietų pasididžiavimas taps viešbučiu

icebreaker Lenin a

Pirmąjį pasaulyje atominį ledlaužį „Lenin“ numatoma šią vasarą pastatyti Murmansko laivų prieplaukoje bei atidaryti jame muziejų ir viešbutį su prabangiais ir verslo klasės numeriais, restoranu, sporto ir sveikatingumo kompleksu, konferencijų sale ir verslo centru.

Bene įdomiausias būsimo viešbučio-muziejaus eksponatas bus specialus postas, iš kurio bus galima apžiūrėti reaktoriaus skyrių.

Ledlaužis „Lenin“ buvo pradėtas statyti Leningrade 1956 metų rugpjūčio 24 dieną, 1957 metų gruodį jis buvo nuleistas į vandenį, o po dvejų metų pradėtas naudoti.

Ledlaužio ilgis – 134 metrai, plotis – 27,6 metrai, vandentalpa – 17 810 tonų. „Lenin“ eksploatavimas baigtas 1989 metais nes per visus tarnybos metus nuo ledo trinties susidėvėjo ledlaužio korpusas. Per 30 darbo metų Šiaurės jūrų keliu ledlaužis nuplaukė 654 400 jūrmylių, iš jų ledynuose – 563 600 jūrmylių.

Categories: Vandenynai

5 Comments

Ginaitė · 04/19/2009 at 11:28 PM

Įdomiausia, kad ledlaužį pastatė per metus, o viešbutį ir muziejų iš jo daro jau septynerius metus.

Thirteen · 04/20/2009 at 8:59 AM

man patiko tas ledinis laivas :) ko tik žmonės nesumąsto… gal dabar truputį fantastika atrodo, bet idėja įdomi, žiūrėk, gal šaltuose vandenyse ims plaukiot ekologiški lediniai laivai kada :)

Aivaras · 04/20/2009 at 9:56 AM

Rokai – taip ir neiskaiciau tavo poste. Kokia prasme to ledinio laivo, kuom jis geriau, ne metalinis, kuris ne tik Siaures Atlante gali plaukiot? :)

Rokas Arbušis · 04/20/2009 at 12:30 PM

Ginaitės pastabumas mane žavi :)

Thirteen optimizmas irgi gerai :)

Aivarai, II WW pagrindinės kovos vyko Šiaurės Atlante, tad tuo tas laivas ir geras — ten šalta ir jo bortams iki lemputės torpedos :)

Nauticalis · 04/22/2009 at 1:47 PM

Man atrodo, paprasčiau adaptuoti ledkalnį, nei jį suformuoti. :)

Comments are closed.